PHp foutcode

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Alain

alain

02/01/2009 17:03:00
Quote Anchor link
Hallokes,
Ik zit met een probleempje, ik heb 2 scripts die werken met PHP, en zonder MSQL database, maar de scripts willen niet werken en geven een foutmelding waar ik echt niet aan uit kan?
op een andere site van me werken deze scripts wel degelijk.
Kan iemand me al op weg helpen door me te vertellen wat deze foutcode uiteindelijk inhoud?
Hartelijk dank alvast.

de fout code's:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at f:\websites\rb-stardancers-be\index.php:9) in f:\websites\rb-stardancers-be\mailform.php on line 2

http://www.stardancers.be/index.php?page=mailform

Warning: main(to/show_news.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in f:\websites\rb-stardancers-be\cutenews.php on line 10

http://www.stardancers.be/index.php?page=cutenews
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:43:19
 
Joren de Wit

Joren de Wit

02/01/2009 17:04:00
 

02/01/2009 17:18:00
Quote Anchor link
1) Je hebt al output verstuurd voordat je headert. Dit kan zelfs een spatie zijn of een witregel (zie ook de Faq die Blanche al aangeeft).
2) Zeer duidelijk: het bestand kan dus niet worden gevonden op de betreffende locatie.
 
Alain

alain

02/01/2009 17:23:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Omdat ik pas bezig ben met php scripts dacht ik dat door te oefenen ik heel veel zou bijleren, maar ik weet nu echt niet wat ik aan dat scriptje zou moeten aanpassen om het werkende te krijgen, ik heb al alles eens geplakt in notepad en zo geupload maar het probleem blijft hetzelfde ?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

02/01/2009 17:26:00
Quote Anchor link
Wat betreft de eerste foutmelding: voor functies als session_start() mag je nog geen output naar de browser verstuurd hebben. Dus geen echo, geen HTML, zelfs geen loze spatie. Volgens de foutmelding doe jij dat wel en wel op regel 9 in index.php. Je zult dus moeten zorgen dat session_start() daarvoor aangeroepen wordt.

Wat betreft de tweede foutmelding: het bestand show_news.php bestaat niet op de opgegeven locatie. Daar zul je wat aan moeten doen...
 
Alain

alain

02/01/2009 17:32:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Als ik het goed begrijp ligt de fout in mijn index.php pagina en niet op de desbetreffende geopende pagina mailform.php ?
en moet ik dus de fout in de php code in mijn index.php pagina gaan zoeken?
en is dat voor de 2e foutmelding ook dan in de index.php pagina?
Hartelijk dank
 
Joren de Wit

Joren de Wit

02/01/2009 17:35:00
Quote Anchor link
Lees de foutmeldingen even goed zou ik zeggen, ze geven precies aan wat waar fout gaat...

In het eerste geval levert de session_start() van regel 2 in mailform.php een probleem op omdat je op regel 9 in index.php al output naar de browser verzonden hebt.

In het tweede geval kan op regel 10 in cutenews.php het opgegeven bestand niet gevonden worden.
 
Alain

alain

02/01/2009 17:42:00
Quote Anchor link
Ik kijk me gek maar kan op regel 9 geen foutmelding vinden, het enige wat ik in de index.php pagine he staan is dit :


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php switch(strtolower($_GET['page']))
{


//index
case "fotoalbum": $page="fotoalbum.php";break;
case
"captcha": $page="captcha.php";break;
case
"mailformsend": $page="mailformsend.php";break;
case
"mailform": $page="mailform.php";break;
case
"cutenews": $page="cutenews.php";break;
case
"nieuwsberichten": $page="nieuwsberichten.php";break;
default:
$page="welkom.php";break;

}

include($page); ?>


heel vreemd ?
 
GaMer B

GaMer B

02/01/2009 17:45:00
Quote Anchor link
Alain, lees de foutmelding eens:

Quote:
Warning: main(to/show_news.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in f:\websites\rb-stardancers-be\cutenews.php on line 10


Hier staat het volgende gegeven:
* Het bestand "to/show_news.php" bestaat niet
* Het bestand wordt aangeroepen in het bestand "cutenews.php"
* Het bestand wordt aangeroepen op regel 10

De meest voorkomende oplossing bij deze foutmeldingen is kijken of het bestand "to/show_news.php" ECHT niet bestaat en ALS het niet bestaat, het bestand alsnog uploaden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.