PHP pagina map structuur website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Geert Buelens

Geert Buelens

10/11/2019 17:54:10
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben op zoek naar een php script dat de bestanden van een bepaalde map van mijn website laat zien.
De bestanden moeten kunnen gedownload worden en men dien bestanden te kunnen opladen

Dus ik maak bv een map Data aan op mijn webserver
Ik wil een php pagina die de bestanden laat zien die in deze map staan
Deze bestanden kan men downloaden
Bestanden opladen naar de map Data

Wie kan men helpen?
Thx

mvg,
Geert B
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 19:57:45
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2019 18:02:09
Quote Anchor link
Ik denkd at de beste stap al is om met scandir de map uit te lezen.
Uiteraard even de .. en . items eruit filteren. En dan met readfile de bestanden uitlezen, en volgens Example #1 op die pagina geforceerd laten downloaden. Dit kan via een GET-request, zoals: download.php?file=afbeelding_sarah.jpg.

Maar let op: Controleer wel goed wat mensen downloaden, want als men een configuratiebestand van je site kan downloaden door met het pad in de GET-parameter te spelen, dan heb je een groot probleem. ;-)
Gewijzigd op 10/11/2019 18:02:24 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/11/2019 19:14:42
Quote Anchor link
Bieden bepaalde webservers dit niet out-of-the-box aan?

En als het is om de bestanden in een website te managen dan kun je wellicht beter gebruik maken van een FTP-client, een controlepaneel in de smaak die jouw internetboer aanbiedt (Plesk, DirectAdmin et cetera), of een version control systeem.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2019 19:18:23
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 10/11/2019 19:14:42:
Bieden bepaalde webservers dit niet out-of-the-box aan?

Ja, maar dan zonder geforceerde download. Leg dan maar even aan tante Annie van 65 uit hoe ze de afbeelding kan opslaan.
 
Ivo P

Ivo P

11/11/2019 09:17:04
Quote Anchor link
En zet die map buiten de document root, of desnoods blokkkeer toegang middels een htaccess file.

Je wilt niet dat iemand een bestandje genaamd hack-it.php uploadt en dan je site overneemt. Als dat bestand er tussendoor glipt, staat het in elk geval nog buiten de rechtstreeks aan te roepen omgeving. (zodat http://jesite.nl/data/hack-it.php niet gaat werken)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/11/2019 17:23:25
Quote Anchor link
- Ariën - op 10/11/2019 19:18:23:
Leg dan maar even aan tante Annie van 65 uit hoe ze de afbeelding kan opslaan.

Mja, dat is niet echt een argument he.

<Een mogelijke oplossing> is niet valide want <de persoon in kwestie is niet bekwaam>. Op die manier kun je alle potentiële oplossingen op voorhand afschrijven.

Then again. Het zou natuurlijk wel handig zijn als de topicstarter even toelicht wat voor bestanden het betreft en/of voor wat voor doeleinde hij deze functionaliteit nodig heeft.

We kunnen moeilijk een aanpak of oplossing voorstellen op grond van een onvolledige situatieschets.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/11/2019 17:51:57
Quote Anchor link
Meh, een site wil je gebruiksvriendelijk houden. Je wilt niet graag dat mensen extra fratsen in hun browser moeten uitvoeren om iets te bewerkstelligen, zoals een afbeelding binnen te halen als dat het doel is. Daarom vind ik een standaard DirectoryIndex niet echt de juiste insteek.
Gewijzigd op 11/11/2019 17:54:28 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/11/2019 19:21:02
Quote Anchor link
Ik weet niet wat wel of niet geschikt is omdat de topicstarter dat niet duidelijk maakt.

Ik wilde alleen maar aangeven dat er mogelijk een heleboel functionaliteit standaard beschikbaar is. Ik zei nergens dat dit een oplossing was of geschikt wat voor zijn (voor ons onbekend) doel.

Daarnaast zijn er specifieke programma's voor dit soort doelen (FTP-client, image gallery etc.). Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.