php div en iframes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Space gremlin

space gremlin

16/05/2010 23:35:22
Quote Anchor link
hoi ik heb een menu, welke ik van het net heb.

waarvan de code hier te zien is. even een gedeelte dan.

nu wil ik bij 1 keuze in het menu, een php of html bladzijde aanroepen met iframes.
echter ipv. dat ik deze kan aanklikken en de php zie.

krijg ik dus de php of html te zien direkt in mijn menu keuze.
hoe kan ik dit goed doen?


de uitslag welke in $test staat word dus direkt in het menu weergegeven, ipv pas na klikken in een iframe das mijn probleem
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

//<?

$test = ' <iframe src="keuze2.htm" width="100%" height="150"> Sorry, je browser ondersteunt geen frames... </iframe>"';

//?>


<div class="horizontalcssmenu">
<ul id="cssmenu1">
<li style="border-left: 1px solid #202020;"><a href="leeg">Home</a></li>
<li><a href="#" >home</a>
    <ul>
    <li><a <? php echo $test ?> >Lijst</a></li>
    <li><a href="keuze2" target="Mf" >Toevoegen</a></li>
    </ul>
</li>

</ul>
<br style="clear: left;" />
</div>
?>
Gewijzigd op 16/05/2010 23:39:00 door Space gremlin
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:59:17
 
Thomas Verschoof

Thomas Verschoof

16/05/2010 23:39:53
Quote Anchor link
Bedoel je dat je op de pagina keuze2.htm een php variabele wil oproepen (in jouw geval $test) en daar de waarde van laten zien? Als dit zo is dien je een bestand aan te maken met de extensie .php en niet met de extensie .htm

-- Edit --

Ik zie al iig wat ik fout gelezen heb. Maar zorg ervoor dat het moederbestand (het bestand dat "keuze2.htm" in de variabele $test heeft staan de extensie ".php" heeft.

Wel even een tip, zodat je het makkelijker voor jezelf zou kunnen maken als in de variabele $test altijd dat hele gedoe met iframe blijft staan:

Haal <iframe src=""....></iframe> uit de variabele $test. In plaats daarvan plaats je alleen de bestandsnaam naar de pagina (de src van de iframe) in de variabele $test. Deze roep je dan op door <iframe src="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $test; ?>
"....></iframe> op je pagina te zetten. Wie weet werkt het zo dan ook gelijk.
Gewijzigd op 16/05/2010 23:44:54 door Thomas Verschoof
 
Space gremlin

space gremlin

16/05/2010 23:55:19
Quote Anchor link
momenteel heb ik er even een echo in staan omdat ik dit voor mij voor later gemakkelijker vond.

maar als ik dit doe dan doet hij het zelfde, om even een verwarring in de code te vermijden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
<li><a  <iframe src="keuze2.htm" width="100%" height="150"> Sorry, je browser ondersteunt geen frames... </iframe>" >Toevoegen</a></li>
?>


als ik dit dus toepas, krijg ik dus keuze2.htm zoals je hem normaal zou zien in een browser, direkt in het menu te zien, ipv van de menu keuze toevoegen.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/05/2010 23:58:49
Quote Anchor link
Dat iframe gedoe moet je ook niet in je menu zetten want dan heb je inderdaad ook de inhoud in je menu.
 
Thomas Verschoof

Thomas Verschoof

16/05/2010 23:58:54
Quote Anchor link
ohw nu zie ik wat je bedoeld. Je roept hier een element in een element op. Dus tussen de <a></a> tags (staat voor een hyperlink) roep jij de iframe op. Dit kan niet op de manier die jij wilt.

Wat jij wilt doen is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
<li><a href="iframe.php">Toevoegen</a></li>
?>


en dan op die pagina iframe.php een iframe neerzetten met src naar keuze2.htm

Anders begrijp ik nog steeds niet helemaal wat je bedoeld. Indien dit niet is wat je wilt doen moet je even heel duidelijk zeggen wat je wilt doen zodat ik of andere gebruikers je kunnen helpen. Ik ga offline voor vanavond, morgen examens! Laters
 
Space gremlin

space gremlin

17/05/2010 00:10:55
Quote Anchor link
SanThe:
Dat iframe gedoe moet je ook niet in je menu zetten want dan heb je inderdaad ook de inhoud in je menu.


is daar wel een manier voor?

ik heb namelijk een keuze menu, en ik wil dat als ik die open doe de keuze over de tekst heen valt van de html of php die daaronder weergegeven word dmv het in het menu gekozen optie.

als ik normale frames gebruik, is dit namelijk niet mogelijk.

ik zag dat dit met dit verhaal wel werkte, zolang de tekst zelf ook in die php of html staan. maar als ik dus die iframes aan wil roepen in de menus zoals boven, kom ik dus tegen dit euvel aan.
 
Space gremlin

space gremlin

18/05/2010 15:56:11
Quote Anchor link
iframe heb ik werkend gekregen in mijn verhaal.
echter kwam ik daarna weer met het feit dat je weer een extra scroll bar heb, welke ik wel nodig heb, maar dan dubbel is doordat je die van je browser al hebt.

nu kan je dit wel weglaten, wat niet aanbevolen word.

dus ik heb deze manier maar laten gaan.

echter was ik nog wel benieuwd, of en hoe het eventueel mogelijk is. om je schrollbar rechts te koppelen aan je iframe, en dat die van je iframe natuurlijk weg is.

maar dat deze schrollbar dan alleen maar is voor je iframe, en niet voor het geheel wat in de browser staat.
en zoja of daar tutorials van zijn.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.