pgSQL: Wat willen jullie weten?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Frank -

Frank -

05/01/2008 00:32:00
Quote Anchor link
Om toch eens een tutorial te schrijven over pgSQL, zou ik graag willen weten wat jullie nu écht willen weten, wat voor jullie écht belangrijk is.

Laat maar weten, dan zal ik eens kijken wat ik met de reacties kan en of ik daar een fraaien tutorial voor kan schrijven.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:25:08
 
Arend a

Arend a

05/01/2008 00:57:00
Quote Anchor link
Postgres bied een hoop enterprise level mogelijkheden, en ik denk dat voor een hoop programmeurs inzicht daarin handig is, maar vaak niet zo noodzakelijk als in bijvoorbeeld bij een bank. Dat betekend niet dat postgresql geen voordelen heeft voor een kleine applicatie, met name

Ik denk wat goed is om een paar handigheden en grote voordelen van postgresql te plaatsen. Het is misschien ook handig om ze ook voor mysql te plaatsen, en mensen meer op de hoogte te brengen van het plaatsen bepaalde logica in de database.

Een paar ideen:
- Tutorial foreign keys: mysql/postgresql
Het is misschien ook handig om ook uit te leggen hoe dat in mysql werkt, dan wordt het verschil tussen postgresql en mysql duidelijk.

- Tutorial views:
Wanneer zijn views handig?

- Tutorials procedures/functions:
Wanneer zou je procedures gebruiken, en wanneer niet?

- Mysql migratie naar postgresql
Wat zijn de verschillen, waar moet je op letten, wat zijn de valkuilen?

Wat denk je?
 
Frank -

Frank -

05/01/2008 01:03:00
Quote Anchor link
Ik wil me eigenlijk niet branden aan MySQL of een tut maken die ontaardt in een flamewar.

Er zijn genoeg mensen die graag met pgSQL willen gaan werken, maar blijkbaar koudwatervrees hebben. Voor hen wil ik een tut schrijven, ik heb alleen geen idee wat ze niet snappen aan de handleiding. Vandaar dit verzoek om informatie, dan kan ik de hiaten gaan invullen

Even afwachten waar anderen nog mee komen!
 

05/01/2008 01:49:00
Quote Anchor link
Rules
Triggers
Tabelruimtes
 
Jurgen

jurgen

05/01/2008 08:56:00
Quote Anchor link
Laat dan de voordelen zien pgFrank, waarom je bijna iedereen pusht om over te stappen naar pgSQL :)
Quote:
Ik wil me eigenlijk niet branden aan MySQL of een tut maken die ontaardt in een flamewar

Je hebt altijd aanhangers/tegenhangers in zulke tuts. Om een flamewar tegen te gaan, daar zijn de mods alweer voor he :)
 
PHP Newbie

PHP Newbie

05/01/2008 09:22:00
Quote Anchor link
Ik wil wel eens weten waarom jij niet meer reageert????
 
Jens V

Jens V

05/01/2008 10:12:00
Quote Anchor link
Zoals Arend zegt zijn dat misschien al de beste topics om mee te beginnen. Mijn broer heeft me nu zowat de basis "echte" SQL geleerd. Als je ziet hoeveel krachtiger dit is dan MySQL, dan vind ik het spijtig dat de meeste hosts alleen maar MySQL ondersteunen.
Wat je wel kan doen is in je tutorial vermeldingen maken die slaan op de InnoDB-engine van MySQL. Daar zouden volgens mij ook al een hele hoop mensen blij mee zijn, aangezien deze engine sneller ter beschikking bij hosts zal zijn dan de pgSQL database.
't Is maar een ideetje, zeg maar wat je er van denkt:)

Mvg,
Jens
 
TJVB tvb

TJVB tvb

05/01/2008 10:21:00
Quote Anchor link
Zo een paar dingen die me te binnen schieten.
  • Was is het nut van schema's en hoe kun je ze goed kunt gebruiken.
  • Wat is het voordeel van overerven van tabellen en hoe kun je dat goed gebruiken.
  • Wat is het voordeel van eigen datatypes en hoe gebruik je die
  • wat zijn de grootste valkuilen/meest gemaakte fouten bij PostgreSQL
 
Frank -

Frank -

05/01/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Jens schreef op 05.01.2008 10:12:
Zoals Arend zegt zijn dat misschien al de beste topics om mee te beginnen. Mijn broer heeft me nu zowat de basis "echte" SQL geleerd. Als je ziet hoeveel krachtiger dit is dan MySQL, dan vind ik het spijtig dat de meeste hosts alleen maar MySQL ondersteunen.
Wat je wel kan doen is in je tutorial vermeldingen maken die slaan op de InnoDB-engine van MySQL. Daar zouden volgens mij ook al een hele hoop mensen blij mee zijn, aangezien deze engine sneller ter beschikking bij hosts zal zijn dan de pgSQL database.
't Is maar een ideetje, zeg maar wat je er van denkt:)

Mvg,
Jens

Er zijn genoeg providers te vinden die pgSQL aanbieden, even zoeken en even doorvragen (bv. bij je huidige provider) levert een hoop resultaten op. Dat pgSQL minder bekend is, is geen issue bij het schrijven van een tutorial. Meer vraag zal automatisch leiden tot meer aanbod.

Een tutorial over innoDB is uitgesloten, ik ga mezelf niet voor schut zetten met een MySQL-tutorial. Ook innoDB in STRICT-mode zuigt, er kan nog veel te veel fout gaan zonder dat jij dat direct merkt. Je denkt toch niet dat ik daar mijn vingers aan wil gaan branden? ;-)
 
Jens V

Jens V

05/01/2008 11:05:00
Quote Anchor link
Niet aan ga branden nee, maar gewoon een vermelding met de juiste notatie of ik weet niet wat zou altijd welkom zijn:)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/01/2008 11:07:00
Quote Anchor link
Die tut is inmiddels geschreven, dus reacties in dit topic zijn nu overbodig geworden.
 
Frank -

Frank -

05/01/2008 11:14:00
Quote Anchor link
@Jens: Helaas, MySQL zal niet/nauwelijks worden genoemd, daar is geen ruimte voor en het voegt niets toe aan pgSQL. Daar waar MySQL zich ook aan de standaarden houdt, zul je veel SQL uit de tutorial ook voor MySQL kunnen gebruiken.

@Webmakerij: Ik heb geen enkele ervaring met rules, het gaat lastig worden om daar iets zinnigs over te zeggen. Ik zal een blik werpen, wellicht kan ik er wat mee.

Wanneer je het hebt over tabelruimtes, dan ben je het niveau 'beginner' al wel ontgroeit en heb je minimaal een eigen server nodig. Bij een shared hosting zul je dit echt niet mogen aanpassen. Daarnaast levert dit pas echt voordeel op wanneer je meerdere schijven tot je beschikking hebt. En dan vooral bij grotere databases.

Edit: @Jan: Dan weet jij meer dan ik!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
- -

- -

05/01/2008 11:23:00
Quote Anchor link
Misschien toch een tutorial hoe je je MySQL scripts en data overzet naar PostgreSQL. Het aspect hoe je de database zelf overzet, en de grootste SQL/query verschillen.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/01/2008 11:34:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 05.01.2008 11:14:
Edit: @Jan: Dan weet jij meer dan ik!

Deze toch?
 
Frank -

Frank -

05/01/2008 11:51:00
Quote Anchor link
@Jan: Daar worden inderdaad wel wat kleine dingetjes besproken, maar het is vooral een werkend voorbeeld van pgSQL met RETURNING en een SCHEMA.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/01/2008 11:54:00
Quote Anchor link
Oh, ik dacht dat dat hem al was. Ik begrijp dus dat je een TWEEDE tut van plan bent????

Ga zo door ;-)))
 
Bo az

Bo az

05/01/2008 11:58:00
Quote Anchor link
Je zegt het zelf al 'koudwatervrees'. Wil je dus mensen aan de pgSQL krijgen zal je moeten helpen dat te overwinnen. In dit geval kan ik alleen voor mij zelf spreken, maar ik denk dat het volgende kan helpen.

* Er van uitgaande dat je bekent bent met MySQL en de statements snapt, maar toch zijn er een aantal dingen anders, wat is dat? Hoe bouw je een tabel op in pgsql zoals je dat gewend bent met MySQL? (Dus wat voor datatypes gebruik je het beste (denk aan een datum, een ip adres etc etc.)

* Verschillen in CRUD statements. Ik zag je laatst RETURNING gebruiken, maar er zijn waarschijnlijk ook meer verschillen op een iets lager niveau. Ook geloof ik dat er iets was met te lange data wat mysql wel pikt en pg niet. etc.

* Verder een lijstje met gevorderde dingen die je zou kunnen gebruiken en een motivering waarom pgsql nou zo handig is, hier bij kan je dan wel de verschillen met mysql achterwege laten, maar een simpel waarom pgsql.

Kortom je zal toch iets met de verschillen tussen mysql en pgsql moeten om de mensen over de 'koudwatervrees' heen te helpen en zolang je alleen de verschillen noemt en niet je persoonlijke mening geeft bij het verschil zal er ook geen flamewar ontstaan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 11:58:00
Quote Anchor link
Frank wil meer, way to go!

Ik denk dat het niet verkeerd is om het relationele aspect van de database te bespreken en uit te leggen hoe je op een juiste manier foreign key constraints legt. Ik zou een nauw verband leggen met het normaliseren van je datamodel.

Ook het werken met schema's, de rechten van gebruikers op verschillende schema's en de communicatie van schema's onderling is iets wel nuttig zou zijn. Aan de hand hiervan kom je dan al snel op functies en sp's, een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken...

Moeilijk, er is zoveel dat in zo'n tutorial thuis zou kunnen horen. Maar teveel is ook weer niet goed, enkel het nuttige voor pgsql beginners zou erin moeten staan :-)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

05/01/2008 12:19:00
Quote Anchor link
Misschien is het dan een idee (weet niet of je het wilt, tijd voor hebt etc.)
Om een tut te maken waarin de eerste basis staat. En daarnaast enkele tutorials te maken die dieper ingaan op bijvoorbeeld pl/pgsql, het gebruik van het relationele aspect. Waardoor je eigenlijk een serie tuts hebt die met elkaar te maken hebben.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

05/01/2008 12:25:00
Quote Anchor link
Voor mij de basis aub. Mij *kuch* goede voornemen was pgSQL leren en Delphi. Ik zou graag de basis uitgelegd krijgen van de meester hier.
 
- -

- -

05/01/2008 12:26:00
Quote Anchor link
Boaz schreef op 05.01.2008 11:58:
Je zegt het zelf al 'koudwatervrees'. Wil je dus mensen aan de pgSQL krijgen zal je moeten helpen dat te overwinnen. In dit geval kan ik alleen voor mij zelf spreken, maar ik denk dat het volgende kan helpen.

* Er van uitgaande dat je bekent bent met MySQL en de statements snapt, maar toch zijn er een aantal dingen anders, wat is dat? Hoe bouw je een tabel op in pgsql zoals je dat gewend bent met MySQL? (Dus wat voor datatypes gebruik je het beste (denk aan een datum, een ip adres etc etc.)

* Verschillen in CRUD statements. Ik zag je laatst RETURNING gebruiken, maar er zijn waarschijnlijk ook meer verschillen op een iets lager niveau. Ook geloof ik dat er iets was met te lange data wat mysql wel pikt en pg niet. etc.

* Verder een lijstje met gevorderde dingen die je zou kunnen gebruiken en een motivering waarom pgsql nou zo handig is, hier bij kan je dan wel de verschillen met mysql achterwege laten, maar een simpel waarom pgsql.

Kortom je zal toch iets met de verschillen tussen mysql en pgsql moeten om de mensen over de 'koudwatervrees' heen te helpen en zolang je alleen de verschillen noemt en niet je persoonlijke mening geeft bij het verschil zal er ook geen flamewar ontstaan.
Dit zou perfect zijn! Per-fect!!!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.