PHP api met Javascript App

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jorn Reed

Jorn Reed

28/12/2020 20:31:41
Quote Anchor link
Goeiedag iedereen. Nu ik met Corona thuis zit, leek het me een leuk/leerzaam iets om een Applicatie te maken die draait met een api. Alleen loop ik tegen een muur aan. Dat wil zeggen. Ik kom prima overweg om een API met PHP te schrijven en om met de Javascript app bijvoorbeeld Vue/React/Svelte, de data uit de database op te halen d.m.v. de API. Alleen het beveiligen met tokens of wat dat dan ook, ik zie door de bomen het bos niet meer. Zou iemand mij overweg kunnen helpen? Kom genoeg dingen op Google tegen, alleen zoals ik al zei kom ik er niet uit.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:31:02
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2020 21:57:34
Quote Anchor link
Verdiep je eens in wat je precies wilt voor beveiliging. Je bent zo te zien nog niet echt zeker.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/12/2020 22:23:55
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/12/2020 21:57:34:
Verdiep je eens in wat je precies wilt voor beveiliging. Je bent zo te zien nog niet echt zeker.

Ik denk dat dat nu net zijn vraag is ... waar hij moet beginnen.

@Jorn

Ik zou even wat meer informatie geven, dat maakt het misschien wat duidelijker. Wat is precies het probleem? Waar loop je concreet tegenaan? Wat lukt er niet? "ik zie door de bomen het bos niet meer" is wel een heel ruim probleem. Probeer het eens wat concreter te verwoorden.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

28/12/2020 22:26:55
Quote Anchor link
Ik zou graag als start gewoon een simpel CRUD systeem willen maken. Dus dat je bijvoorbeeld posts of wat dan ook kan toevoegen/verwijderen/updaten/tonen op de pagina. Die data wil ik tonen op een javascript framework, omdat ik tegenwoordig fan ben van SPA's. Alleen dan wil ik wel dat ik als admin van de web applicatie, dat ik moet inloggen om de data aan te kunnen passen, maar dan moet dat waarschijnlijk met tokens, maar inderdaad, waar ik moet beginnen vind ik lastig.

Toevoeging op 28/12/2020 22:27:04:

Ik zou graag als start gewoon een simpel CRUD systeem willen maken. Dus dat je bijvoorbeeld posts of wat dan ook kan toevoegen/verwijderen/updaten/tonen op de pagina. Die data wil ik tonen op een javascript framework, omdat ik tegenwoordig fan ben van SPA's. Alleen dan wil ik wel dat ik als admin van de web applicatie, dat ik moet inloggen om de data aan te kunnen passen, maar dan moet dat waarschijnlijk met tokens, maar inderdaad, waar ik moet beginnen vind ik lastig.

Toevoeging op 28/12/2020 22:27:16:

Jorn Reed op 28/12/2020 22:26:55:
Ik zou graag als start gewoon een simpel CRUD systeem willen maken. Dus dat je bijvoorbeeld posts of wat dan ook kan toevoegen/verwijderen/updaten/tonen op de pagina. Die data wil ik tonen op een javascript framework, omdat ik tegenwoordig fan ben van SPA's. Alleen dan wil ik wel dat ik als admin van de web applicatie, dat ik moet inloggen om de data aan te kunnen passen, maar dan moet dat waarschijnlijk met tokens, maar inderdaad, waar ik moet beginnen vind ik lastig.

Toevoeging op 28/12/2020 22:27:04:




Toevoeging op 28/12/2020 22:27:42:

Ik deed weer even wat fout, bericht staat er nu 3x oeps..
 
Jorn Reed

Jorn Reed

30/12/2020 15:01:49
Quote Anchor link
Ik heb hier denk voor een goed begin een tutorial gevonden. Ik heb al ervaring met Laravel en een beetje wat betreft React/Vue. De tutorial is wel iets outdated, maar dan is het voor mij een leuke uitdaging om dat te moderniseren. Ook zie ik dat zijn SPA niet een losstaande repository is, maar dat verschil is ook niet zo groot, dat ik weet. https://www.youtube.com/watch?v=It2by1dL50I&list=LL&index=2&t=2s
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.