php i.p.v. jquery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

09/04/2015 22:25:54
Quote Anchor link
Beste,

Normaal gebruik je de ajax functie om iets te checken waar dan de status succes! of error uitkomt.
Het is misschien een stomme vraag maar kun je ook met php laten checken of data geladen is?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 21:54:42
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/04/2015 22:43:21
Quote Anchor link
Als je het als vervanger van AJAX bedoelt: Nee, want PHP is serverside en wordt als eerste aangeroepen bij een request en heeft verder geen interactie met de browser.
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

09/04/2015 22:51:18
Quote Anchor link
via een aantal inputs wil ik informatie wegschrijven.
Bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<form method="post">
<input name="naam">
<input name="leeftijd">
<input name="adres">
<input name="postcode">
<input name="woonplaats">
</form>


Deze informatie wil ik wegschrijven en later op kunnen vragen, dan zal ik dus ajax moeten gebruiken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/04/2015 22:58:36
Quote Anchor link
AJAX is bedoeld als je iets a-synchroon wilt laden. Denk aan het bepaalde lijsten die mogelijk vertraagd zijn en tegelijkertijd met de huidige pagina moeten worden geladen.

Als ik zo hoor wil je de gegeven keuze opslaan om later te gebruiken. In dat geval is het heel wat anders dan wat je in de topicstart aangeeft, en kan je prima uit de weg met sessies in PHP.
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

09/04/2015 23:02:44
Quote Anchor link
Wat ik eigenlijk wil weten is of php ook een succes / error status kan geven als iets gepost word :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/04/2015 23:27:15
Quote Anchor link
Kort gezegd: Ja, maar het ligt er echt aan hoe en wat je wilt controleren. Je kan met cURL bijv. kijken of iets bestaat, en wat voor HTTP-header het teruggeeft.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/04/2015 00:26:49
Quote Anchor link
Yoeri Achterbergen op 09/04/2015 22:51:18:
via een aantal inputs wil ik informatie wegschrijven.
Bijvoorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<form method="post">
<input name="naam">
<input name="leeftijd">
<input name="adres">
<input name="postcode">
<input name="woonplaats">
</form>


Deze informatie wil ik wegschrijven en later op kunnen vragen, dan zal ik dus ajax moeten gebruiken?


- Informatie wegschrijven (serverside) doe je met PHP.
- Informatie opvragen (serverside) doe je met PHP.

AJAX gebruik je wanneer je het bovenstaande wilt toepassen ZONDER dat de hele pagina in de browser ververst of opnieuw geladen wordt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.