Php functie aanroepen met AJAX

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven Hack

Steven Hack

22/05/2009 18:15:00
Quote Anchor link
Ik wil graag een php functie aanroepen met AJAX, ik kan alleen vinden hoe ik een php pagina kan aanroepen met AJAX. Nu wil ik niet elke functie die ik met AJAX wil gebruiken in een apart php bestand zetten, dus ik hoop dat hier een oplossing voor is. Iemand enig idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:50:21
 

22/05/2009 19:08:00
Quote Anchor link
Met ajax kan je ook post of get waardes meegeven. Je kunt dan bijvoorbeeld gewoon met een switch kijken welke functie is aangeroepen.
 
Steven Hack

Steven Hack

22/05/2009 21:51:00
Quote Anchor link
dat is een slim ideetje inderdaad Karl, bedankt!
 

22/05/2009 21:57:00
Quote Anchor link
Naja, das eigenlijk geen ajax he. Als je ajax wilt dan zou je eigenlijk xml moeten versturen. Dat is ook een mogelijkheid. Je kunt ook nog json versturen.
 
Steven Hack

Steven Hack

23/05/2009 00:21:00
Quote Anchor link
Nja ik heb nu een contact formulier, en wanneer je op submit drukt gebruikt hij 2 functies om alle ingevulde velden te controlleren. Maar dit wil ik dus met AJAX rechtstreeks laten doen.
 
Hipska BE

Hipska BE

23/05/2009 12:18:00
Quote Anchor link
Ik ben ooit begonnen met het hele AJAX gebeuren dmv een php class.
Deze stelde je in staat, in php te schrijven wat er moest gebeuren. Dus een functie aanroepen was ook mogelijk.

http://p.sourcehub.org/phpajax/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.