[pgsql] Database structuur sync/ list indices

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Storeman storeman

storeman storeman

02/07/2008 21:33:00
Quote Anchor link
Goedenavond allen,

Ik wil graag de databasestructuur van mijn ontwikkel omgeving en productieomgeving gelijk houden. Eerder hield ik steeds handmatig alle veranderingen bij, welke na een update werden toegepast. Ik wil dit proces graag automatiseren (hoe doen jullie dit btw?).

Via de volgende pagina kan ik veel informatie achterhalen vanuit mijn database: http://www.alberton.info/postgresql_meta_info.html

Het werken met het information_schema werkt prima, ik heb al mijn tabellen en constraints er al uit, maar hoe kom ik bij mijn indices? De methode genoemd op die pagina toont namelijk alleen de namen van de index, maar ik wil ook graag weten op welke kolommen deze worden toegepast.

Iemand enig idee? Google biedt helaas geen uitweg.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 21:23:12
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

02/07/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Kan je niet iets als export doen? DAt werkt met Oracle prima. Probeer eens:
C:\Program Files\PostgreSQL\8.3\bin>pg_dump --help op de commandline
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Storeman storeman

storeman storeman

04/07/2008 12:36:00
Quote Anchor link
dat verdient niet mijn voorkeur, ik wil eigenlijk mbv php een structuur exporteren. exec zou een uitweg kunnen bieden, maar liever gewoon met queries. Heb er nog maar weinig over kunnen vinden, helaas.
 
Frank -

Frank -

04/07/2008 13:28:00
Quote Anchor link
pg_dump of pg_dumpall verdienen de voorkeur, daarmee pak je in één keer alle objecten van de database of server. Wanneer jij zelf gaat bedenken wat je wel of niet nodig denkt te hebben, ga je gegarandeerd onderdelen vergeten. Op deze manier de ontwikkel-, test- en productie omgevingen gelijk houden, is vragen om problemen.

Komt nog eens bij dat je vaak ook de data zult moeten migreren van het oude datamodel naar het nieuwe datamodel. Daar zul je ook een plan voor moeten schrijven, al is het maar om te noteren dat er geen wijzigingen in de data nodig zijn.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.