PDO connect error 110

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

The Ultimate

The Ultimate

29/12/2010 16:22:24
Quote Anchor link
Op aanraden van een aantal forumleden vandaag PDO gaan gebruiken. Meteen een dikke error waar ik niet voorbij kom.

Waarom kan dit wel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
DB_USER = '****';
DB_PASS = '****';
$db = new PDO('mysql:host=db.****.nl;dbname=****', DB_USER, DB_PASS);
?>


En dit niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
DB_USER = '****';
DB_PASS = '****';
PDO_DSN = 'mysql:host=db.****.nl;dbname=****';
$db = new PDO(PDO_DSN, DB_USER, DB_PASS);
?>


Error:
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000] [2003] Can't connect to MySQL server on 'db.****.nl' (110)' in /public/sites/www.****.nl/test3.php:45 Stack trace: #0 /public/sites/www.****.nl/test3.php(45): PDO->__construct('mysql:host=db.f...', '****', '****') #1 {main} thrown in /public/sites/www.****.nl/test3.php on line 45
Gewijzigd op 29/12/2010 16:22:44 door The Ultimate
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:46:44
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 16:28:06
Quote Anchor link
Lokale database?
 
The Ultimate

The Ultimate

29/12/2010 16:37:20
Quote Anchor link
Mike Smit op 29/12/2010 16:28:06:
Lokale database?
Nope. Live.
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 16:46:07
Quote Anchor link
Heb je wel de bevoegdheid om vanaf jouw domein de server te connecten? (Firewall)
Gewijzigd op 29/12/2010 16:47:32 door Mike Smit
 
The Ultimate

The Ultimate

29/12/2010 16:46:58
Quote Anchor link
Mike Smit op 29/12/2010 16:46:07:
Heb je wel de bevoegdheid om vanaf jouw domein de server te connecten?
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt?
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 16:48:45
Quote Anchor link
Draait de web server op dezelfde server als de MySQL server?
 

29/12/2010 16:49:06
Quote Anchor link
Soms mag je geen verbinding van localhost maken met een db server die je hebt van je hosting. (Eigenlijk altijd.)
Aan de hand van het voorbeeld wat je nu geeft, kan je stellen dat je wellicht het probeert te doen op deze manier.
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 16:50:47
Quote Anchor link
Je moet er voor zorgen dat je provider je toestemming geeft om de server vanaf een ander domein te benaderen.



Toevoeging op 29/12/2010 16:51:29:

Karl Karl op 29/12/2010 16:49:06:
Soms mag je geen verbinding van localhost maken met een db server die je hebt van je hosting. (Eigenlijk altijd.)
Aan de hand van het voorbeeld wat je nu geeft, kan je stellen dat je wellicht het probeert te doen op deze manier.
 
The Ultimate

The Ultimate

29/12/2010 17:04:52
Quote Anchor link
Karl Karl op 29/12/2010 16:49:06:
Soms mag je geen verbinding van localhost maken met een db server die je hebt van je hosting. (Eigenlijk altijd.)
Ik werk aan een live site (nog niet bereikbaar voor publiek). Dat is toch niet via een localhost?

Sorry hoor, maar ik snap echt niet wat jullie bedoelen. Ik kan namelijk altijd bij mijn databases. Ik heb zelfs ook al verbinding gemaakt en values geinput. Alleen via een ander script.

Mijn vraag was gewoon waarom het een wel werkt en het ander niet. Er staat toch 2x precies hetzelfde? Alleen de ene keer gebruik ik een constante en de andere keer niet.
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 17:07:07
Quote Anchor link
Kun je met een niet PDO connectie wel verbinden?
 
The Ultimate

The Ultimate

29/12/2010 17:14:19
Quote Anchor link
Mike Smit op 29/12/2010 17:07:07:
Kun je met een niet PDO connectie wel verbinden?
Ja, en ik kan ook MET een PDO connectie verbinden. Dat is ook mijn vraag niet.
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 17:16:32
Quote Anchor link
Error:
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000] [2003] Can't connect to MySQL server on 'db.****.nl' (110)' in /public/sites/www.****.nl/test3.php:45 Stack trace: #0 /public/sites/www.****.nl/test3.php(45): PDO->__construct('mysql:host=db.f...', '****', '****') #1 {main} thrown in /public/sites/www.****.nl/test3.php on line 45

Nee je kunt niet verbinden.
 
The Ultimate

The Ultimate

29/12/2010 17:19:13
Quote Anchor link
Mike Smit op 29/12/2010 17:16:32:
Nee je kunt niet verbinden.
Gast, hou alsjeblieft op met het vervuilen van mijn topic. Ik zeg toch zelf al in de beginpost dat het niet lukt om op die manier te verbinden? Lees mijn beginpost anders nog eens door...

Denk je dan dat het iets toevoegt als je nog een keer zegt dat ik geen verbinding krijg? Nee dus!
Gewijzigd op 29/12/2010 17:19:42 door The Ultimate
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 17:20:51
Quote Anchor link
Prima ik zal je topic niet meer "vervuilen".
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

29/12/2010 17:22:36
Quote Anchor link
heet de host wellicht 'localhost'?

Edit: je lijkt constanten te gebruiken; die zet ik altijd met define(). Ik weet zo niet zeker of je fragmenten uit de topicstart wel echt gelijkwaardig zijn.
Gewijzigd op 29/12/2010 17:28:48 door Bas Cost Budde
 
The Ultimate

The Ultimate

29/12/2010 17:29:14
Quote Anchor link
Bas Cost Budde op 29/12/2010 17:22:36:
heet de host wellicht 'localhost'?
Lijkt me niet, aangezien het volgende gewoon werkt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
DB_USER = '****';
DB_PASS = '****';
$db = new PDO('mysql:host=db.****.nl;dbname=****', DB_USER, DB_PASS);
?>

Het lijkt er gewoon op alsof ik "'mysql:host=db.****.nl;dbname=****'" niet mag vervangen voor een constante.
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

29/12/2010 17:31:51
Quote Anchor link
ja dat lijkt me wel gek. Het *zou* met de PDO-implementatie te maken kunnen hebben... nooit nog gemerkt dat je op de plek van een string geen constante mag gebruiken.

Wil je eens uitproberen of 'localhost' in de string-variant een connectie oplevert? En wil je ook eens proberen of je met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
define('PDO_DSN', 'mysql:host=db.****.nl;dbname=****');

verder komt?
 
Jasper DS

Jasper DS

29/12/2010 17:33:52
Quote Anchor link
ik weet niet of het helpt maar in het eerst stuk het met aanhalingstekens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
'mysql:host=db.****.nl;dbname=****'


in het 2de stuk staat er
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
PDO_DSN = 'mysql:host=db.****.nl;dbname=****';
$db = new PDO(PDO_DSN, DB_USER, DB_PASS);


waar PDO_DSN dus volgens mij mysql:host=db.****.nl;dbname=**** geeft en er dus zonder '' staat
 
Bart V B

Bart V B

29/12/2010 17:34:34
Quote Anchor link
Geen idee waarom, maar met een constante werkt dit inderdaad niet.
Zet je hem in een variabele dan werkt het wel.

Dus de vraag zou beter kunnen zijn:
Waarom kan een constante niet behandeld worden als een string?
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

29/12/2010 17:37:03
Quote Anchor link
PHP Jasper: *dat* maakt niets uit. De quotes zijn syntax, wat er naar de constructor gaat is de inhoud van de string (of de constante. Oh nee, die dus niet :) )

Edit: niet te lang over nadenken, gewoon een variabele gebruiken. Kennelijk is het 'immutable' karakter van een constante iets teveel gevraagd van PDO.
Gewijzigd op 29/12/2010 17:38:44 door Bas Cost Budde
 
Jasper DS

Jasper DS

29/12/2010 17:38:04
Quote Anchor link
ok
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.