pgSQL: 8.3 Beta 1 Released!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Frank -

Frank -

11/10/2007 00:44:00
Quote Anchor link
Quote:
The PostgreSQL Global Development Group today released the long-awaited first beta of version 8.3. Thanks to an unprecedented number of new patches, this version introduces more new and improved features than any previous release. Of course, more new features means that 8.3 needs more user testing than any previous version, so we're counting on you to download it and test it with development versions of your applications.

Among the features in the new version are:
Greatly improved performance consistency, through HOT, Load Distributed Checkpoint, JIT bgwriter, Asynchronous Commit, and other features.

TSearch2 full text search integrated into the core code with improved syntax and ease of adding custom dictionaries.

SQL/XML syntax.

Logging to database-loadable CSV files.

Automated rebuilding of cached plans.

ENUMs, UUIDs and arrays of complex types.

GSSAPI and SSPI authentication support.

Zie verder: link
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:30:52
 
Henk

Henk

11/10/2007 00:55:00
Quote Anchor link
Leuk :-)

Maar ook om 1 uur 's nachts? *gaap* Hoe laat is het daar 19.00 ?
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

11/10/2007 12:31:00
Quote Anchor link
En frank??
word deze versie voor mij de overstap naar pgSQL?
zeg t maar,
ik zelf twijfel nog een beetje.
straks moet ik weer alles opnieuw leren,
maar ik wil toch wel verbeteren.
moet ik dan toch maar aan pgSQL beginnen?
 
PHP erik

PHP erik

11/10/2007 12:42:00
Quote Anchor link
Nico, ik zou niet de op deze beta gaan draaien, het is niet voor niets BETA. Maar de overstap naar PostgreSQL moet je zeker maken. Je kunt altijd nog terug als het niet bevalt (en het bevalt wel, don't worry). Ik raad je aan in PHP de PDO-extensie te gebruiken (www.php.net/pdo), zoals je hopelijk nu met MySQL ook al doet. Je hoeft absoluut niet alles opnieuw te leren. De overstap kost minimale inspanning. Bijna alles wat je nu hebt zal dan ook werken. Je zal alleen wel tot nieuwe inzichtingen komen met betrekking tot juiste normalisatie en bepaalde SQL queries, maar ook dat valt misschien nog mee (hangt van je SQL vaardigheden af). Het grootste voordeel dat je gaat krijgen is dat alles aanwezig is en werkt zoals je logischerwijs zou verwachten. Je hebt een groot spectrum aan mogelijkheden en bijvoorbeelde stored procedures en functions zijn heel interessant om te leren. Dit kan al prima via de handleiding van Postgres zelf.

Nico, probeer het in ieder geval. Voor installatie onder Windows heb je wel NTFS partitie nodig en hij maakt een aparte gebruiker aan. Op Vista moet je het uitvoeren als administrator, dit kan soms een probleem vormen; je zult voor installatie mogelijk moeten inloggen als Administrator (niet een account met Administrator-rights, maar als Administrator zelf, die blijft toch "God"). Zie Google. Op XP is het gewoon Volgende klikken.

Succes! Voor advies mag je altijd een topic maken ofzo, hoe meer Postgres topics hoe beter. ;)

Edit:
Het is trouwens niet voor niets dat ze op universiteiten (in ieder geval de UvA, grootste beta-universiteit van NL, beste universiteit van NL volgens internationaal onderzoek, op één na oudste informatica-opleiding in Nederland [leiden was eerst]) alle Informatica, Informatiekunde en Kunstmatige Intelligentie studenten leren werken met PostgreSQL en niet met een andere database; PostgreSQL heeft alles, kan alles, is stabiel en heeft een goede licentie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Robert -

Robert -

11/10/2007 13:01:00
Quote Anchor link
Ik wil op zich ook wel pgSQL gaan gebruiken, maar mijn host ondersteunt dan "nog" niet.
Ik zal dit in ieder geval op mijn eigen "servertje" eens gaan proberen..

Betreffende dat PDO, waar kan ik daar meer informatie over vinden?
Want met wat op www.php.net/pdo staat kom ik er niet uit.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/10/2007 13:06:00
Quote Anchor link
Klik voor PDO

Maar dat is niet helemaal ontopic. Ik gebruik momenteel wat meer de InnoDB engine (daar mijn hoster nog geen pgSQL ondersteunt, maar misschien komt dat nog.
 
PHP erik

PHP erik

11/10/2007 13:13:00
Quote Anchor link
Ik ga toch opnieuw offtopic, in het belang van PostgreSQL en informatievoorziening voor lezers.

Ik ben heel benieuwd wat de ervaringen van MySQL-gebruikers (vooral InnoDB) zijn met de stored procedures? Robert? Is het dan zo dat men die niet gebruikt, of is de ervaring dat het op MySQL ook lekker werkt? Want dat is voor mij de grootste kracht van PostgreSQL, dat ik veel oplos met functions en procedures, zodat m'n PHP kan doen waar het voor bedoeld is: websites (niet data).

Ik ben nieuwsgierig en benieuwd.

*overigens heeft het ook te maken met de grootte van een project of stored procedures zinvol zijn; het is niet altijd nodig
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/10/2007 13:33:00
Quote Anchor link
@PHPerik
Ik begin er nog maar net mee, en ook met de stored procedures. Ik wil ze wel gebruiken, maar heb het nog niet veel gedaan. Het is momenteel meer "prutsen en spelen" dan het serieuze werk ermee.
Misschien dat er anderen zijn hier die het wel gebruiken (de InnoDB engine) met de Stored Procedures.

Ik heb nu nog geen ingewikkelde dingen gedaan, en dat werkt prima. Als ik meer weet, hoor je van me.

Offtopic:

Weet iemand in welk bestand ik op m'n locale server de InnoDB engine aan kan zetten? Testen moet ik nu (helaas) elke keer op internet doen.. Xampp (nieuwste stable release) installeerd standaard wel alles mee, maar heeft de InnoDB engine op uitgeschakeld staan.
 
PHP erik

PHP erik

11/10/2007 13:45:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 11.10.2007 13:33:
@PHPerik
Ik begin er nog maar net mee, en ook met de stored procedures. Ik wil ze wel gebruiken, maar heb het nog niet veel gedaan. Het is momenteel meer "prutsen en spelen" dan het serieuze werk ermee.
Misschien dat er anderen zijn hier die het wel gebruiken (de InnoDB engine) met de Stored Procedures.

Ik heb nu nog geen ingewikkelde dingen gedaan, en dat werkt prima. Als ik meer weet, hoor je van me.

Offtopic:

Weet iemand in welk bestand ik op m'n locale server de InnoDB engine aan kan zetten? Testen moet ik nu (helaas) elke keer op internet doen.. Xampp (nieuwste stable release) installeerd standaard wel alles mee, maar heeft de InnoDB engine op uitgeschakeld staan.
Maar je bent dus wel bezig in MySQL met stored procedures? Ik heb er zelf een jaar geleden eens naar gekeken, lijkt wel op PL/pgSQL. Op zich niet slecht volgens mij. Veel proberen is inderdaad de key!

Over innodb.. ik kan het niet vinden. Ik denk dat je het met innodb moet compileren bij installatie.
 
Frank -

Frank -

11/10/2007 13:56:00
Quote Anchor link
@Robert: Dat is een configuratie-instelling. Ik gebruik MySQL Administrator (op de site van MySQL te downloaden), daar kun je de configuratie eenvoudig mee beheren.

Dan pgSQL en de overstap van MySQL. Wanneer je jezelf beperkt tot uitsluitend het standaard SQL-gebeuren (INSERT, SELECT, UPDATE en DELETE), dan is er nauwelijks verschil tussen MySQL en pgSQL. Hier en daar heeft een functie een andere naam, er zijn wat andere datatypes, maar dat stelt allemaal niet zo veel voor. Het belangrijkste verschil dat je dan tegenkomt, is dat een fout ook daadwerkelijk als fout aan het licht komt. Een string van 32 karakters in een VARCHAR(30) zetten, dat gaat je in pgSQL niet lukken. In MySQL ook niet, daar raak je gewoon een deel van je data kwijt...

Wanneer je met SCHEMA's, CHECK-constraints, complexe indexen en stored procedures (SP) aan de slag gaat, dan ga je echt de kracht van een DBMS benutten. Mocht je dan per ongeluk een succesvolle website maken, dan is die vrij eenvoudig op te schalen. SP's zijn vooral handig wanneer je met meerdere mensen aan 1 project werkt en wanneer veiligheid erg belangrijk is. Met GRANT en REVOKE kun je namelijk precies aangeven welke database-user welke SP's mag gebruiken. Met SP's kun je ook een prachtig object georienteerd systeem maken ín de database. Een combinatie van SCHEMA's en SP's doet wonderen. PHP gebruik je dan eigenlijk alleen nog maar als template-engine. Mocht je dan van PHP willen overstappen op bv. JSP of .NET, dat is vrij snel geregeld, even een connectie met de database maken, de juiste SP's aanroepen en klaar ben je.

Dat een webhoster geen pgSQL aanbiedt, mag geen reden zijn om dan maar geen pgSQL (of een vergelijkbaar product) te gaan gebruiken. Zoek gewoon een andere hoster op en klaar ben je. Uiteraard kun je ook eerst eens bij je huidige provider informeren en vragen waarom ze uitsluitend MySQL aanbieden. Zeker wanneer ze nog een oude versie aanbieden die niet op STRICT-mode draait, heb je een hoop redenen om ze te wijzen op betere alternatieven. Mochten ze dan alsnog upgraden naar MySQL 5 (STRICT-mode), ben je er toch nog beter van geworden.

Genoemde Beta-versie is leuk om lokaal mee te spelen, maar ook niet meer dan dat. Je hebt geen idee hoe de uiteindelijke release eruit zal zien, er kunnen nog best dingetjes veranderen.

Edit: Nog even een linkje voor Robert.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/10/2007 14:03:00
Quote Anchor link
@pgFrank

Behalve dat deze hoster geen pgsql heeft ben ik er zeer over te spreken (beter dan Lycos waar ik eerst zat, die hebben de problemen na ruim een halfjaar (tjah, account bestaat nog) nog steeds niet opgelost zag ik)
Alles draait soepel en ook de helpdesk (alleen online, via een ticket systeem, maar werkt echt prima en snel) is goed en heeft voldoende kennis.

Dat er in de geavanceerde functies verschillen zitten weet ik wel, daarom probeer ik er offline wel mee te werken, heb pgsql wel draaien, maar de projecten gebeuren nog in MySQL. Ik heb zonet aan m'n hoster gevraagd of het mogelijk is beschikking te krijgen over postgresql op de server, met een uitvoerige uitleg over het waarom. Ben benieuwd.

Ik zal eens die MySQL administrator downloaden en daarmee proberen de InnoDB engine ook offline aan te zetten. Bedankt.
 
Robert -

Robert -

11/10/2007 16:24:00
Quote Anchor link
@pgFrank

Ik heb een host bij sohosted, en ze draaien momenteel mysql4 databases.
Ik zal zeker eens informeren waarom ze nog niet op iets nieuwers overgestapt zijn.
 
PHP erik

PHP erik

11/10/2007 16:28:00
Quote Anchor link
MySQL 4 is inderdaad wel echt dramatisch als je op een goede manier met databases wil werken. Zelfs subqueries werken er niet voor zover ik weet. Geen strictmode aanwezig, geen SP's, helemaal niets. Ik zou het ook aan m'n host vragen als ik jou was!
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/10/2007 16:28:00
Quote Anchor link
Robert schreef op 11.10.2007 16:24:
@pgFrank

Ik heb een host bij sohosted, en ze draaien momenteel mysql4 databases.
Ik zal zeker eens informeren waarom ze nog niet op iets nieuwers overgestapt zijn.

Ik zit bij your-webhost (heb wel mysql 5 met InnoDB, lokaal is trouwens ook gelukt. Paar dingen aanpassen in my.cnf), ze stappen nu nog niet over naar pgsql, of hebben pgsql nog niet beschikbaar gesteld, wegens het onderstaande (gequote uit hun reactie, 1.5 uur na mijn vraag, dus vrij vlot via de mail):
Quote:
PostgreSQL is op het ogenblik niet beschikbaar op onze servers.
In sommige gevallen zal het gebruik van PostgreSQL voordelen opleveren regen over MySQL, echter voor shared hosting zal het waarschijnlijk alleen nadelen opleveren omdat PostgreSQL aanzienlijk langzamer is dan MySQL.

Wellicht dat PostgreSQL in de toekomst wel beschikbaar is.


Ik neem aan dat ze bedoelen dat het "zwaarder is om te draaien". Klopt dit?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Robert -

Robert -

11/10/2007 16:36:00
Quote Anchor link
@Robert
Uit het verhaal maak ik op dat pqsql volgens hun er langer over doet dan mysql om opdrachten te verwerken.

@phperik.
Nu nog een goed verhaal met kloppende argumenten opstellen.
Gaat nog zeer lastig voor me worden als "beginner" :)
 
PHP erik

PHP erik

11/10/2007 16:40:00
Quote Anchor link
@Robert_D
Voor shared hosting zal PostgreSQL denk ik zwaarder zijn ja. Het is dan ook veel geavanceerder en kan meer users aan enzo. Maar het zal vast meer memory kosten e.d.

@Robert
Er zijn genoeg argumenten te noemen. MySQL 5 is gewoon een veel betere database dan MySQL 4. Waarom zouden ze je die ontnemen? Kijk eens op MySQL.com naar de verschillen tussen 4 en 5. Misschien is 5 voor de host ook zelfs beter m.b.t. veiligheid ofzo, geen idee. Zoek effe ;)
 
Lasse

Lasse

11/10/2007 16:44:00
Quote Anchor link
Tof dat ze nu eindelijk standaard FullText Search ondersteunen. Dat was nog wel een puntje voordat ik overstapte op PostgreSQL, maar nu dit er is, is er geen enkele reden meer om nog MySQL te gebruiken:)
 
Frank -

Frank -

11/10/2007 16:45:00
Quote Anchor link
Quote:
echter voor shared hosting zal het waarschijnlijk alleen nadelen opleveren omdat PostgreSQL aanzienlijk langzamer is dan MySQL.
Dat goldt voor pgSQL t/m versie 7.4. Met versie 8 is de snelheid enorm verbeterd, dat was altijd hét punt waarop MySQL de performance-kroon wist te pakken. Inmiddels zijn de rollen omgedraaid, zie diverse tests op Tweakers.net. Bij deze tests (op hun database, waarbij pgSQL niet eens is geoptimaliseerd) komt MySQL niet eens in de buurt van de prestaties van pgSQL! Gemiddeld levert MySQL slechts 50% van de prestaties die pgSQL levert, op dezelfde hardware, met dezelfde database en dezelfde queries.

Performance:
- MySQL
- PostgreSQL
Zie ook de diverse andere tests die ze hebben uitgevoerd op andere hardware.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/10/2007 16:51:00
Quote Anchor link
@pgFrank

Bedankt voor de info, ik zal weer even reageren naar de provider toe. Reactie zal ik hier weer plaatsen.
 
PHP erik

PHP erik

11/10/2007 16:52:00
Quote Anchor link
Ik kan hier echt van genieten. En dan gaan mensen nog janken als je zegt dat MySQL slecht is :). Ik heb nu die linkjes in m'n bladwijzers en ik zal ze nog vaak gebruiken. Scheelt veel typwerk.
 
Frank -

Frank -

11/10/2007 16:59:00
Quote Anchor link
Lasse schreef op 11.10.2007 16:44:
Tof dat ze nu eindelijk standaard FullText Search ondersteunen. Dat was nog wel een puntje voordat ik overstapte op PostgreSQL, maar nu dit er is, is er geen enkele reden meer om nog MySQL te gebruiken:)

Tja, de volgende regel in de commandline uitvoeren is echt rocket science:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
psql databasenaam < tsearch2.sql


Er zijn overigens nog andere manieren om tsearch2 te installeren, maar dit vind ik de meest eenvoudige. Ben het met je eens dat het wel zo handig dat men dit nu intergreert.

Tutorial
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.