PDO execute geeft false, terwijl er geen fouten zijn

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

01/07/2014 13:24:24
Quote Anchor link
Hallo,

Als ik de execute method van PDO gebruik om een query uit te voeren retourneert die altijd false, ook als het gewoon goed is gegaan. De database wordt gewoon geupdate na mijn update query. Ik handel o.a. fouten af door te controleren of execute false of true heeft geretourneerd. Ik heb de error mode van PDO op exceptions staan, ik vang ook de exceptions op met een try-catch. Als ik expres een fout maak, wordt gewoon een exception gegooid. Maar als alles goed is en de database wordt gewoon bijgewerkt, komt geen exception maar wel false uit de execute().
Ik heb dit volgens mij vaker gehad. Ook vroeger met de oudere mysql functies (dat ze false returnen terwijl alles goed verloopt). Eerst deed ik alleen bij PDO op exceptions controleren, maar nu ik ook op true/false controleer heb ik dit probleem dus.
Waar kan het aan liggen? Ik krijg echt nergens andere errors/exceptions.
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.