Payment provider voor edelmetalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

24/05/2022 07:41:59
Quote Anchor link
Beste,

EEn klant verkoopt edelmetalen als goud, zilver, palladium en platinum.
155,- p/m en een 'éénmalig onderzoeksfee van € 1250,-' om account te krijgen.

Weet iemand waar er een PSP is die niet zoveel geld probeert af te troggelen?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 10:16:41
 
Ad Fundum

Ad Fundum

24/05/2022 08:57:24
 
Ivo P

Ivo P

24/05/2022 09:36:32
Quote Anchor link
Het ligt ook aan de bedragen waar je mee handelt.

Zo doe ik wat met een platform mbt handel in munten.
De prijzen daar variëren van een euro tot duizenden euro's. Afhankelijk of je een belgische frank uit 1970 wilt hebben of een gouden munt uit de klassieke oudheid.

Een paar van die dure producten tellen al gauw op tot enorme bedragen. Zeker met creditcards lopen payment providers dan ook een flink risico als er betalingen betwist gaan worden of verzendingen "kwijt" raken.
Daar zijn ze niet happig op.

Ik weet dan het kán met iDEAL via Pay.nl en Mollie, maar wel met beperkingen voor de grootte van de bedragen.

Maar anderzijds: als je kennelijk kunt handelen in dergelijke bedragen, dan is eenmalig 1250 euro ook niet zo heel veel.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/05/2022 10:54:43
Quote Anchor link
Probeer het eens bij de Nederlandse bank waar je opdrachtgever al een zakelijke bankrekening heeft. Het cliëntonderzoek kan dan namelijk achterwege blijven.
 
Ivo P

Ivo P

24/05/2022 12:29:03
Quote Anchor link
Ik weet niet wat je rol precies is, maar als webshop-developer zou je je niet per se direct hoeven te bemoeien met de keuze voor payment-providers.
Hooguit voor het stukje "is hun gateway aan te sluiten op de shop".

Het kan namelijk een minder fijne discussie worden als de keuze valt op de provider met genoemde kosten, en over een maand of 2 blijkt dat het ook bij een andere partij had gekund voor de helft van het bedrag en zonder de 1200 euro kosten en de klant het gevoel heeft /geeft dat jij verantwoordelijk was voor die uitgaven.

Dat is ook iets waar de boekhouder / financiële administratie van zo'n bedrijf iets van hoort te vinden.
Daarbij zijn kosten soms gewoon hoog. Of hoger dan je als particulier verwacht.

Ik herinner me een erg lange discussie bij een sportvereniging over de kosten van een koffiemachine in de kantine: "waarom zo duur? Thuis hebben we ook eentje van een paar tientjes."

Heb je dikke omzet, komen daar ook forsere kosten bij kijken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.