PHP iDEAL betalingen via Tikkie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jesper S

Jesper S

22/12/2019 20:31:53
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een keet thuis staan waar we in t weekend biertjes drinken met wat vrienden. Ik vraag per biertje een euro. Ik heb een simpel PHP kassa systeem gemaakt om bij te houden wat iedereen heeft besteld.

Wat ik nu doe is, ik stuur de dag er na iedereen een tikkie. Maar als er 20 mensen komen moet ik 20 verschillende Tikkies aanmaken en versturen. Dat moet makkelijker dacht ik.

Mijn idee was om 1 tikkie aantemaken met openbedrag, dat de persoon zelf het bedrag mag kiezen.
Ik ging even wat testen en bekijken met Netwerk tabje open en ik zag dat er een request werd gestuurd naar eb.tikkie.me

Ik heb verder wat javascript zitten uit te pluizen
Wat ik zag was dat er 2 parameters meegestuurd werden, het bedrag in centen en de bank. Ik heb dat mooi in cURL gezet maar het wil maar niet werken.

de PHP code:
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,"https://eb.tikkie.me/ideal/payment/ tikkie id ");
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"issuerCode=RABONL2U&amountInCents=500");
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array(
'Content-Type: application/json',
'Connection: Keep-Alive'
));

Ik krijg een foutmelding in JSON terug;
{"errorCode":1005,"userMessage":"Er is een onbekende fout opgetreden","timeStamp":0,"path":"/ideal/payment/hh","validationErrors":{}}

Zou iemand mij verder kunnen helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:22:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2019 21:23:06
Quote Anchor link
Ik denk dat je tegen een beveiliging aanloopt. En de vraag is: Hoe moeten we je hier bij helpen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/12/2019 21:32:10
Quote Anchor link
Je zou je kassa systeem kunnen uitbreiden met Mollie. (29 cent per iDeal transactie).

SSL Beveiligde webpagina en domeinnaam wel noodzakelijk.
Gewijzigd op 22/12/2019 21:33:39 door Frank Nietbelangrijk
 
Jesper S

Jesper S

23/12/2019 00:16:13
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 22/12/2019 21:32:10:
Je zou je kassa systeem kunnen uitbreiden met Mollie. (29 cent per iDeal transactie).

SSL Beveiligde webpagina en domeinnaam wel noodzakelijk.


Maar dan moet ik ook een kamer van koophandel nummer hebben. En voor een simpele keet ga ik geen eenmanszaak oprichten ;).


Toevoeging op 23/12/2019 00:16:51:

- Ariën - op 22/12/2019 21:23:06:
Ik denk dat je tegen een beveiliging aanloopt. En de vraag is: Hoe moeten we je hier bij helpen?


Heb je toevallig enig idee om dat te omzeilen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2019 00:25:12
Quote Anchor link
Simpel: Niet...of er volgt een slotje op dit topic.
Illegale dingen gaan we hier niet bespreken.

Mijn beste advies: Contacteer de mensen achter Tikkie, en vraag of ze misschien een API hebben. Als ze dit niet hebben, vrees ik dat dit topic dood zal lopen. Of je moet iets anders verzinnen.
Gewijzigd op 23/12/2019 00:58:07 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/12/2019 08:41:00
Quote Anchor link
>> Maar dan moet ik ook een kamer van koophandel nummer hebben.
Ja dat is waar. Niet aan gedacht.

>> Contacteer de mensen achter Tikkie, en vraag of ze misschien een API hebben
Ze hebben een api maar ja voor bedrijven. Je betaald dan ook kosten als ik goed gelezen heb en ik heb geen idee of ze een inschrijving in de KvK verplichten. Je zou eens kunnen informeren zoals Ariën voorstelde.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.