[PGsql]CREATE FUNCTION / OUT parameters are not implemented

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Simon Blok

Simon Blok

20/02/2008 19:11:00
Quote Anchor link
Als ik de volgende functie wil importeren
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
CREATE FUNCTION adminlogin(in_username character varying, in_pass character varying, in_userhash character varying, in_userip character varying, in_useragent text, OUT out_result integer) RETURNS integer
        AS $$
    DECLARE
    userrecord RECORD;
    query TEXT;
    generatedSessionID integer;
    BEGIN

        SELECT userid INTO userrecord
        FROM data.users
        WHERE username = in_username AND pass = in_pass;

        IF FOUND THEN
        --sessie zetten.
        generatedSessionID := NEXTVAL('data.sessies_sessieID_seq2');
        EXECUTE'
        INSERT INTO data.sessies
        VALUES('||generatedSessionID||','||QUOTE_LITERAL(in_userip)||','||QUOTE_LITERAL(in_userhash)||','||QUOTE_LITERAL(in_useragent)||',NOW(),'||userrecord.userid||')
        ';
        IF FOUND THEN
            out_result := 1;
        END IF;

        ELSE
        out_result := 0;
        END IF;

    RETURN;

    END;
    $$
        LANGUAGE plpgsql SECURITY DEFINER;

Krijg ik deze foutmelding:
Quote:
ERROR: 0A000: CREATE FUNCTION / OUT parameters are not implemented

Wat is de oplossing van dit probleem?
Lokaal gaat alles prima, maar online bij mijn hoster, gaat het gewoon niet!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Simon Blok
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:50:34
 
Frank -

Frank -

21/02/2008 00:19:00
Quote Anchor link
En als je nu eens een paar keer IN gebruikt?
CREATE FUNCTION adminlogin(IN in_username character varying, IN in_pass character varying, IN in_userhash character varying, IN in_userip character varying, IN in_useragent text, OUT out_result integer) RETURNS integer
 
Simon Blok

Simon Blok

21/02/2008 09:02:00
Quote Anchor link
Heb t geprobeerd, maar is niet de oplossing!
 
Frank -

Frank -

21/02/2008 18:08:00
Quote Anchor link
Tja, geen idee wat het dan is. Ik heb hem hier even uitgevoerd in versie 8.3 en dat ging foutloos. Welke versie draai je op de server waar het misgaat?

Tip: ontwikkel en test met dezelfde databaseversie als wat er op je server draait. Zelf heb ik 8.2 op de server staan en zowel 8.2 als 8.3 hier thuis staan. 8.3 voor de kennismaking en het testen van bestaande databases, dan kan de migratie op de server plaatsvinden met minder risico's.
 
Simon Blok

Simon Blok

21/02/2008 19:16:00
Quote Anchor link
Ik heb lokaal versie 8.2 draaien, maar online draait 8.0.8. Ik begin het een beetje zat te worden nu. Ik heb al meer dan 10 mailtje heen en weer gestuurd naar mijn hostingprovider om bepaalde dingen te regelen. De meeste dingen zijn geregeld, maar blijkbaar moeten er nu nog wat instellingen omgezet worden?
 
Frank -

Frank -

21/02/2008 19:24:00
Quote Anchor link
Tja, installeer lokaal dan ook 8.0.8 en ga daar mee ontwikkelen. Wanneer de provider t.z.t. een nieuwere versie beschikbaar stelt, ga jij thuis ook upgraden.

Al blijft het uiteraard mogelijk om meerdere versies naast elkaar te draaien, zorg wel voor aparte bestandslocaties en poortnummers. Aparte machines binnen een netwerk of virtuele machines werkt nog handiger.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.