[PHP & MySQL] bericht sturen naar users die jarig zijn

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michael

michael

30/01/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Hallo,

Mijn probleem(uitdaging) is als volgt: Ik wil graag een emailtje sturen naar de mensen die jarig zijn. Dit is niet zo moeilijk natuurlijk om te bepalen wanneer er iemand jarig is. Ik wil een lijst hebben met alle mensen die jarig zijn of jarig zijn geweest die ik nog geen bericht heb gestuurd. Dus als ik een maand weg ben dan wil ik de users hebben die de laatste maand jarig zijn geweest.

Nu zat ik te denken aan een boolean in de user database, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen. Als ik een berichtje heb gestuurd de boolean op true zetten? maar als het weer een jaar verder is dan moet ik weer een melding krijgen dat diegene jarig is.

Ik hoop dat jullie mijn probleem een beetje begrijpen.

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:27:27
 
Gerben G

Gerben G

30/01/2008 13:33:00
Quote Anchor link
Waarom maak je niet een script die kijkt wie er jarig zijn en laat je dat script elke dag draaien d.m.v een cronjob?
 
Michael

michael

30/01/2008 13:36:00
Quote Anchor link
Omdat ik geen automatische mail genereren, maar persoonlijk iemand een berichtje sturen.

En eerlijk gezegd heb ik nog nooit cronjob gebruikt. Ik heb geen host ik maak een programma binnen een bedrijf zonder internet te gebruiken. Moet je daarvoor een speciale server inrichten?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.