PHP GET en POST

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Kool

Sam Kool

25/01/2012 22:49:12
Quote Anchor link
Hé,

Ik ben op het moment bezig om een app te maken, en ik wil data halen van een webserver. Ik heb begrepen dat dit mogelijk is met een GET command, maar ik snap nog niet helemaal hoe, zou iemand mij dit misschien kunnen uitleggen.

Alvast bedankt,
Sam
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 05:53:34
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2012 22:52:21
Quote Anchor link
Wat wil je precies doen? Kan je iets meer erover uitwijden?
 

25/01/2012 22:53:40
Quote Anchor link
Het $_GET[''] commando haalt gegevens uit de URL.

Bijvoorbeeld: http://www.joudomein.nl/index.php?taal=nl

Met de $_GET[''] functie kan je nu de ?taal uitlezen, hier komt dan dus "nl" uit.

zie php.net => ($_GET)
Ik weet niet wat jij bedoelt met webserver, maar elke website moet draaien op een webserver.
 
Sam Kool

Sam Kool

26/01/2012 08:57:52
Quote Anchor link
Sorry als ik wat onduidelijk was. Ik ben bezig om een iOS/ AAndroid app te maken.
Deze moet dan data van een website kunnen om deze vervolgens te kunnen weergeven.
Deze data is opgeslagen in MySQL. Nu kan je die data eruit halen met PHP, maar dan moet ik op een of andere manier die data op de app zien te krijgen, de app moet dus een of andere request versturen om de gegevens te krijgen.
Nu is mijn vraag hoe maak ik die request.
De app moet ook steeds de nieuwste data krijgen, dus het php scriptje moet steeds controleren of er iets nieuws is toegevoegd aan de tabel in MySQL.

Hopelijk is dit duidelijker,
Sam
 
Aad B

Aad B

26/01/2012 09:59:23
Quote Anchor link
een webserver en php zijn passief, dat wil zeggen jij (jouw app) vraagt er iets op en de webserver levert dat. Je kan dus een php script bouwen die steeds opgevraagd wordt door je app.
Gewijzigd op 26/01/2012 09:59:49 door Aad B
 
Sam Kool

Sam Kool

26/01/2012 21:20:21
Quote Anchor link
het idee lijkt me geweldig, maar hoe zou die code er dan precies uit komen te zien?

Sam
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.