Php formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freddy Delsaer

Freddy Delsaer

14/03/2019 21:02:46
Quote Anchor link
Hallo
Ik heb een goed werkend php formulier maar zonder spam beveiliging.
Heb nu al verschillende formulieren met captcha op de website
En krijg bevestiging van verstuurd maar geen
Mail.
Het contact.php goed ingevuld maar niets.
Ik denk dat ik ergens een fout maak,maar het contactform zegt iedere keer bericht verstuurd bedankt maar geen mails Outlook
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:27:40
 
Michael -

Michael -

14/03/2019 22:17:41
Quote Anchor link
Misschien is het handig om wat relevante code hier te plaatsen. Mijn glazenbol is helaas naar de APK.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/03/2019 22:21:43
Quote Anchor link
Freddy Delsaer op 14/03/2019 21:02:46:
En krijg bevestiging van verstuurd maar geen
Mail.

Maar hoe verstuur je mail? Met de mail()-functie, of een library zoals PHPMailer, iets anders? En controleer je ook echt een status zoals de waarde die mail() teruggeeft of iets soortgelijks in PHPMailer?

En als daar sprake van is dan is het werk van PHP klaar. Daarna kan er vanuit jouw webhost naar de uiteindelijke bestemming nog van alles misgaan. Dit zul je stap voor stap moeten nalopen. Maar de eerste stap lijkt mij nagaan of de mail ook echt verstuurd is.

En versturen is geen garantie voor ontvangst, net zoals de analoge post.
 
Freddy Delsaer

Freddy Delsaer

15/03/2019 13:10:40
Quote Anchor link
Bedankt
Heb nochtans een kleine testphp geupload en dat werkt.Op de webhost staat een map distribution met allerlei php mappen moet men daar ook iets aanpassen.momenteel werk ik met contact.html wat als men contact.php gebruikt
zoals in vele voorbeelden kan men dan ook verwijziging maken nazr index.html?En wat met de opmaak?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/03/2019 13:14:04
Quote Anchor link
Geen idee, elk script werkt anders. Dus voor nu kunnen we nog geen gepast antwoord geven.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/03/2019 01:29:32
Quote Anchor link
er zit een belangrijk verschil in een .html bestand en een .php bestand. 99% van de webservers zullen de php code in een .html bestand NIET behandelen. in een .php bestand wel.

Blijkbaar heb je al een website welke je niet zelf hebt gemaakt? Dat is het lastige.. er zijn 101 verschillende "systemen" om met PHP een website in te richten. Het zou dus wel helpen als je weet welk "systeem" er gebruikt wordt. In het ergste geval is het een systeem die de schrijver zelf gemaakt heeft. Dan wordt het een kwestie van zijn/haar code doorgronden. En dat is helaas in de praktijk vaak een spaghetti-brei...
Gewijzigd op 16/03/2019 01:33:34 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.