PHP product integreren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

14/04/2014 19:29:19
Quote Anchor link
Stel dat je een PHP "product" hebt gemaakt en je wil dit over het internet met iedereen delen. Ik bedoel zoiets als een gastenboek, of een hele webshop. Waar moet je dan op letten als je het zo makkelijk mogelijk in te bouwen wil maken. Dus als je een webshop systeem maakt, die misschien zelfs een eigen router heeft, en iemand downloadt je project voor zijn eigen site en heeft zelf al een eigen router (van bijvoorbeeld een framework) dan zou dit eigenlijk wel best rommelig zijn. Zijn er manieren om dit op te lossen? Natuurlijk is er ook betaalde PHP software zoals heel veel webshops, die worden meestal al meteen op de site geinstalleerd als er verder nog niks op staat.
Hoe zouden jullie dit doen?
Doen hele bekende PHP software ontwikkelaars zoals die van ExpressionEngine of Magento ook iets hiermee?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:37:29
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

28/04/2014 14:42:27
Quote Anchor link
Niemand die iets hierover kan zeggen? Of is hier niet echt een manier voor?
Het beste lijkt me gewoon om alles zo universeel mogelijk te maken.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

28/04/2014 14:53:53
Quote Anchor link
Het lijkt mij dat je modules speciaal voor dat soort dingen moet aanpassen. Een mercedes motor past ook niet in die van een BMW. Kan wel, maar dan moet alles onder de kap aangepast worden
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/04/2014 14:53:58
Quote Anchor link
>> Het beste lijkt me gewoon om alles zo universeel mogelijk te maken.

Dat vonden de makers van frameworks ook... dus maakten ze een framework.

Wat wil je dat wij daarover zeggen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/04/2014 18:03:23
Quote Anchor link
Harry,

Ik zou kiezen voor de 'Vendor structuur' van onder andere symfony.

http://symfony.com/doc/current/cookbook/bundles/best_practices.html

Toevoeging op 28/04/2014 18:07:40:

Donny Wie weet op 28/04/2014 14:53:53:
Het lijkt mij dat je modules speciaal voor dat soort dingen moet aanpassen. Een mercedes motor past ook niet in die van een BMW. Kan wel, maar dan moet alles onder de kap aangepast worden


Donny dat is nou precies waarom we frameworks en standaardisatie gebruiken. In jouw voorbeeld heb je nog wel een beetje gelijk maar in al die auto's passen wel dezelfde accu's bijvoorbeeld.

De structuur van grote frameworks is juist zo gemaakt dat er vendors aan toe gevoegd kunnen worden die het gewoon direct doen. Het enigste dat je nog hoeft te doen is de class en methods aanroepen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.