php 5.huppelepup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

01/12/2007 20:54:00
Quote Anchor link
mijn vader heeft pas een nieuwe server gekocht en heeft toen zijn nieuwste backup waar de hele server op staat er gelijk overheen gehaald, alleen daar staat nog php 4 op..
is het mogelijk om php5 te installeren, dan over te schakelen op php5 om te testen of het werkt (en als het niet werkt zo weer terug te kunnen schakelen naar php4) en dan daarna pas php4 te verwijderen?
want er staan ook belangrijke dingen op die werken met php en die mogen niet te lang offline staan..

gr. leroy
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:29:38
 
Winston Smith

Winston Smith

01/12/2007 21:20:00
Quote Anchor link
Ja dat is mogelijk. Het is zelfs mogelijk om php4 en php5 naast elkaar te draaien. Maar je hebt wel grote kans dat veel scripts in php5 ook werken, en dat niet-werkende scripts met kleine aanpassingen ook werken. Gewoon proberen dus :)

Edit:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

01/12/2007 21:45:00
Quote Anchor link
@kasper, op jouw link gaat het over windows, maar ik heb een linux server

er stond wel een link over hoe iemand met debian dat heeft gedaan.. maar dan gebruikt hij php4 als modules en php5 als cgi, maar ik weet niet wat dit precies inhoud
en de bedoeling is om uiteindelijk helemaal over te gaan op php5 en het klinkt alsof dat op deze manier niet mogelijk is..
 
Winston Smith

Winston Smith

01/12/2007 21:56:00
Quote Anchor link
Het heeft wat voeten in aarde om twee versies naast elkaar te draaien (het is mij ook niet gelukt toen ik het destijds probeerde). Het is denk ik handiger om alle scripts naar een testserver te halen en daar te kijken wat wel en niet werkt op php5. Sommige linuxversies zijn overigens vrij makkelijk in het switchen tussen php4 en php5 (met aptitude op debian-gerelateerde distributies bijvoorbeeld), dus gewoon direct proberen kan ook.
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

01/12/2007 22:01:00
Quote Anchor link
oke, bedankt voor de tip!
ik zal het zo snel mogelijk proberen op een andere (test)server :)
heb vandaag alleen gen zin meer :)

gr. leroy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.