[pgsql] Fout bij uitvoeren database-installatie query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Storeman storeman

storeman storeman

04/02/2010 19:04:00
Quote Anchor link
Ik probeer een query uit te voeren waardoor mijn DB gemaakt wordt en alle bijbehorende tabellen. Via pgAdmin wordt de query naar behoren uitgevoerd, echter op de webserver kom ik de volgende fout tegen:

SQLSTATE[42601]: Syntax error: 7 ERROR: cannot insert multiple commands into a prepared statement

Google levert me wel wat resultaten op, maar ik kan de oplossing niet vinden. Er wordt gesproken over het toevoegen van een '/', maar ik snap niet wat dit oplost.

PostgreSQL 8.4.1
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:09:25
 
PHP Newbie

PHP Newbie

04/02/2010 19:12:00
Quote Anchor link
Lijkt me duidelijk toch? Je kunt niet meerdere insert commando's uitvoeren in een prepared statement.
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

04/02/2010 19:29:00
Quote Anchor link
Misschien moet je eens laten zien wat je precies probeert, hier is weinig mee te beginnen.
 
Storeman storeman

storeman storeman

04/02/2010 21:04:00
Quote Anchor link
Ik heb een sql bestand met veel queries. Er worden tabellen aangemaakt en dergelijke. Ik voer deze query uit met Zend_Db

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$query = file_get_contents('db.sql');
$db = Zend_Db_Table::getDefaultAdapter();

$db->query( $query );


Ik snap niet waarom deze wordt gezien als prepared statement. Doe ik iets fout met het Zend_Framework? Hier lokaal werkt het namelijk wel, maar op een andere server niet. De codebase is exact hetzelfde.
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

04/02/2010 23:11:00
Quote Anchor link
Het ligt aan het Zend Framework, die probeert er waarschijnlijk een prepared statement van te maken en daarbij mag je maar 1 query uitvoeren.
 
Storeman storeman

storeman storeman

05/02/2010 10:56:00
Quote Anchor link
@RichardvV

Vreemd, daar lijkt het niet aan te liggen. Vanaf mijn lokale systeem heb ik nu een verbinding opgezet met de server, de lokale applicatie maakt nu dus verbinding met de remote database. Het installatiescript kan ik nu gewoon uitvoeren, terwijl ik exact dezelfde codebase gebruik (Zend Framework 1.10).

Verder werken de queries in de applicatie op de server wel, data wordt gewoon uit de database gehaald en er naartoe geschreven.

Lijkt dus een issue te zijn als gevolg van linux icm met PHP. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Ik kan begrijpen dat ik met deze vage omschrijving ook weinig input kan verwachten, maar alle ideeën zijn welkom!
 
PHP Newbie

PHP Newbie

05/02/2010 12:49:00
Quote Anchor link
Je host zeker bij webreus? Daar gaan dat soort zaken vaker fout. Probeer eens de verschillende queries te scheiden met een \

Dus voor iedere nieuwe query zet je: \

Laat verder het betreffende stukkie code even zien, dan draai ik hem hier op de server ook eens.

edit:
Of probeer dit eens voordat je je query uitvoert:

$db->attr_set( 'object_mode' => 0 );
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
Storeman storeman

storeman storeman

05/02/2010 14:08:00
Quote Anchor link
Nope, geen webreus. Dedicated server, dus volledige vrijheid. Helaas nog niet de oplossing gevonden.

Iets simpels als dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
DROP SCHEMA public CASCADE;
CREATE SCHEMA public;

DROP SCHEMA gws CASCADE;
CREATE SCHEMA gws;


werkt niet. De mogelijkheden die je hebt aangedragen blijken niet te werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.