PHP + AJAX + MYSQL live result uit database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Allard Keij

Allard Keij

24/02/2012 16:15:56
Quote Anchor link
Hallo!

Ik heb even een vraagje. Ik ben compleet nieuw met AJAX en ik zal er ook zelf echt niet uit gaan komen.

Toch lijkt mijn vraag in mijn ogen aardig simpel.

Wat ik nodig heb is een live update wat er in de database staat. Vervolgens een knop die dit live aan kan passen.

Oftewel in de database:
Naam van colum: credits | Value van "credits" = 36

Op mijn (php) pagina dus: Huidig aantal credits: 36

Daaronder moet een button komen met ( in dit geval ): Verwijder 1 credit.
Zodra hier op geklikt word moet het getal (LIVE!) veranderen naar 35 en tevens een query uitvoeren.

Zoals ik al aangaf. Ik ben compleet nieuw met Ajax dus ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast mijn grote dank!

Regards,
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 07:48:32
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

24/02/2012 16:23:07
Quote Anchor link
Waarom moet dat met AJAX?
Je kunt toch een link aan die button maken, waarmee je e.e.a. doorvoert en dan de pagina weer tonen?
 
Reshad F

Reshad F

24/02/2012 16:23:37
Quote Anchor link
ehm dit kan toch ook met alleen php denk ik? knop maken die elke keer dezelfde query uitvoert dus credit - 1 of credit + 1 en de pagina refreshen nadat het gedaan is?

Toevoeging op 24/02/2012 16:24:08:

@obelix je was me net voor! :P
 
Erwin H

Erwin H

24/02/2012 16:24:47
Quote Anchor link
Als je JQuery gebruikt dan is het bijzonder simpel door een call te maken naar een php pagina op je server middels functies als $.ajax of load(). Het laatste zal je denk ik niet nodig hebben, tenzij je het aantal credits dat er na de actie komt te staan uit de database wil hebben.
 
Allard Keij

Allard Keij

24/02/2012 16:31:37
Quote Anchor link
Hallo,

Dat is hem precies Erwin.

Het gebeurd allemaal live. Het is niet voor 1 persoon, dan is PHP inderdaad genoeg.