php ? hoe doe je dat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sebastiaan

sebastiaan

06/04/2004 18:30:00
Quote Anchor link
Hoi.
Ik wil in mijn site zo'n ? hebben zoals
index.php?pagina1
hoe doe ik dat ?en pagina 1?
een query.
dus in 1 pagina meerdere pagina's .
kan iemand mij helpen?
alvast bedankt.
Gewijzigd op 07/04/2004 12:30:00 door Sebastiaan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:26:45
 
Micha

Micha

06/04/2004 19:13:00
Quote Anchor link
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar als je bijv.
index.php?pagina=1 wilt, gebruik je deze code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
if($pagina == '1'){
include("pagina1.php");
}

?>


Als je dan nog meer pagina's wilt, kun je

gewoon nog een keer de code:

if($pagina == '1'){
include("pagina1.php");
}

toevoegen, alleen moet je 1 dan vervangen in 2 ofzo.
Verder moet je de pagina die geinclude wordt, veranderen naar je eigen pagina.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

06/04/2004 19:26:00
Quote Anchor link
@sebastiaan:
Formuleer eens een normale vraag! Ik vind het knap dat Micha een enigzins normaal antwoord heeft kunnen formuleren naar aanleiding van je vraag...

Oké... ik snap de strekking van je vraag: je wilt variabelen meegeven.
Maar heb je je al bedacht wat je met de meegevegen waarden wilt uithalen? Je hebt het over een query: wat wil je ophalen uit je database?

Elwin
 

07/04/2004 10:37:00
Quote Anchor link
ge moet zo niet uitvliegen. als ge zn vraag niet verstaat denk ik dat ge dringend terug nederlands moet volgen.

greetz
Silvio,
 
Arend a

Arend a

07/04/2004 11:54:00
Quote Anchor link
Dag silvio!

Je hebt het helaas niet begrepen!
Dat doe je fout!

Jij vraagt ons om hulp! Wanneer onze Elwin (Elwin grootverstrekker in nuttige informatie bij PHPHulp jou er op wijst dat de vraag wat onduidelijk geformuleerd is, moet je niet een zinnetje met een vlaamse zin over 'nederlands' volgens.

Probeer het nog eens!
 
SerpenT

SerpenT

07/04/2004 12:07:00
Quote Anchor link
ik snap er ook niets van maybe is het naar vlaamse begrippen uitgelegt maar ik snap er de ballen van ik denk dat je beter een verhaal er om kan vertellen van wat je pcies vraagt en niet alleen steekwoorden geven:S.

en deze site is er om mensen te kunnen helpen, als deze mensen je vraag niet snappen kunnen ze dat zeggen zodat jij weet dat ze wel willen helpen maar niet kunnen omdat ze je vraag niet snappen, dat geeft dus aan dat ze je wel willen helpen en dan moet JIJ niet zo uitvallen tegen hun:@.

Greetz

P.S. maybe is het handig om is een keer naar de bieb te gaan en een boek over PHP 4.0 ofzo lenen want wat ik uit je gebrabbel (wat jij je vraag noemt) kan opmaken is dat je variabele in de url wilt mee sturen, dat is een van de basis dingen van PHP dus doe een beetje moeite en je kunt het zelf zonder op dit forum te vragen
Gewijzigd op 07/04/2004 12:21:00 door SerpenT
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.