PHP OOP Boek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent Post

Vincent Post

26/05/2016 13:20:38
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik wist niet precies waar onder ik deze topic aan moest maken.

Ik ben op zoek naar een goed boek waarin kleine opdrachten of voorbeelden staan om php oop te leren
Gewijzigd op 26/05/2016 13:23:31 door Vincent Post
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:13:05
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/05/2016 14:10:19
Quote Anchor link
Zelf vind ik de PHP-OO tutorial van PHPtuts wel vlot ingaan op de werking van Object Oriënted Programming. Verder geeft het PHP Kookboek van Ward van der Put ook enkele 'recepten' en tips met betrekking tot de werking van OOP.
Gewijzigd op 26/05/2016 14:10:47 door - Ariën -
 
Vincent Post

Vincent Post

26/05/2016 14:21:34
Quote Anchor link
De tuturial kende ik zoek ook andere voorbeelden zodat ik het goed begrijp ik ga kijken als dat boek is wat ik zoek

Bedankt !
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/05/2016 14:41:23
Quote Anchor link
Op dit moment knutsel ik aan een PHP OOP-boek, alleen laat dat nog wel een tijd op zich wachten en moet ik het nog eens worden met de uitgever, want die heeft liever een nieuw boek over PHP 7. :-)

Wat, denk ik, erg belangrijk is, is dat je de beginselen van OOP en design patterns goed aanleert. Design patterns zijn standaardconstructies die in elke OOP-taal hetzelfde werken. Begrijp je een pattern, dan is stap twee de concrete implementatie van het pattern in PHP-code.

Twee boeken die dat best aardig combineren — waarvoor gebruik je een design pattern en hoe ziet dat er dan uit in PHP — zijn Object-Oriented Programming with PHP5 van Hasin Hayder en Professional PHP Design Patterns van Aaron Saray.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/05/2016 15:59:46
Quote Anchor link
Ward van der Put op 26/05/2016 14:41:23:
stap twee

Is dat niet het kiezen van het juiste pattern voor het oplossen van een probleem?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/05/2016 16:33:08
Quote Anchor link
Dat is bij het programmeren inderdaad vaak een van vele stappen.

Ik doelde meer op PHP OOP als twee-eenheid: daarin is OOP het verhaal en PHP de taal waarin je het verhaal vertelt. Je kunt hetzelfde verhaal in veel talen vertellen. Als je een taal begrijpt, betekent dat omgekeerd nog niet dat je goede verhalen kunt vertellen.
 
Wouter J

Wouter J

26/05/2016 22:09:22
Quote Anchor link
PHPtut's tutorial is goed om de syntax te leren. Voor de echte OOP gedachte kun je beter boeken lezen die niet specifiek over PHP gaan. OOP in PHP is nog relatief nieuw.

Eentje die mij goed heeft geholpen is Head First Design Patterns.
 
Johan de wit

johan de wit

26/05/2016 22:42:48
Quote Anchor link
Meestal is het oude versie. Ik hoop dat komende jaren met de tijden mee gaat.
 
Vincent Post

Vincent Post

08/06/2016 13:29:03
Quote Anchor link
Heb het PHP Kookboek van Ward van der Put besteld en binnen.
Vind het een goed boek om zo te leren netjes en duidelijk te schrijven en er valt veel van te leren
alleen het gedeelte over PHP OOP vind ik vrij kort had graag wat meer voorbeelden gehad
wel is het gedeelte duidelijk uitgelegd en hoop ik met wat tutorial's van het internet al heel ver te komen
zodra je het boek over OOP klaar hebt zal ik zeker ook deze bestellen

Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.