[PDO] update => Invalid parameter number: parameter was not defined

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »
Thumb nail

Thumb nail

18/08/2010 12:13:37
Anchor link
Dag lui,

ik ben bezig met een layout,
is wel zo'n beeetje af, in het bovenste menu is een mogelijkheid om de kleur aan te passen van de layout (achtergrond, en later misschien links ofzo)
nu was het nogal standaard met een cookie en wat javascript, maar nu wil ik er PHP achter doen, zodat ik het op kan slaan in een DB
en het dus dieper zit dan een cookie (die veranderd na onunload, zodat php niet overbelast wordt)

cookie enzo werkt prima, javascript ook, het in de database zetten ook, maar updaten werkt niet, dan krijg ik de volgende fout:
"Invalid parameter number: parameter was not defined" op de plek waar deze code staat: [icode]$stmt->bindParam(':ip', $_SERVER['REMOTE_ADDR']);[/icode]

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if($aantal>0)// Er zijn rijen aanwezig (Dus UPDATE)
{
$sql="UPDATE `layout` SET `hex` = ':hex' AND `kleur` = ':kleur' AND `generated` = ':generated' WHERE `ip` = ':ip'";
}

else//Geen rijen aanwezig. (Dus INSERT)
{
$sql="INSERT INTO `layout` (`ip`, `hex`, `kleur`, `generated`) VALUES (':ip', ':hex', ':kleur', ':generated')";
}


$stmt=$db->prepare($sql);

$stmt->bindParam(':ip',$_SERVER['REMOTE_ADDR']);
$stmt->bindParam(':hex',$_SESSION['layout']['hex']);
$stmt->bindParam(':kleur',$_SESSION['layout']['kleur']);
$stmt->bindParam(':generated',$_SESSION['layout']['generated']);

$beginTransaction=true;
$db->beginTransaction();
$stmt->execute();
$db->commit();
?>


de code zit natuurlijk in een trycatch combo.
het bindParam gedeelte is dus hetzelfde voor insert en update.

deze code wordt gedraait in de CSS (die dus een php pagina is, met een header en mod_rewrite, zodat het op elke nodige pagina automatisch zit :))Dag lui,

ik ben bezig met een layout,
is wel zo'n beeetje af, in het bovenste menu is een mogelijkheid om de kleur aan te passen van de layout (achtergrond, en later misschien links ofzo)
nu was het nogal standaard met een cookie en wat javascript, maar nu wil ik er PHP achter doen, zodat ik het op kan slaan in een DB
en het dus dieper zit dan een cookie (die veranderd na onunload, zodat php niet overbelast wordt)

cookie enzo werkt prima, javascript ook, het in de database zetten ook, maar updaten werkt niet, dan krijg ik de volgende fout:
"Invalid parameter number: parameter was not defined" op de plek waar deze code staat: "$stmt->bindParam(':ip', $_SERVER['REMOTE_ADDR']);"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
if($aantal>0)// Er zijn rijen aanwezig (Dus UPDATE)
{
$sql="UPDATE `layout` SET `hex` = ':hex' AND `kleur` = ':kleur' AND `generated` = ':generated' WHERE `ip` = ':ip'";
}

else//Geen rijen aanwezig. (Dus INSERT)
{
$sql="INSERT INTO `layout` (`ip`, `hex`, `kleur`, `generated`) VALUES (':ip', ':hex', ':kleur', ':generated')";
}


$stmt=$db->prepare($sql);

$stmt->bindParam(':ip',$_SERVER['REMOTE_ADDR']);
$stmt->bindParam(':hex',$_SESSION['layout']['hex']);
$stmt->bindParam(':kleur',$_SESSION['layout']['kleur']);
$stmt->bindParam(':generated',$_SESSION['layout']['generated']);

$beginTransaction=true;
$db->beginTransaction();
$stmt->execute();
$db->commit();
?>

het bindParam gedeelte is dus hetzelfde voor insert en update.

deze code wordt gedraait in de CSS (die dus een php pagina is, met een header en mod_rewrite, zodat het op elke nodige pagina automatisch zit :))

mijn vraag is dus, waarom krijg ik die foutmelding? en hoe kan ik dat oplossen.

alvast bedankt
//Jeroen
Gewijzigd op 19/08/2010 22:59:05 door Thumb nail
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 18:50:07
 
Jelmer -

Jelmer -

18/08/2010 15:33:33
Anchor link
Volgens mij hoef je in je query geen quotes meer te gebruiken. Prepared statement zijn immers om query en data te scheiden, en die quotes zijn om data aan te geven. Ze zeggen immers "en nu komt er een string".
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql = "UPDATE layout SET hex = :hex, kleur = :kleur, generated = :generated WHERE ip = :ip";

Ik weet niet of dat ook automatisch het probleem oplost, al kan ik me wel voorstellen dat MySQL nu je placeholders niet ziet omdat 'ie denkt dat het strings zijn, en daarom boos wordt wanneer je :ip probeert te koppelen.

Je kan trouwens wanneer je MySQL gebruikt (wat je overduidelijk doet :P) ook de REPLACE INTO of beter INSERT ... ON DUPLICATE KEY UPDATE syntax gebruiken. Dan hoef je niet eerst te controleren of de regel al in de database zit.
 
Thumb nail

Thumb nail

18/08/2010 16:46:56
Anchor link
Bedankt voor je snelle reactie :)
ik had het eerst ook zonder quotes, alleen mijn notepad++ highlighte hex ook, dus ik dacht, laat ik dat maar quoten (`).
en het is alleen ip, de rest komt wel goed door.

ik zal eens kijken naar die links, dat wist ik inderdaad niet :)
ik laat het weten als het gelukt is, of niet..

edit momenteel ligt de mysql server eruit van mijn paid hosting.
op de hoogte gesteld, maar voordat ze er wat aan doen duurt nog wel ff -_-
Gewijzigd op 18/08/2010 17:36:04 door Thumb nail
 
Thumb nail

Thumb nail

02/09/2010 23:03:10
Anchor link
eindelijk is de mysql server gerepareerd, ze hebben localhost verboden zonder een waarschuwing of mededeling, en natuurlijk krijg ik daar pas na 3 e-mails (na 1 maand) al antwoord op :) houd ik van, service...

ik heb het alleen nog niet op kunnen lossen, momenteel een ander project, ik woeker dit topic later wel aan :)
 
Senne deValk

Senne deValk

14/02/2019 09:09:47
Anchor link
Heb je het al opgelost?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2019 09:11:04
Anchor link
En dat wil je na 9 jaar weten?!?
Omdat het onnodig is om zo een oud topic omhoog te schoppen, wat verwarring kan veroorzaken bij de leden, sluit ik dit topic. Mochtje met hetzelfde probleem als de topicstarter zitten, gelieve een nieuw topic te openen.

Lees ook even je PM-bericht. :-)
Gewijzigd op 14/02/2019 09:16:33 door - Ariën -
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.