PHP Extension error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark L

Mark L

18/10/2009 12:48:00
Quote Anchor link
Na Daniels MING-error-topic gelezen te hebben, dacht ik: ik weet niet veel van ming af. Dus nu heb ik het geïnstalleerd. De php_ming.dll gedownload, in de ext map gezet etc. maar toch krijg ik deze error:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php5.3.0/ext/php_ming.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.


En als ik naar de directory ga, die aangegeven is, dan zie ik php_ming.dll gewoon staan. Ook is het de goede versie: 5.3.0.0.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik ben nu al bijna 2 uur bezig, maar nergens staat iets op internet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark L
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:43:24
 
Noppes

Noppes

18/10/2009 12:54:00
Quote Anchor link
en je hebt php.ini ook aangepast en daarna je webserver een restart gegeven?

@GaMer, ik dacht dat dat soort post tot het verleden behhoorde!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
 
GaMer B

GaMer B

18/10/2009 12:54:00
Quote Anchor link
Al gegoogled?
 
Mark L

Mark L

18/10/2009 13:03:00
Quote Anchor link
@ Noppes:
Ja, ik heb de php.ini aangepast. Ik denk dat hij anders ook die error niet had gegeven. En ik heb heel wampserver gerestart, maar geen ander resulaat.

@ GaMer13:
Ja, ik heb al gegoogled, maar daar gaven ze me geen goed antwoord: ik heb veel geprobeerd, maar niets hielp.
Ik ben alleen wel tegengekomen dat XAMPP alle extensies erbij levert. Kan dit kloppen? Of alleen een groot deel?
 
- SanThe -

- SanThe -

18/10/2009 13:15:00
Quote Anchor link
'Heeft het bestand wel de juiste (lees)rechten?
 
Noppes

Noppes

18/10/2009 13:20:00
Quote Anchor link
En wat verteld de log files van apache jouw dan en wat verteld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
info();
?>


Heb je daadwerkelijk de *.dll file in de juiste extention directory gezet, want dat betwijfel ik ten zeerste.
 
Mark L

Mark L

18/10/2009 15:44:00
Quote Anchor link
Apache error-log:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
[Sun Oct 18 12:40:01 2009] [notice] Parent: Created child process 3664
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.3.0/ext/php_ming.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.\r\n in Unknown on line 0
<br />
<b>Warning</b>:  PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.3.0/ext/php_ming.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
 in <b>Unknown</b> on line <b>0</b><br />


@ SanThe:
Waar hoe ik op mijn localhost Chmodden? Via een FTP programma weet ik dit. Ik gebruik windows XP.

@ Noppes:
Ja, ik heb de php_ming.dll file bij ALLE ANDERE *.dll files gezet. Ook als ik de directory volg, die in de error staat : 'c:/wamp/bin/php/php5.3.0/ext/', kom ik in dezelfde map uit.
 
Noppes

Noppes

18/10/2009 15:58:00
Quote Anchor link
Nog maar een keer de vraag dan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
info();
?>

Als je deze output bekijkt komt ming dan als module naar voren!
Hoe heb je het in je php.ini staan?

Het is uiteraard mogelijk dat de php_ming.dll niet compatible is met de php versie ook al is er geschreven dat het voor versie 5.3 geschikt is.

Zijn er nog apache meldingen te vinden over het feit dat php_ming.dll niet geladen kan worden....
 
Mark L

Mark L

18/10/2009 16:15:00
Quote Anchor link
Fatal error: Call to undefined function info() in C:\wamp\www\ming.php on line 2

Maar, je bedoelt waarschijnlijk phpinfo(); En daar staat ming niet tussen.
In de php.ini heb ik het zo staan:
extension_dir = "c:/wamp/bin/php/php5.3.0/ext/"
extension=php_ming.dll

Verder kan ik geen andere apache meldingen vinden.

Edit:
Iedereen heel erg bedankt :) Het is gelukt. Ik heb XAMPP gedownload. Die als ALLE extensions erbij zitten. Maar ik vind XAMPP minder prettig werken, dus heb ik de extensions overgezet naar de goede map van WAMP. En ming doet het nu. Het lag dus wel aan het bestand. En dat terwijl ik daarvoor al 5 andere bestanden had gedownload. Bedankt iedereen!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark L
 
- SanThe -

- SanThe -

18/10/2009 16:24:00
Quote Anchor link
Miloan schreef op 18.10.2009 15:44:
@ SanThe:
Waar hoe ik op mijn localhost Chmodden? Via een FTP programma weet ik dit. Ik gebruik windows XP.

Windows kent geen chmod. Kijk eens bij de rechten bij de eigenschappen.
 
Noppes

Noppes

18/10/2009 16:30:00
Quote Anchor link
En daarom is het ook logischer om geen XAMP/WAMP of wat dan ook te instaleren maar alle onderdelen afzonderlijk van de sites te downloaden en te instaleren, dan kan je het configureren zoals je hetzelf wil en ben je niet afhankelijk van een of ander wazig samengesteld iets.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.