Path naar php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn

stijn

01/12/2007 21:08:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik probeer cronjobs in te stellen op mijn hosting maar heb hiervoor de juist path naar php niet. Nu vroeg ik mij af of er een manier is om de path naar php te ontdekken?

Ja, mijn hosting contacteren is natuurlijk het beste maar die hebben de laatste tijd slechte support (of te wel geen antwoord gehad)

Alvast bedankt,
Stijn
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 02:11:29
 
Winston Smith

Winston Smith

01/12/2007 21:27:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>


In een bestandje gooien (bv. info.php) en aanroepen in de browser. Daar staat genoeg informatie, waaronder het pad naar php.

Edit:
Gek trouwens dat je het pad moet invullen. Meestal werkt php /pad/naar/script.php ook (of evt. php5 gebruiken als executable). En in sommige control panels hoef je ook alleen maar het bestand en de tijdsinterval op te geven?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 
Hylke

Hylke

01/12/2007 21:33:00
Quote Anchor link
Wat je onder linux ook kunt gebruiken om bestanden te zoeken is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
# locate filenaam
 
Winston Smith

Winston Smith

01/12/2007 21:58:00
Quote Anchor link
Alleen staan hosts dat meestal niet toe (tenzij je SSH toegang hebt). Grote kans dat het trouwens /usr/bin/php (of /usr/bin/php5) is.
 
- SanThe -

- SanThe -

02/12/2007 02:58:00
Quote Anchor link
Op de prompt: which php

Bij OpenBSD is dat /usr/local/bin/php
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.