php bladzijde openen van wordpress

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jan douma

jan douma

20/02/2019 11:47:15
Quote Anchor link
Heb wordpress lokaal geinstalleerd op xampp server
Nu wil ik een bepaalde bladzijde van wordpress site in php open in dreamweaver waarvan ik een url heb

Hoe dit te doen in dreamweaver webeditor.?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 07:25:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 11:57:16
Quote Anchor link
Wil je PHP gebruiken op een aangemaakte pagina/article in Wordpress? Begrijp ik dat goed?
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

20/02/2019 13:24:39
Quote Anchor link
3,5 jaar geleden schreef Jan Douma:

Quote:
Ik kan goed overweg met dreamweaver weeditor en heb wat eenvoudige php programeer ervaring, dus die taal veranderen met dreamweaver moet gemakkelijk lukken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 13:32:11
Quote Anchor link
Ik snap Jan Douma zijn vraag niet helemaal, maar wil hij nou PHP gebruiken in zijn Wordpress pagina's/articles? Of met Dreamweaver de layout van een bepaalde pagina aanpassen?
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 13:40:22
Quote Anchor link
Ja, alleen op een bestaande blz ( functionaliteit header aanmaak via administratie wordpress shop)
Als ik deze blz in dreamweaver kan openen ( heb een testserver aangemaakt via xampp dus live code ), zoals ik m ook zie op de shop administratie
Ja, dan kan ik proberen code ertussen (hardcoded met een div ) toevoegen om een eigen logo over de volle breedte van de oude shop te gaan gebruiken

Quote:
Of met Dreamweaver de layout van een bepaalde pagina aanpassen?
..ja :)
Gewijzigd op 20/02/2019 13:42:35 door jan douma
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 14:29:18
Quote Anchor link
https://developer.wordpress.org/themes/template-files-section/page-template-files/
Lees je eens in over die Template-hiërarchie. Dan kan je een aparte .php template aanmaken per pagina.
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 14:44:11
Quote Anchor link
Ja, goed idee, volgens mij is het ook een template bestand en die zou moeten zitten in het child flatsome theme of parent flatsome theme ? ( zal wel het parent theme zijn omdat daar alle functionaliteit ingebouwd zit )
Ik zou die header configuratie bladzijde van het flatsome theme via de administratie te openen graag live in dreamweaver willen openen ook.

Maak dan een kopie van het orgineel en frutsel het logo (tis maar een plaatje:)) ertussen

Vraag: kan je via internet mijn lokale site bekijken ?
Gewijzigd op 20/02/2019 14:50:30 door jan douma
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 15:02:09
Quote Anchor link
Als je in je router portforwarding openzet naar XAMPP (poort 80), en mogelijk nog XAMPP aanpast, dan wel. Maar dan zou ik wel zeker zijn van de veiligheid.
Gewijzigd op 20/02/2019 15:03:56 door - Ariën -
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 15:46:04
Quote Anchor link
Bedankt..ja veiligheid?

Ik moet dus een php bladzijde v.d shop met een url zien te openen in de live coding van dreamweaver
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 15:58:55
Quote Anchor link
Ja, veiligheid. Iedereen kan je server dan bereiken, dus je moet phpMyAdmin dichttimmeren, en je base_dir mogelijk aanpassen

Wat versta jij nou eigenlijk onder bladzijdes? Een artikel/pagina of het template-bestand in het thema??

Als je een pagina in Wordpress in een eigen stijl wilt plaatsen, moet je inderdaad een overervende template-bestand aanmaken. Lees eens de link over de hiërarchie van de Wordpress templates, die ik gaf.

Dat php-bestand kan je dan openen en bewerken in Dreamweaver.
Gewijzigd op 20/02/2019 15:59:36 door - Ariën -
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 16:46:24
Quote Anchor link
Onder een bladzijde versta ik dan gewoon een php bladzijde..dus bijv een index.php
In principe zou ik een alle php bestanden ( bladzijdes) op een dynamische site ( live ) in dreamweaver moeten kunnen openen van een website..toch?

Ik heb nu de headereditor op de shopadministratie geopend ..heeft als url http://localhost/zswp/wp-admin/customize.php?url=http://localhost/zswp/&autofocus%5Bsection%5D=top_bar
Deze php bladzijde(s) (=scherm) moet ik toch ook kunnen openen in dreamweaver in de live modus ?..maar hoe ..moet er nog maar eens naar kijken.

De live mode in dreamweaver kan ook in 2 vormen te zien zijn : als code en als split ( wat je ziet v. shop)
Dus dat headerconfiguratie scherm( blz in dreamweaver) moet ik kunnen zien en als code, maar hoe?
Heb customize.php geopend in Dreamweaver en krijg het inlog scherm van d e shopadministratie te zien..zou de hele url moeten kunne invoeren

Misschien moet de shopadministratie in dreamweaver geopend worden om toegang te krijgen tot de header configuratie scherm ?
Gewijzigd op 20/02/2019 16:58:15 door jan douma
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 17:07:03
Quote Anchor link
Noem het nu maar gewoon een script, want het is écht geen bladzijde. Hoogstens visueel... ;-)

In Dreamweaver kan je volgens mij geen Wordpress uitvoeren. Hoogstens de losse scripts per stuk, als je DreamWeaver kan verbinden met Apache.exe.

Om te kijken hoe iets eruit ziet in de browser, daar is XAMPP voor die je via https://localhost benadert.
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 17:15:09
Quote Anchor link
Zie hier wel live view setting staan ..met een url request , methode get..zou je hiermee een url kunnen opgeven van een scherm en dat dit scherm opent in dreamweaver, want dat moet ik hebben ?

Zal nog verder in dreamweaver moeten duiken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 17:16:46
Quote Anchor link
Laat eens een screenshot zien? Ik heb geen DreamWeaver.
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 17:31:50
Quote Anchor link
Komt later..moet zo weg en het plaatje moet ergens van upgeload gaan worden

Toevoeging op 20/02/2019 17:35:52:

Had ik nog liggen een oude instructie cd uit 2004
-------------------------------------------------------
Videotraining Dreamweaver MX 2004 - Dynamische websites


Videodemo's op deze cd-rom (25)
1. Dreamweaver Basics: kennismaken met Dreamweaver (3)
Bekijk de clip die bij deze les hoort1.1 Kennismaken met de Dreamweaver-interface (07:03)
Bekijk de clip die bij deze les hoort1.2 Het documentvenster nader bekeken(12:00)
Bekijk de clip die bij deze les hoort1.3 Dreamweaver-voorkeuren instellen (06:11)
2. Dynamische websites maken (6)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.1 Doelstellingen: wat leert u via deze demo's? (04:21)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.2 De werking van dynamische websites (04:43)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.3 Internet Information Server (IIS) installeren (05:04)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.4 Een dynamische site definiëren (08:00)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.5 De site registreren als webapplicatie in IIS (07:16)
Bekijk de clip die bij deze les hoort2.6 Templates maken en gebruiken, pagina's baseren op templates (13:02)
3. Databases gebruiken en koppelen (3)
Bekijk de clip die bij deze les hoort3.1 Een databaseverbinding (Connection) instellen (11:55)
Bekijk de clip die bij deze les hoort3.2 Werken met recordsets (07:41)
Bekijk de clip die bij deze les hoort3.3 De functie en mogelijkheden van Server Behaviors (11:03)
4. Uitgebreide databasebewerkingen (5)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.1 Zoeken in databases (13:47)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.2 Master/Detail Pages maken op diverse manieren (12:58)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.3 Records invoegen in de database via een webformulier (12:07)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.4 Gegevens in de database bijwerken via een webformulier(Update) (08:36)
Bekijk de clip die bij deze les hoort4.5 Records uit de database verwijderen (06:26)
5. Technieken voor User Authentication (5)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.1 Inleiding: de database voorbereiden (05:18)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.2 Aanmelden bij een website: een registratiepagina maken (08:57)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.3 Inloggen, uitloggen en werken met sessions (13:42)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.4 De site bijwerken door de Template aan te passen (03:41)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.5 Pagina's afschermen met de behavior Restrict Access To Page (04:46)
Bekijk de clip die bij deze les hoort5.6 Beveiliging van pagina's op meerdere niveau's (12:39)
6. Bonus: diverse andere technieken (3)
Bekijk de clip die bij deze les hoort6.1 Dreamweaver uitbreiden met extensions; werken met Dreamweaver Exchange (08:40)
Bekijk de clip die bij deze les hoort6.2: Een extension downloaden, installeren en gebruiken in Dreamweaver (09:25)
Bekijk de clip die bij deze les hoort6.3: Super-demo! Dynamische sites met PHP, MySQL en Control Center Downloaden, installatie, configuratie en een PHP-site in Dreamweaver in één complete videoclip(27:17!)


Toevoeging op 20/02/2019 17:37:17:

en dat allemaal voor 1 plaatje ..:)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 18:11:25
Quote Anchor link
DreamWeaver 2004!?!
Hoort die inmiddels niet in een vitrinekast te staan?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

20/02/2019 18:33:59
Quote Anchor link
Bladzijde is een gangbaar synoniem van pagina, maar niet in samenstellingen zoals ‘webbladzijde’ (webpagina) en ‘PHP-bladzijde’ (PHP-pagina).
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 20:19:56
Quote Anchor link
Ja, het is verouderd hoor dreamweaver mx 2004, nu gebruik ik recente versie
Bedankt voor de toelichting over het begrip bladzijde !

Ben nu echt nieuwsgierig of in Dreamweaver een php applicatie direkt te gebruiken is, zoals Wordpresas

Toevoeging op 20/02/2019 20:39:10:

Afbeelding

Toevoeging op 20/02/2019 20:50:34:

Pagina in Live View van live-gegevens voorzien: value, nee is niet om een php-bladzijdezijn url in te voeren

Toevoeging op 20/02/2019 20:54:38:


Real-time voorvertoning in browser



U kunt een voorvertoning van uw webpagina's in real-time bekijken terwijl u codeert of pagina's ontwerpt in Dreamweaver. Met deze functie kunt u uw webpagina's gelijktijdig op meerdere browsers coderen en voorvertonen.
https://helpx.adobe.com/nl/dreamweaver/using/previewing-pages.html
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 21:06:36
Quote Anchor link
Volgens mij kan je hiermee gewoon POST en GET requests naar een enkel bestand afvuren.
Maar waarom wil je jouw site in DreamWeaver bekijken? Wat is er mis met je browser en XAMPP?
Zet gewoon twee schermen open en druk op F5 na elke wijziging. Veel sneller dan die live-view steeds open te trekken.
Gewijzigd op 20/02/2019 21:11:51 door - Ariën -
 
Jan douma

jan douma

20/02/2019 21:45:28
Quote Anchor link
Probleem is dat ik de php-pagina voor de headerconfiguratie in de administratie van de wordpress site wil zien ..en als dat lukt dan kan daar wat wijzigingen aanbrengen.
Het is een combinatie van browser en live code view in Dreamweaver,maar er is ook split view

Ben gewoon maar eens wat php pagina aan het openen in dreamweaver ..en misschien komt het gewenste scherm tevoorschijn
Weet tenslotte niet hoe alles is opgebouwd
Als dit niet lukt, dan word het mission impossible
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 21:58:17
Quote Anchor link
Een echte 'live view' gaat sowieso niet werken want je moet steeds opslaan en opnieuw de request uitvoeren om het te openen. Plus dat Wordpress mogelijk nog wel wat van webserver-dingen afhangt. Die live-view is volgens mij meer bedoeld voor losse scriptjes dan een heel CMS uit te testen.

Dus ik denk dat je het beter bij Dreamweaver en je browser moet houden.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.