[PDO] update => Invalid parameter number: parameter was not defined

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »
Thumb nail

Thumb nail

18/08/2010 12:13:37
Anchor link
Dag lui,

ik ben bezig met een layout,
is wel zo'n beeetje af, in het bovenste menu is een mogelijkheid om de kleur aan te passen van de layout (achtergrond, en later misschien links ofzo)
nu was het nogal standaard met een cookie en wat javascript, maar nu wil ik er PHP achter doen, zodat ik het op kan slaan in een DB
en het dus dieper zit dan een cookie (die veranderd na onunload, zodat php niet overbelast wordt)

cookie enzo werkt prima, javascript ook, het in de database zetten ook, maar updaten werkt niet, dan krijg ik de volgende fout:
"Invalid parameter number: parameter was not defined" op de plek waar deze code staat: [icode]$stmt->bindParam(':ip', $_SERVER['REMOTE_ADDR']);[/icode]

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if($aantal>0)// Er zijn rijen aanwezig (Dus UPDATE)
{
$sql="UPDATE `layout` SET `hex` = ':hex' AND `kleur` = ':kleur' AND `generated` = ':generated' WHERE `ip` = ':ip'";
}

else//Geen rijen aanwezig. (Dus INSERT)
{
$sql="INSERT INTO `layout` (`ip`, `hex`, `kleur`, `generated`) VALUES (':ip', ':hex', ':kleur', ':generated')";
}


$stmt=$db->prepare($sql);

$stmt->bindParam(':ip',$_SERVER['REMOTE_ADDR']);
$stmt->bindParam(':hex',$_SESSION['layout']['hex']);
$stmt->bindParam(':kleur',$_SESSION['layout']['kleur']);
$stmt->bindParam(':generated',$_SESSION['layout']['generated']);

$beginTransaction=true;
$db->beginTransaction();
$stmt->execute();
$db->commit();
?>


de code zit natuurlijk in een trycatch combo.
het bindParam gedeelte is dus hetzelfde voor insert en update.

deze code wordt gedraait in de CSS (die dus een php pagina is, met een header en mod_rewrite, zodat het op elke nodige pagina automatisch zit :))Dag lui,

ik ben bezig met een layout,
is wel zo'n beeetje af, in het bovenste menu is een mogelijkheid om de kleur aan te passen van de layout (achtergrond, en later misschien links ofzo)
nu was het nogal standaard met een cookie en wat javascript, maar nu wil ik er PHP achter doen, zodat ik het op kan slaan in een DB
en het dus dieper zit dan een cookie (die veranderd na onunload, zodat php niet overbelast wordt)

cookie enzo werkt prima, javascript ook, het in de database zetten ook, maar updaten werkt niet, dan krijg ik de volgende fout:
"Invalid parameter number: parameter was not defined" op de plek waar deze code staat: "$stmt->bindParam(':ip', $_SERVER['REMOTE_ADDR']);"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
if($aantal>0)// Er zijn rijen aanwezig (Dus UPDATE)
{
$sql="UPDATE `layout` SET `hex` = ':hex' AND `kleur` = ':kleur' AND `generated` = ':generated' WHERE `ip` = ':ip'";
}

else//Geen rijen aanwezig. (Dus INSERT)
{
$sql="INSERT INTO `layout` (`ip`, `hex`, `kleur`, `generated`) VALUES (':ip', ':hex', ':kleur', ':generated')";
}


$stmt=$db->prepare($sql);

$stmt->bindParam(':ip',$_SERVER['REMOTE_ADDR']);
$stmt->bindParam(':hex',$_SESSION['layout']['hex']);
$stmt->bindParam(':kleur',$_SESSION['layout']['kleur']);
$stmt->bindParam(':generated',$_SESSION['layout']['generated']);

$beginTransaction=true;
$db->beginTransaction();
$stmt->execute();
$db->commit();
?>

het bindParam gedeelte is dus hetzelfde voor insert en update.

deze code wordt gedraait in de CSS (die dus een php pagina is, met een header en mod_rewrite, zodat het op elke nodige pagina automatisch zit :))

mijn vraag is dus, waarom krijg ik die foutmelding? en hoe kan ik dat oplossen.

alvast bedankt
//Jeroen
Gewijzigd op 19/08/2010 22:59:05 door Thumb nail
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:32:20
 
Jelmer -

Jelmer -

18/08/2010 15:33:33
Anchor link
Volgens mij hoef je in je query geen quotes meer te gebruiken. Prepared statement zijn immers om query en data te scheiden, en die quotes zijn om data aan te geven. Ze zeggen immers "en nu komt er een string".
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql = "UPDATE layout SET hex = :hex, kleur = :kleur, generated = :generated WHERE ip = :ip";

Ik weet niet of dat ook automatisch het probleem oplost, al kan ik me wel voorstellen dat MySQL nu je placeholders niet ziet omdat 'ie denkt dat het strings zijn, en daarom boos wordt wanneer je :ip probeert te koppelen.

Je kan trouwens wanneer je MySQL gebruikt (wat je overduidelijk doet :P) ook de REPLACE INTO of beter INSERT ... ON DUPLICATE KEY UPDATE syntax gebruiken. Dan hoef je niet eerst te controleren of de regel al in de database zit.
 
Thumb nail

Thumb nail

18/08/2010 16:46:56
Anchor link
Bedankt voor je snelle reactie :)
ik had het eerst ook zonder quotes, alleen mijn notepad++ highlighte hex ook, dus ik dacht, laat ik dat maar quoten (`).
en het is alleen ip, de rest komt wel goed door.

ik zal eens kijken naar die links, dat wist ik inderdaad niet :)
ik laat het weten als het gelukt is, of niet..

edit momenteel ligt de mysql server eruit van mijn paid hosting.
op de hoogte gesteld, maar voordat ze er wat aan doen duurt nog wel ff -_-
Gewijzigd op 18/08/2010 17:36:04 door Thumb nail
 
Thumb nail

Thumb nail

02/09/2010 23:03:10
Anchor link
eindelijk is de mysql server gerepareerd, ze hebben localhost verboden zonder een waarschuwing of mededeling, en natuurlijk krijg ik daar pas na 3 e-mails (na 1 maand) al antwoord op :) houd ik van, service...

ik heb het alleen nog niet op kunnen lossen, momenteel een ander project, ik woeker dit topic later wel aan :)
 
Senne deValk

Senne deValk

14/02/2019 09:09:47
Anchor link
Heb je het al opgelost?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2019 09:11:04
Anchor link
En dat wil je na 9 jaar weten?!?
Omdat het onnodig is om zo een oud topic omhoog te schoppen, wat verwarring kan veroorzaken bij de leden, sluit ik dit topic. Mochtje met hetzelfde probleem als de topicstarter zitten, gelieve een nieuw topic te openen.

Lees ook even je PM-bericht. :-)
Gewijzigd op 14/02/2019 09:16:33 door - Ariën -
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.