PHP Module uploadprogress

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

29/08/2007 22:37:00
Quote Anchor link
Tijdens de installatie van PHP kwam ik wat leuks tegen, de module uploadprogress...

Met een simpele PHP functie, aangeroepen door AJAX kan je vervolgens live de upload weergeven!

En hier een mooi voorbeeld + nederlandse uitleg
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:28:29
 
Robert Deiman

Robert Deiman

29/08/2007 23:02:00
Quote Anchor link
Mooi mooi mooi! Erg bedankt voor het delen van deze handige links!

Er was altijd al veel vraag naar zoiets, velen willen een uploadbar hebben waarbij je kan zien hoever een upload is.
Wat ik me dan wel meteen afvraag is of het dan andersom ook zou werken :)
 
Jelmer -

Jelmer -

29/08/2007 23:16:00
Quote Anchor link
uploadprogress_get_info geeft vrij veel informatie, onder andere hoe groot het bestand al is, en hoe groot het bestand moet worden. Trek je de moet-worden van de al-is af, dan heb je hoeveel-je-nog-moet. Daar is je waarde.

Voor diegenen die niet bij hun PHP installatie kunnen, en niet hun hoster durven te vragen deze extentie te installeren: Het kan ook met flash. Naja, flash doet het uploaden. Afhandelen van de informatie gaat nog steeds met Javascript. Voordeel is dat het wat vloeiender gaat en je niet afhankelijk bent van het type server. Daarbij kan je ook meerdere bestanden tegelijkertijd selecteren en de selectie limiteren tot een bepaald type. Nadeel is dat de bezoeker flash moet hebben geïnstalleerd.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/08/2007 23:32:00
Quote Anchor link
@ Jelmer: je eerste link doet het niet. Die tweede kende ik nog niet, thanks!
@ Arjan: ziet er veelbelovend uit. Binnenkort eens testen.
 
Jelmer -

Jelmer -

29/08/2007 23:40:00
Quote Anchor link
Ik zie het, geen wonder. Het is immers geen officiële PHP functie. Ik kan er overigens ook geen documentatie voor vinden.

Naja, wil je de mogelijkheden uitzoeken, kijk dan naar de broncode of doe gewoon even var_dump op de uitvoer van uploadprogress_get_info :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.