PHP form (mailscript) invoegen in webruimte om te functioneren binnen app

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 21:01:37
Quote Anchor link
Het spijt me, maar ik begrijp er momenteel niets meer van. Ik had de link eens ingevoerd in de app, waar ik inderdaad het script te zien krijg. Wat bedoel je met "brei aan HTML-opmaakcodes (zie rechtsklik -> bron weergeven)"?

Het is effectief opgeslagen als een PHP file, zo staat het alleszins bij de extensie.
Gewijzigd op 29/03/2020 21:05:01 door Evelien Hertveldt
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 04:14:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 21:04:37
Quote Anchor link
Dat script hoor je dus niet te mogen zien in je browser. Nu ben ik benieuwd wat er precies is je test.php staat?

Als je in je browser op die pagina rechtsklikt met je muis, en kiest voor 'Bron weergeven', 'Paginabron weergeven' (of iets in die trant) dan zie je een berg met HTML-code. Kijk even of die berg HTML-code niet daadwerkelijk in je test.php staat.

Even kijken en vergelijken dus!


Edit:
Ik zie het al: 'Cocoa HTML Writer'

Je moet geen HTML writer gebruiken, maar gewoon een simpele editor. Zoiets als TextEdit. Nu sta je dus met die Cocoa HTML Writer dus op een vage manier je PHP-code op te maken in alle syntax-kleurtjes van de regenboog, en daar heb je niks aan. Enkel als je het aan iemand wilt laten zien.
Gewijzigd op 29/03/2020 21:08:13 door - Ariën -
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 21:07:33
Quote Anchor link
Ik zoek even op...
Gewijzigd op 29/03/2020 21:08:09 door Evelien Hertveldt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 21:12:05
Quote Anchor link
Het PHP-bestand wat je uploadt moet echt zo rauw mogelijk zijn, zoals jij het ook leest.
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 21:14:23
Quote Anchor link
Ok, even een andere editor gedownload, http://app.ehdeveloping.nl/test1.php

Nu krijg ik een wit scherm.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 21:16:41
Quote Anchor link
Probeer dit eens?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);

$to = '[email protected]'; // waar je het mailtje op wilt ontvangen.
$subject = 'test mailtje';
$message = "Volgende gegevens ontvangen:\n\n";

foreach($_GET as $key => $value)
{

    $message .= $key . ': ' . $value . "\n";
}


if(mail($to, $subject, $message))
{

    echo 'Mail is verstuurd.';
}
else {
    echo 'Er gaat iets mis.';
}

?>


Je zou dan in ieder geval minstens een error moeten zien.
Gewijzigd op 29/03/2020 21:49:42 door - Ariën -
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 21:20:58
Quote Anchor link
Ook hier krijg ik een witte pagina: http://app.ehdeveloping.nl/test2.php

Nogmaals onder andere geprobeerd en ook opnieuw witte pagina: http://app.ehdeveloping.nl/test3.php
Gewijzigd op 29/03/2020 21:25:42 door Evelien Hertveldt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 21:27:16
Quote Anchor link
Dat is vreemd?
En een simpel scriptje met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "Hallo wereld!";
?>


Dan zou je de tekst: "Hallo wereld!" moeten zien.
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 21:34:25
Quote Anchor link
Dat lukt dan weer wel! http://app.ehdeveloping.nl/test4.php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 21:35:48
Quote Anchor link
Dat is wel apart.
Wat zegt de error-log?
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 21:39:25
Quote Anchor link
Niets waar ik wijzer uit kan worden helaas...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 21:40:31
Quote Anchor link
Dat zegt mij niets..... :-/
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 21:44:55
Quote Anchor link
PHP foutmeldingen (error 500)

Op het moment dat er een fout zit in de PHP code waardoor de website niet getoond kan worden, krijg je een code 500 foutmelding. Deze handleiding beschrijft hoe je de exacte foutmelding kan vinden en waar je verdere hulp kan vinden.

Als je een code 500 foutmelding krijgt is het belangrijk om te controleren of je wel de laatste versie van de software gebruikt. In nieuwere versies worden foutmeldingen opgelost en beveiligingslekken gedicht. Het is daarom belangrijk dat je altijd de laatste versie gebruikt.

Gebruik je de laatste versie of helpt het updaten van de software niet?
Mijndomein kan de foutmelding alleen voor je oplossen als het probleem veroorzaakt wordt door ons platform. Dat is bij 99% van de foutmeldingen niet het geval. Het is dan nodig om de foutmelding te achterhalen en hulp te zoeken bij de maker van de website software die je gebruikt.

Foutmelding achterhalen

In de "error logs" worden alle foutmeldingen genoteerd die op je website optreden. Er is een uitzondering: in de code van je website kan dit uitgeschakeld worden. In dat geval moet de "error reporting" weer ingeschakeld worden zodat de foutmelding achterhaald kan worden.

De logboeken staan in het SFTP account van je website in de map "/log/". Elk domein heeft zijn eigen logboek. Voorbeeld van een logboek bestand: testdomein.nl-error.log

WordPress

WordPress heeft een uitgebreide mode om foutmeldingen op te sporen. Hier lees je meer over op hun website:
https://codex.wordpress.org/Debugging_in_WordPress

Ondersteuning zoeken

Veel websites zijn gebouwd met een Content Management Systeem zoals WordPress of Joomla.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 21:47:02
Quote Anchor link
Evelien Hertveldt op 29/03/2020 21:44:55:


De logboeken staan in het SFTP account van je website in de map "/log/". Elk domein heeft zijn eigen logboek. Voorbeeld van een logboek bestand: testdomein.nl-error.log

Ja, wat staat er dan in dat logboek?

Ik denk dat ik de fout gevonden heb, omdat er een ; mistte.
Script heb ik in het bericht aangepast.
Gewijzigd op 29/03/2020 21:50:29 door - Ariën -
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 22:01:42
Quote Anchor link
Ariën,


Nu komt er "mail is verstuurd" - ik heb echter geen mail ontvangen, of was dit niet de bedoeling? De boodschap op het scherm klopt alleszins. Nu zou het de bedoeling zijn dat degene die mijn formulier in mijn app invullen, dat die gegevens die ingevuld zijn, verzonden worden naar mijn e-mail adres en dat ik zo de gegevens binnen krijg en daar statistieken van kan maken achteraf.


Alvast bedankt!


---> update: ondertussen toch mailtje ontvangen !!

Toevoeging op 29/03/2020 22:04:18:

Dus, het opzetten van de php file lukt nu zonder problemen - nu gaat het hem waarschijnlijk om een duidelijk script te hebben dat er voor zorgt dat de gegevens die de gebruiker van de app invult ervoor zorgt dat die via die mail tot bij mij geraakt...
Gewijzigd op 29/03/2020 22:02:30 door Evelien Hertveldt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2020 22:04:53
Quote Anchor link
Dat is dan mooi, dan kan je die app naar dat script verwijzen.
 
Evelien Hertveldt

Evelien Hertveldt

29/03/2020 22:07:10
Quote Anchor link
En dan gaat die d'office die gegevens verzenden die ingevuld worden? Even testen...

Toevoeging op 29/03/2020 22:17:38:

Ariën,


Bedankt! Dit werkt inderdaad prima. Kan ik dit script uitbreiden/aanpassen zo nodig? Kan u mij hiervoor lectuur aanraden om mezelf hier verder in te verdiepen en/of kan ik hier terecht mocht er nog iets zijn?


Jullie verdienen alleszins een groot applaus en een dikke merci voor de hulp... ik had hier echt niet wijzer uit geraakt.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/03/2020 23:36:20
Quote Anchor link
Beste Evelien, leuk om te lezen dat het je gelukt is. Er is heel veel informatie te vinden over PHP. Veel mensen zijn gecharmeerd van phptuts.nl. En natuurlijk mag je zoals iedereen je vragen over PHP op dit forum stellen ;-)
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.