PHP en Ajax: vraag over formulier verwerken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hans

Hans

19/01/2007 14:20:00
Quote Anchor link
Hoi,

Na het lezen van het artikel op http://www.i-marco.nl/demo/demonstratie.php heb ik de demo formulier bekeken. Op basis van deze demo kreeg ik een idee voor een toepassing die ikzelf goed zou kunnen gebruiken. De vraag is of het uberhaupt wel mogelijk is.

Wat ik graag zou willen is dat als je (in het voorbeeld formulier) je voornaam, achternaam of email intyped, deze gelijk rechts of onderaan het formulier ziet staan zodra je met de linkermuistoets klikt. Iets dergelijks moet toch met Ajax en PHP mogelijk zijn met een onmouseclick event lijkt me. Aangezien ik helemaal 0,0 ervaring heb met Ajax en vrijwel geen ervaring heb met javascript vraag ik hiervoor jullie hulp.

wie o wie heeft een idee of het kan en hoe dan.

m.vr.groet,
Hans
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:47:22
 
Jelmer -

Jelmer -

19/01/2007 14:58:00
Quote Anchor link
Dit kan al gewoon met Javascript. We nemen in je formulier een span-element, en dat geven we als id mee 'voornaamPlaceholder'. En we maken een input type text en die laten we bij onchange voornaamPlaceholder van nieuwe inhoud voorzien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<html>
    <body>
        <input type="text" name="voornaam" onchange="document.getElementById('voornaamDummy').innerHTML = this.value" />
        <span id="voornaamPlaceholder">Piet Piraat</span>
    </body>
</html>
 
Hans

Hans

19/01/2007 22:24:00
Quote Anchor link
Tja en dan wordt de vraag: zou je een werkend voorbeeld kunne geven? Dan kan ik daar mee aan de slag. Dat zou geweldig zijn.

groet,
Hans
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/01/2007 22:26:00
Quote Anchor link
Ik maak wel even iets voor je, momentje.
Edit:
Ja, dan moet je wel online blijven he! Maar goed, hier staat een voorbeeld.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Hans

Hans

21/01/2007 11:49:00
Quote Anchor link
Dag Jan,

Helemaal top! Ik ga het gebruiken als ik een nieuwtje invoer en op deze wijze zie ik direct het resultaat voordat ik op de Submitknop druk.

Ik heb namelijk een scriptje gemaakt dat nieuws in een flat file opslaat en tevens voor een deel in een RSS feed. Met een ander scriptje lezen bezoekers van mijn site nieuws in HTML opmaak en als 2e bieden we dan nog nieuws feed aan. Zie http://www.asterix-obelix.nl

Groet,
Hans
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.