PHP 5.2.6, 5.3 of 6.0

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark PHP

Mark PHP

26/11/2008 22:15:00
Quote Anchor link
Omdat ik met een nieuw (vrij uitgebreid) project wil starten zit ik met deze vraag.

PHP 5.2.6 is recentste stabiele versie.
Echter, deze ondersteunt (o.a.) geen namespaces (vooral handig om mijn classes goed in te delen) of ifsetor. Natuurlijk is dit met een workaround te fixen, maar omslachtig werken is niet mijn favoriet.

Wat dat betreft geniet PHP 5.3 mijn voorkeur. Echter, is hier nog geen definitieve versie van te verwachten. Deze stond gepland voor eind 2008 voor zover ik weet, maar zoals gewoonlijk zal dat niet gehaald worden. Nu zal het wel even duren voordat mijn project klaar is, dus wat dat betreft zou ik op dit moment kiezen voor deze versie.

PHP 6.0 is dan nog helemaal toekomstmuziek, en de belangrijkste features die ik wil gaan gebruiken (namespaces) bezit PHP 5.3 dus ook al.

Suggesties?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 23:30:55
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

26/11/2008 23:04:00
Quote Anchor link
even een quote van de php-developers van een mailtje dat vandaag binnenkwam (over php 5.3)
Quote:
it looks like we will not even have a beta
out this year! So think about it .. at least 2 beta's, 2-4 RC's and yeah ..
it even looks optimistic to go stable in Q1 2009.


je kan namespaces ook gewoon in je classes verwerken, is dan niet helemaal de opzet, heeft alleen wel hetzelfde idee

namespacenaam\functie() -> classnaam::functie()
 
Mark PHP

Mark PHP

26/11/2008 23:17:00
Quote Anchor link
Terence schreef op 26.11.2008 23:04:
je kan namespaces ook gewoon in je classes verwerken, is dan niet helemaal de opzet, heeft alleen wel hetzelfde idee

namespacenaam\functie() -> classnaam::functie()
Klopt, dat doe ik in mijn huidige project. Punt is dat ik de echte namespace syntax veel handiger vind :)
 
Jelmer -

Jelmer -

26/11/2008 23:17:00
Quote Anchor link
Ik zou nog geen namespaces gaan gebruiken. Er is nog altijd discussie over de koers die PHP 5.3 volgt met namespaces. Moet de \-separator wel gebruikt worden? (dat staat dan weer wel al vast geloof ik) Wat doen we met functies? Worden meerdere namespaces per bestand ondersteund met curly brackets of definieer je een bestand als binnen een namespace? Dit lijken mij nog te veel vraagstukken om mee te leven als je serieus bezig wilt met een project. Voor hobby-projecten is dit wel weer leuk, ghehe >:)

En als ik de rfc's zo lees gaat ifsetor niet eens door.
 
Mark PHP

Mark PHP

27/11/2008 16:10:00
Quote Anchor link
Oke duidelijk.

Het project is half hobby, half 'serieus', misschien een idee om het in twee versies te doen.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

27/11/2008 16:15:00
Quote Anchor link
Dan doe je toch de enge helft wel in de nieuwe versie, en de andere helft niet, als het half hobby half serieus is?

Ik zou voor serieuze projecten altijd uitgaan van de betrouwbare versie, dingen die zeker zijn.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.