PHP 2 basic vragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Velixr

velixr

19/01/2005 19:06:00
Quote Anchor link
Sinds een tijdje begeef ik me op het terrein van php icm mysql. Helaas loop ik nu al snel tegen enkele basic problemen aan.

1. - ik wil alle record in een tabel tellen en het getal dat daar uit voortkomt weergeven.
Dit krijg ik niet voor elkaar... ik kom tot dit..:

$result = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM mijntabel", $db);
echo $result;


2. - het uitlezen van een tabel lukt me wel. Maar wil dat graag in het zelfde venster.

Ik heb 1 tabel met in een linkerkolom mijn soort menu, en een rechterkolom waar ik graag de data output wil weergeven.

Dus ik heb een aan de linkerkant op een pagina een link staan die naar een andere pagina verwijst waar de data uit de dbase wordt uitgelezen. Die pagina wil ik dus aan de rechterkant hebben in het venster waar links mijn verwijzing staat.
Maar als ik aan de linkerkant iets anders aanklik hoe krijg ik dan in diezelfde rechterkolom de daarbij behorende data te zien
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:59:35
 

19/01/2005 19:41:00
Quote Anchor link
SELECT COUNT(*) AS aantalintabel FROM mijntabel

Dan kan je met $record->aantalintabel. Maak dan wel gebruik van een while.
 
Velixr

velixr

20/01/2005 10:44:00
Quote Anchor link
Dat eerste snap ik nog, maar wat je bedoelt met die whilelus is me niet duidelijk.
 
Johan

Johan

20/01/2005 14:19:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? while($row = mysql_fetch_array($sql)) { //blabla } ?>
zowiets?
 

20/01/2005 14:50:00
Quote Anchor link
@Joha, tegenwoordig woord mysql_fetch_object meer gebtuikt. Ook maak ik daar gebruik van in het voorbeeld, daarom hier:


Voledig voorbeeld.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$sql
= "SELECT COUNT(*) AS aantalintabel FROM mijntabel";
$resultaat = mysql_query($sql);
while($record = mysql_fetch_object($resultaat))
{

echo $record->aantalintabel;
}

?>
 
Velixr

velixr

20/01/2005 15:10:00
Quote Anchor link
Dat ga ik proberen!
Ziet er eigenlijk (zoals heel vaak) ontzettend logisch uit!
 
Velixr

velixr

20/01/2005 19:30:00
Quote Anchor link
Werkt perfect dat voorbeeld. THX!

Nu zit ik nog te klooien met mijn ander probleem. Hopelijk zijn daar ook nog oplossingen voor.

Het betreft dit:

Het uitlezen van een tabel lukt me wel. Maar wil dat graag in het zelfde venster.

Ik heb 1 tabel met in een linkerkolom mijn soort menu, en een rechterkolom waar ik graag de data output wil weergeven.

Dus ik heb een aan de linkerkant op een pagina een link staan die naar een andere pagina verwijst waar de data uit de dbase wordt uitgelezen. Die pagina wil ik dus aan de rechterkant hebben in het venster waar links mijn verwijzing staat.
Maar als ik aan de linkerkant iets anders aanklik hoe krijg ik dan in diezelfde rechterkolom de daarbij behorende data te zien
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
 
Johan

Johan

20/01/2005 19:44:00
Quote Anchor link
jeeeeeeeeeetje Webmakerij niet zow ingewikkeld doen...:) het werkt zonder veel problemen dus waarom iets anders aanleren??
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.