PHP framework, wel of niet doen? En welk framework?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Hans -

Hans -

28/09/2015 19:57:58
Quote Anchor link
Beste allemaal,

lang over na zitten denken, maar ik denk dat ik ga overstappen op een framework. Op dit moment maak ik alles op maat, en heb ik nog niet echt een denderende methode om mijn systeem in elkaar te zetten. Het is ook nog niet super stabiel en loop vaak in de frut omdat ik niet meer weet hoe ik het moet aanpakken.

Een bestaand framework gebruiken leek me de beste optie nu, en wil me dus daar op gaan richten. Na wat onderzoek komt, volgensmij, lavarel het beste uit de bus samen met symphony2.

Maar, kan iemand mij vertellen of hij/zij gebruik maakt van een framework, en welke hij/zij gebruikt. Wat zijn de voor- en nadelen van een framework, en kunnen jullie het mij aanraden?

Ik hoor graag jullie reacties hierover!

Alvast bedankt.

Hans
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:36:03
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

28/09/2015 20:39:33
Quote Anchor link
Ik ben erg onder de indruk van Laravel, werkt niet super moeilijk als je beetje basiskennis heb.
Symfony nog niet geprobeerd, werkt anders en lijkt me allemaal wat moeilijker.
 
Hans -

Hans -

28/09/2015 21:03:34
Quote Anchor link
Maarten,

Dankjewel voor je mening.

Kun je me ook vertellen wat de voordelen van laravel zijn, in tegendeel van op maat bouwen?
 
Johan K

Johan K

28/09/2015 22:18:18
Quote Anchor link
In mijn persoonlijke opinie zijn er meer nadelen dan voordelen als je een framework gaat gebruiken.

Voordelen:
- Je kan sneller een code maken.
- Over het algemeen zijn deze frameworks veilig.

Nadelen:
- Je moet een compleet framework leren te gebruiken.
- Als er een lek word gevonden in deze "open-source" framework is jouw website direct ook vatbaar.
- Het gaat vrijwel altijd ten koste van script executie tijd.
- Bij een upgrade moet je goed nakijken of jouw huidige code nog steeds werkt op nieuwere versies.

Je moet dus altijd bijhouden of er updates zijn voor de scripts die je gebruikt, zo niet kan je vatbaar zijn en dus moet je altijd verifiëren of je website nog steeds goed werkt nadat je je code heb ge-upgrade.
In sommige gevallen door nalatigheid van de ontwikkelaar van een module die je misschien gebruikt word een lek dus niet gedicht.

Maar als je voor een PHP framework gaat, kies dan inderdaad wat maarten zij voor Symfony of Lavarel.
Gewijzigd op 28/09/2015 22:19:40 door Johan K
 
Hans -

Hans -

28/09/2015 22:30:05
Quote Anchor link
Johan,

dankjewel voor je uitgebreide antwoord.

De nadelen zijn mij inderdaad ook duidelijk, ik kan daar ook vanuit opmaken dat je geen gebruik maakt van een framework?

Heb je wel eens gebruik gemaakt van een framework, en welke vind je het fijnst? (kwa leren en kwaliteit)

-- EDIT -- Je hebt het al beantwoord in je edit, welk framework je het fijnst vind en je aanraad.

Toevoeging:
Zijn de frameworks wel een aanrader voor het gebruik voor het bouwen van websites/webshops/systemen? Is het bijvoorbeeld sneller en efficienter werken?
Gewijzigd op 28/09/2015 22:31:35 door Hans -
 
Johan K

Johan K

28/09/2015 22:43:26
Quote Anchor link
Het hangt ook een beetje af van jouw kennis in PHP, als deze niet goed zijn i.v.m. security zijn frameworks veiliger maar zelf maak ik er geen gebruik van

Dat houd niet weg dat ik af en toe wel eens wat afkijk van beide hoe hun het doen, en dat ik het dan zelf op mijn manier implementeer.

Iedereen heeft zijn manier van code schrijven, en hoe je graag classes, functies, etc wil gebruiken en een framework bepaald voor jouw hoe je het moet doen en als ik tot nu toe ga bekijken welke voor mij beter leesbaar was en te begrijpen was dit Lavarel, alleen zag ik wel veel "overhead" in de code i.v.m. backwards compatibility.

Maar ik zou niet durven te zeggen welke je beter kan gebruiken want dat hangt ook af van jouw programmeer methode. Lavarel lijkt voor mij meer op Java in sommige optieken je werkt dan ook vaak met Namespaces en de use keyword wat dan ook zorgt voor efficiëntie in de code maar tegelijkertijd ook complexiteit.

Aan de andere kant leunt Lavarel op het framework van Symfony het is wat moeilijker te gebruiken maar het is een solid framework waar efficiëntie een grote rol speeld.
Gewijzigd op 28/09/2015 22:46:47 door Johan K
 
Hans -

Hans -

28/09/2015 23:54:57
Quote Anchor link
Johan,

Oke duidelijk, hartelijk dank daarvoor!

Wat betreft mijn programmeerkunsten heb ik een redelijke basis en gebruik ik het al een aantal jaar (1.5 jaar intensief) maar nooit echt met een strikte methode die voor mij goed was.

Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg. Heeft iemand anders hier nog een mening over betreft welk framework? Ik hoor graag meerdere meningen
 
Johan de wit

johan de wit

29/09/2015 00:12:41
Quote Anchor link
Je hebt ook zend, cakephp en codeigniter.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/09/2015 02:42:21
Quote Anchor link
Ik ben zelf helemaal weg geworden van Symfony(2). De beveiliging is in dit framework goed op orde, hetgeen niet wil zeggen dat je niet moet blijven opletten. Symfony blinkt uit ten opzichte van Laravel met zijn formbuilder. Ja je moet een framework als Symfony leren en dat kost tijd. Daar staat dan wel tegenover dat je als je eenmaal zo ver bent je echt heel veel hebt bijgeleerd en er een leuke baan voor je klaar staat. Symfony is breed ondersteund en er zijn talloze heel handige bundles (modules) te installeren die je meer en meer zult gaan waarderen. Ik heb zelf ook al een paar eigen bundles geschreven. Met een paar kleine handelingen kan ik ze voortaan in mijn (toekomstige) projecten steken. geweldig toch?
 
Hans -

Hans -

29/09/2015 08:05:20
Quote Anchor link
Dankjewel vor jullie reactie.

Betreft symfony2, is het dan zo dat lavarel dit ook heeft vetreft de modules? Heeft lavarel bijvoorbeeld ook van die modules die je kunt gebruiken? Of is dit enkel bij symfony2. Ik heb namelijk al een met symfony2 gewerkt en vind het gebruik erg lastig.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/09/2015 14:39:12
Quote Anchor link
Jazeker Hans,

Laravel heeft ook libraries die aan het project toegevoegd kunnen worden. Symfony en Laravel zijn beiden prima frameworks en het is soms een kwestie van smaak welke je zou moeten kiezen.
 
Hans -

Hans -

29/09/2015 14:42:49
Quote Anchor link
Frank,

Oke, duidelijk inderdaad.

Ik denk dat mijn voorkeur naar lavarel gaat.

Welke is het makkelijkste te leren en gebruiken?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/09/2015 15:04:17
Quote Anchor link
Voor mij ook moeilijk om te zeggen Hans. Ik ken Symfony inmiddels goed maar Laravel heb ik eigenlijk enkel het een en ander over gelezen. Ik weet van anderen dat het goed is. Mijn gevoel zegt dat Laravel misschien een iets lagere Leercurve heeft maar ik hou niet zo erg van al die Closures die ze gebruiken. En dan gaat het denk ik enkel om 'smaak'. Wat ik nog wel kan toevoegen is dat Symfony echt een hele goede documentatie heeft die je vaak stap voor stap kunt volgen. En nogmaals, ook van horen zeggen, is er geen formbuilder als die van Symfony.
 
Hans -

Hans -

29/09/2015 16:16:47
Quote Anchor link
Frank,

oke duidelijk. Mijn idee is Symfony het beste om mee te werken als ik de ervaringen zo lees bij jullie.

Ben nu nog erg op zoek naar een goede tutorial, hebben jullie toevallig ervaring met een goede tutorial? Ik heb uiteraard al gezocht, maar vroeg me af of jullie misschien goede ervaring hadden met een bepaalde tutorial.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 01:25:34
 

30/09/2015 02:44:06
Quote Anchor link
Iedereen is zich er wel van bewust dat Laravel gebouwd is op Symfony2?

En pak maar beter Symfony2 dan weet je genoeg voor de aankomende jaren.
 
Hans -

Hans -

30/09/2015 09:00:28
Quote Anchor link
Frank,

dankjewel. Op symfony.com had ik inderdaad al het een en ander gezien, de andere nog niet. Ga ik meteen naar kijken, dankjewel!
 
Hans -

Hans -

09/10/2015 11:35:37
Quote Anchor link
Heeft iemand een nederlandse tutorial? Ik heb nu deze bijna helemaal doorgelopen: http://tutorial.symblog.co.uk/docs/extending-the-model-blog-comments.html en dan alle parts, maar door mijn gebrek aan engels is het lastig om sommige dingen echt door en door te begrijpen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/10/2015 14:05:49
Quote Anchor link
Ik zou zo even geen nederlandse tutorial weten. Misschien kun je aangeven wat je niet helemaal begrijpt?
 
Hans -

Hans -

09/10/2015 14:31:33
Quote Anchor link
Het is niet specifiek dat iets niet begrijp, het is meer dat ik soms de logica minder snap, of bepaalde stukken termen. Nederlands is voor mij was makkelijker dan.

Waar ik ook tegenaan loop is dat ik nu een blog heb, maar dit geen cms heeft. Dus ik zoek dan eigenlijk een tutorial waar je een website maakt met cms erachter dmv symfony2.
 

09/10/2015 17:25:42
Quote Anchor link
Ik denk dat je een blog beter kan maken in Wordpress. Symfony2 is meer applicaties en anders moet je een CMS gaan schrijven.

Je kan beter een ander voorbeeld nemen of meehelpen aan mijn project waar iemand anders van PHPhulp ook aan meedoet (Lorre)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.