[PDO] update => Invalid parameter number: parameter was not defined

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C Developer / Software Engineer / Amersfoort

This organization is active in the telecom business and builds advanced software with passsion. Within this organization they are very proud of their nononsense culture in which teamwork is very important. With over 20 years of experience, they build and support software products for the world's largest mobile telecom networks. In doing so, they are continuously innovating and updating their software in order to cope with the rapidly changing technology in the telecom networks. The software is build in the Netherlands, but is mainly delivered to foreign countries. Functieomschrijving Are you an experienced C developer who likes to work with

Bekijk vacature »

Node.JS / React.JS / Full-stack Ontwikkelaar / Inn

Functieomschrijving Ben jij al jaren bezig met het ontwikkelen in Node.JS en React.JS/Angular of ben jij sinds kort begonnen met het programmeren in Node.JS en React.JS/Angular en wil jij graag veel vrijheid in jouw ontwikkelwerkzaamheden. Regeer dan snel! Ontwikkelen van (nieuwe) functionaliteiten; Helpen bij het bepalen van de architectuur; Ontwikkelen aan zowel de front- als backend; Realiseren van Continous Intergration; Testen en waarborgen van eigen code, maar ook die van jouw collega's. Functie-eisen Ervaring met JavaScript, NodeJS; Kennis van React / Redux / ES6; Kennis van met CI tools zoals Jenkins en Ansible; Je hebt ervaring met het werken in

Bekijk vacature »

Medior Java Developer / Financiële sector / R

Functieomschrijving Ben jij een Medior Java Developer, daagt een dynamische omgeving jou uit en bouw je graag innovatieve oplossingen? Werk je graag in de financiele sector en in een familiaire omgeving waar groei centraal staat? Lees dan snel verder! Het ontwikkelen van financiële applicaties in Java o.b.v. microservices architectuur; Software ontwikkelen specifiek voor het AWS platform om het maximale uit Amazon Webservices te halen; Werken aan een zeer veeleisende omgeving en continu veranderende applicaties; Het werken in een multidisciplinair team dat continu werk oplevert middels CI/CD; Deelnemen aan designsessies; Het schrijven van diverse automatische tests; Op de hoogte blijven van

Bekijk vacature »

AngularJS Developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Developers om ons development team te versterken. Je bent creatief en draagt met je enthousiasme positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande interesse in het applicatie landschap.

Bekijk vacature »

.NET webdeveloper gezocht, Rotterdam (C#, Angular,

Voor een relatief kleine organisatie, gelegen in het centrum van Rotterdam, zoeken we momenteel een medior of senior.NET developer. De organisatie richt zich op de ontwikkeling en verkoop van planningssoftware en tijdregistratie. Het gaat om een gevestigd bedrijf welke momenteel hun nieuwe cloudbased software in de markt aan het zetten zijn. Dit betekent een fase met de nodige uitdaging. Er wordt dan ook van je verwacht dat je mee kunt denken in de verdere ontwikkeling van dit product. De organisatie bestaat uit een sociale en hechte groep van mensen. De lijnen zijn kort en er wordt regelmatig samen een biertje

Bekijk vacature »

Met spoed gezocht: Medior/Senior C# Developer!

Functieomschrijving Je komt terecht in meerdere Scrumteams. Er is veel sprake van overlappende stories, dus je werkt vaak met andere collega's. Hierdoor leer je al je collega's goed kennen, wat erg prettig is voor het teamgevoel. Als Medior of Senior Ontwikkelaar wordt er zelfstandigheid van je verwacht. Uiteraard zul je de eerste periode ingewerkt worden, maar daarna dien je snel op volle toeren mee te kunnen draaien. Een proactieve houding, waarbij je actief meedenkt over passende oplossingen die de organisatie vooruit helpen, is belangrijk. Verder krijg je hier heel veel ruimte om je functie in te richten zoals jij dat

Bekijk vacature »

Oracle Middleware Developer

Wat je gaat doen: Wij zijn op zoek naar een Oracle Middleware Developer met kennis van/ervaring met onder andere SOA Suite 10G en/of SOA Suite 11G, WebLogic, BPEL Orchestration, Java, SOAP. Je bent bekend met de integratie laag gebaseerd op Oracle SOA Suite 10G. Als Middleware developer ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van integratie tussen de diverse applicaties in het landschap, en de communicatie tussen de klant en andere stakeholders. Je werkt samen met het applicatie team, zoals functioneel ontwerpers en andere ontwikkelaars om de oplossing verder te ontwikkelen en te implementeren. Je collega’s werken onder andere met technieken

Bekijk vacature »

Developer / lease-auto / integratie / salaris tot

Vind je het leuk om je te verdiepen in technische integratie-vraagstukken die veel uitzoekwerk vergen en waarbij je met nieuwe technieken werkt? Wil je graag bij een organisatie werken waar je geen nummer bent en die goede arbeidsvoorwaarden heeft? Functieomschrijving Vind je het leuk om je te verdiepen in technische integratie-vraagstukken die veel uitzoekwerk vergen en waarbij je met nieuwe technieken werkt? Wil je graag bij een organisatie werken waar je geen nummer bent en die goede arbeidsvoorwaarden heeft? Reageer dan nu! Het koppelen van systemen met elkaar voor data verrijking waar vervolgens business-apps en dashboards op worden gebouwd middels

Bekijk vacature »

Senior C++ Developer 3D Thuiswerken

Functieomschrijving Wil jij als ervaren Software Developer met C++ werken bij een high-tech ingenieursbureau in Rotterdam? Dit high-tech ingenieursbureau maakt een applicatie waardoor hele topografische kaarten worden opgebouwd. Deze applicatie wordt gebruikt door de grootste organisaties van Nederland, waaronder de top 10 gemeentes van dit land! Wil jij meer weten? Lees dan snel verder! In C++ ontwikkelen van en werken aan innovatieve ruimtelijke ordening applicatie; Uitvoeren van technische implementaties bij klanten op locatie; Samenwerken in een dynamisch Agile team; Werken aan innovatie en kennisdeling. Functie-eisen Minimaal HBO of WO werk- en denkniveau; Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als Developer

Bekijk vacature »

Oracle Apex Ontwikkelaar

Wat je gaat doen: Als Oracle Ontwikkelaar werk je zowel zelfstandig als in teamverband aan het ontwikkelen en ontwerpen van software componenten. Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling tot en met de implementatie. Je bent in staat om informatie te verzamelen,te analyseren en te documenteren van wensen en eisen van de eindgebruikers. Je bent in staat om functionele vereisten te vertalen naar technische specificaties, ontwikkelt web applicaties met behulp van Oracle Applicatie Express, door de veranderingen en ontwikkelingen van web formulieren en rapporten. Verbeteren van bestaande Oracle Apex Systemen. Ontwikkelen en veranderen van Oracle 11g database schema’s. Schrijven van

Bekijk vacature »

Marktleider is op zoek naar PHP Developers!

Functieomschrijving Als ervaren PHP Developer kom je te werken in één van de SCRUM teams waarin je je dagelijks bezig zal houden met het verbeteren van de bestaande software pakketten. Ook ga je meewerken aan het ontwikkelen van nieuwe maatwerk software die per klant gebouwd zal worden. Je gaat hier voldoende ontwikkelingsmogelijkheden krijgen door middel van cursussen en trainingen waarvan je zelf aan mag geven of jij ze relevant vindt voor je toekomst. Functie-eisen - Goede PHP ervaring - Kennis van frameworks zoals Laravel - Communicatief vaardig - Zowel interesse in backend als frontend - HBO werk en denkniveau Bedrijfsomschrijving

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer Marketing Laravel & Vue (

Medior PHP Developer Marketing Laravel & Vue ( NL & ENG) Wat ga je doen? Als Medior PHP Developer uit de omgeving Amsterdam maak jij van een "massamarketing campagne" een "micro-marketing campagne". Bij massamarketing richt de fabrikant zich met een specifiek product of productgroep op een zo breed mogelijk publiek met inschakeling van media met hetzelfde doel, zoals social media, tv, buitenreclame etc.. Met micromarketing richt een organisatie zich op kleine groepen, op basis van geo-demografische kenmerken. Het platform waar jij aan werkt compileert op maat gemaakte video's gebaseerd op geo-demografische kenmerken. Dankzij cookies en social media bepaald het platform

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer - Rotterdam - 65K

Heb je ervaring als Senior .NET Developer (C#) en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Dit is je kans om als Senior .NET Developer aan de slag te gaan. Je komt te werken bij een Nederlands bedrijf die een erg bekend product verkoopt op internationaal gebied. Senior .NET Developer Samenvatting: Als Senior .NET Developer start je in een zelfstandige functie waarbij je werkt aan het analyseren, ontwikkelen, bouwen, onderhouden en testen van verschillende softwareprogramma's, dit kan of op het productiesysteem of op het servicesysteem zijn. Verantwoordelijkheden: Samen met de interne afdelingen denk je mee aan de behoeftes vanuit de

Bekijk vacature »

Employee Application Services

Employee Application Services (Clear), fulltime. Nieuw leven geven aan gebruikte materialen: een bijdrage aan duurzaamheid waar we een startend IT-talent goed bij kunnen gebruiken. Maak jij het verschil? Een dynamische werkweek: aan de slag Als Employee Application Services ben je onderdeel van onze ICT-afdeling Operations. Je zorgt samen met de Application Services Consultants dat de continuïteit van de beheerde applicaties (Clear) wordt gewaarborgd. Dat betekent dat je continu let op eventuele storingen en deze zo snel mogelijk verhelpt. De eerstelijns vragen komen bij jou terecht. Verder pak jij de casussen op die je aankunt. In overleg met de consultants schuif

Bekijk vacature »

Gouda / PHP Developer / Symfony

Voor een softwareontwikkelbedrijf nabij Gouda ben ik op zoek naar een PHP Developer. Takenpakket Het team waarin je terecht komt bestaat uit ontwikkelaars en strategisch denkers. Als team worden er apps, web apps en klantenportalen ontwikkeld met behulp van de meest recente technieken. Als PHP Developer werk je binnen het SCRUM-team met ervaren developers aan technische projecten en productontwikkeling voor de planning software van het bedrijf. Je takenpakket is divers en verdiepend: van technische consultancy opdrachten voor klanten tot het bepalen van de software architectuur, het automatisch tests schrijven tot het bouwen en documenteren. Per project weeg je af welke

Bekijk vacature »
Thumb nail

Thumb nail

18/08/2010 12:13:37
Anchor link
Dag lui,

ik ben bezig met een layout,
is wel zo'n beeetje af, in het bovenste menu is een mogelijkheid om de kleur aan te passen van de layout (achtergrond, en later misschien links ofzo)
nu was het nogal standaard met een cookie en wat javascript, maar nu wil ik er PHP achter doen, zodat ik het op kan slaan in een DB
en het dus dieper zit dan een cookie (die veranderd na onunload, zodat php niet overbelast wordt)

cookie enzo werkt prima, javascript ook, het in de database zetten ook, maar updaten werkt niet, dan krijg ik de volgende fout:
"Invalid parameter number: parameter was not defined" op de plek waar deze code staat: [icode]$stmt->bindParam(':ip', $_SERVER['REMOTE_ADDR']);[/icode]

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if($aantal>0)// Er zijn rijen aanwezig (Dus UPDATE)
{
$sql="UPDATE `layout` SET `hex` = ':hex' AND `kleur` = ':kleur' AND `generated` = ':generated' WHERE `ip` = ':ip'";
}

else//Geen rijen aanwezig. (Dus INSERT)
{
$sql="INSERT INTO `layout` (`ip`, `hex`, `kleur`, `generated`) VALUES (':ip', ':hex', ':kleur', ':generated')";
}

$stmt=$db->prepare($sql);

$stmt->bindParam(':ip',$_SERVER['REMOTE_ADDR']);
$stmt->bindParam(':hex',$_SESSION['layout']['hex']);
$stmt->bindParam(':kleur',$_SESSION['layout']['kleur']);
$stmt->bindParam(':generated',$_SESSION['layout']['generated']);

$beginTransaction=true;
$db->beginTransaction();
$stmt->execute();
$db->commit();
?>

de code zit natuurlijk in een trycatch combo.
het bindParam gedeelte is dus hetzelfde voor insert en update.

deze code wordt gedraait in de CSS (die dus een php pagina is, met een header en mod_rewrite, zodat het op elke nodige pagina automatisch zit :))Dag lui,

ik ben bezig met een layout,
is wel zo'n beeetje af, in het bovenste menu is een mogelijkheid om de kleur aan te passen van de layout (achtergrond, en later misschien links ofzo)
nu was het nogal standaard met een cookie en wat javascript, maar nu wil ik er PHP achter doen, zodat ik het op kan slaan in een DB
en het dus dieper zit dan een cookie (die veranderd na onunload, zodat php niet overbelast wordt)

cookie enzo werkt prima, javascript ook, het in de database zetten ook, maar updaten werkt niet, dan krijg ik de volgende fout:
"Invalid parameter number: parameter was not defined" op de plek waar deze code staat: "$stmt->bindParam(':ip', $_SERVER['REMOTE_ADDR']);"

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
if($aantal>0)// Er zijn rijen aanwezig (Dus UPDATE)
{
$sql="UPDATE `layout` SET `hex` = ':hex' AND `kleur` = ':kleur' AND `generated` = ':generated' WHERE `ip` = ':ip'";
}

else//Geen rijen aanwezig. (Dus INSERT)
{
$sql="INSERT INTO `layout` (`ip`, `hex`, `kleur`, `generated`) VALUES (':ip', ':hex', ':kleur', ':generated')";
}

$stmt=$db->prepare($sql);

$stmt->bindParam(':ip',$_SERVER['REMOTE_ADDR']);
$stmt->bindParam(':hex',$_SESSION['layout']['hex']);
$stmt->bindParam(':kleur',$_SESSION['layout']['kleur']);
$stmt->bindParam(':generated',$_SESSION['layout']['generated']);

$beginTransaction=true;
$db->beginTransaction();
$stmt->execute();
$db->commit();
?>

het bindParam gedeelte is dus hetzelfde voor insert en update.

deze code wordt gedraait in de CSS (die dus een php pagina is, met een header en mod_rewrite, zodat het op elke nodige pagina automatisch zit :))

mijn vraag is dus, waarom krijg ik die foutmelding? en hoe kan ik dat oplossen.

alvast bedankt
//Jeroen
Gewijzigd op 19/08/2010 22:59:05 door Thumb nail

PHP hulp

PHP hulp

22/02/2019 20:49:04

Jelmer -

Jelmer -

18/08/2010 15:33:33
Anchor link
Volgens mij hoef je in je query geen quotes meer te gebruiken. Prepared statement zijn immers om query en data te scheiden, en die quotes zijn om data aan te geven. Ze zeggen immers "en nu komt er een string".
Code (php)
1
$sql = "UPDATE layout SET hex = :hex, kleur = :kleur, generated = :generated WHERE ip = :ip";

Ik weet niet of dat ook automatisch het probleem oplost, al kan ik me wel voorstellen dat MySQL nu je placeholders niet ziet omdat 'ie denkt dat het strings zijn, en daarom boos wordt wanneer je :ip probeert te koppelen.

Je kan trouwens wanneer je MySQL gebruikt (wat je overduidelijk doet :P) ook de REPLACE INTO of beter INSERT ... ON DUPLICATE KEY UPDATE syntax gebruiken. Dan hoef je niet eerst te controleren of de regel al in de database zit.

Thumb nail

Thumb nail

18/08/2010 16:46:56
Anchor link
Bedankt voor je snelle reactie :)
ik had het eerst ook zonder quotes, alleen mijn notepad++ highlighte hex ook, dus ik dacht, laat ik dat maar quoten (`).
en het is alleen ip, de rest komt wel goed door.

ik zal eens kijken naar die links, dat wist ik inderdaad niet :)
ik laat het weten als het gelukt is, of niet..

edit momenteel ligt de mysql server eruit van mijn paid hosting.
op de hoogte gesteld, maar voordat ze er wat aan doen duurt nog wel ff -_-
Gewijzigd op 18/08/2010 17:36:04 door Thumb nail

Thumb nail

Thumb nail

02/09/2010 23:03:10
Anchor link
eindelijk is de mysql server gerepareerd, ze hebben localhost verboden zonder een waarschuwing of mededeling, en natuurlijk krijg ik daar pas na 3 e-mails (na 1 maand) al antwoord op :) houd ik van, service...

ik heb het alleen nog niet op kunnen lossen, momenteel een ander project, ik woeker dit topic later wel aan :)

Senne deValk

Senne deValk

14/02/2019 09:09:47
Anchor link
Heb je het al opgelost?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2019 09:11:04
Anchor link
En dat wil je na 9 jaar weten?!?
Omdat het onnodig is om zo een oud topic omhoog te schoppen, wat verwarring kan veroorzaken bij de leden, sluit ik dit topic. Mochtje met hetzelfde probleem als de topicstarter zitten, gelieve een nieuw topic te openen.

Lees ook even je PM-bericht. :-)
Gewijzigd op 14/02/2019 09:16:33 door - Ariën -

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.