PHP in HTML

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cees vdL

Cees vdL

24/09/2010 18:29:42
Quote Anchor link
Hoe kan ik een php script implementeren in een HTML geschreven website.

Het PHP script, lijkt goed te werken met mijn test-Wamp server, is opgebouwd uit 3 PHP files en een submapje: Fonds.

Bij gebruik van de testWamp server heten die:
- index.php, noodzakelijk om te testen met de Wampserver
- captcha.php
- style.css

Mijn website is opgebouwd uit een aantal subpagina's, en een daarvan heet: mailform waaronder ik de PHP scripts wil laten draaien.
Deze actuele HTML pagina die vroeger zijn dienst deed om reacties op mijn website te ontvangen heb ik onklaar gemaakt vanwege de vele spam die ik binnen kreeg. In plaats daarvan wil ik het PHP script laten draaien


Wie kan mij een eindje op weg helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:29:57
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

24/09/2010 18:32:17
Quote Anchor link
je vervangt de .html gewoon voor .php en je hebt een php pagina
 
Aad B

Aad B

24/09/2010 18:36:08
Quote Anchor link
Je kan de php script(s) in je html pagina integreren middels een iframe.
Overigens garandeert deze php geen verbetering qua spam tenzij je daarin flink aan het programmeren ben (email injection, ip-blocks, blacklists) ??
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

24/09/2010 18:37:05
Quote Anchor link
Aad B op 24/09/2010 18:36:08:
Je kan de php script(s) in je html pagina integreren middels een iframe.
Overigens garandeert deze php geen verbetering qua spam tenzij je daarin flink aan het programmeren ben (email injection, ip-blocks, blacklists) ??


Zo komen we bij een oude discussie: iframes zijn oud en onveilig.
 
Aad B

Aad B

24/09/2010 18:41:28
Quote Anchor link
Jurrian Nijland op 24/09/2010 18:37:05:
Aad B op 24/09/2010 18:36:08:
Je kan de php script(s) in je html pagina integreren middels een iframe.
Overigens garandeert deze php geen verbetering qua spam tenzij je daarin flink aan het programmeren ben (email injection, ip-blocks, blacklists) ??


Zo komen we bij een oude discussie: iframes zijn oud en onveilig.

Aan het einde van de vorige discussie zijn we toch wel uitgekomen dat het netjes en functioneel toepassen van een iframe zonder meer nog prima is. Zoek de oude discussie even op voordat we hier weer uitgebreid gaan zeuren! Er is namelijk niet aangetoond dat a) oud is en b)onveilig is
Gewijzigd op 24/09/2010 18:42:58 door Aad B
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

24/09/2010 18:43:24
Quote Anchor link
@Aad B

Sorry, je hebt gelijk, maar uit ervaring bij mij (terwijl ik het toch prima toegepast heb) werkt het toch niet echt. Naja.

Groeten
 
Pim -

Pim -

24/09/2010 18:46:16
Quote Anchor link
Oud is het zeker en SEO onvriendelijk ook... Ook heeft het hier (denk ik) niets mee te maken, de PHP moet gewoon in de HTML, zoals de titel zegt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<html><body><?php echo 'test'; ?></body></html>
 
Aad B

Aad B

24/09/2010 18:47:56
Quote Anchor link
@Jurrian Nijland: dank voor je positieve reactie. Ik ben geen webdesigner en ik heb enkele websites met een design-pakket WebplusX4 en dat is enorm makkelijk, WYSIWYG ontwikkelen en geen css-jes maken en klopperdeklop. Om enkele tekortkomingen op te lossen hier en daar wat php in een iframe en klaar. Dus TS kan ook best een stukje php in een iframe hangen is mijn mening.
 
Cees vdL

Cees vdL

24/09/2010 20:24:57
Quote Anchor link
Vincent Huisman op 24/09/2010 18:32:17:
je vervangt de .html gewoon voor .php en je hebt een php pagina


1. Vincent bedoel je nou dat de naam van de map HTML, waar alle submappen ondervallen, van HTML in PHP veranderd moet worden?

2. In de betreffende submap bevinden zich alleen Style.css , captcha.php en index.php
Moet de benaming index.php ook niet veranderd worden naar b.v. contact.php ?

Graag nog wat uitleg, in ben tenslotte een beginner,

Cees
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

24/09/2010 20:29:07
Quote Anchor link
je hoeft alleen als je nu bijv. index.html hebt, de .html vervangen door .php en je hebt een php document. Je kan dus in dat document gewoon met de php tags beginnen in het midden van je body
 
Mathieu Brouwers

Mathieu Brouwers

24/09/2010 20:40:34
Quote Anchor link
alle .php files worden omgezet naar .html in de WAMP server, dus ookal maak je van alle .html files .php dan is er geen verschil tenzij je de < ?php ? > toepast (zonder spatie's).
 
Aad B

Aad B

24/09/2010 20:43:33
Quote Anchor link
Mathieu Brouwers op 24/09/2010 20:40:34:
alle .php files worden omgezet naar .html in de WAMP server

onzin, php blijft php file
 
Cees vdL

Cees vdL

24/09/2010 21:04:08
Quote Anchor link
Even ter aanvulling, ik gebruik de wamp server alleen om iets uit te proberen.
Mijn website draait op een "betaal" server.
Ik ga morgen e.e.a. aanpassen, bedankt voor jullie snelle respons.
Laat tzt nog van mij horen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.