php release onder gpl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karel hertens

karel hertens

18/04/2011 15:21:22
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een video script gemaakt en de laatste tijd verkocht. Nu heb ik er echter geen tijd meer voor en wil het releasen onder een open source licentie.

Nu heb ik de vragen:
Waar doe je dit?
Hoe doe je dit?
Welke licentie is beste?

Het idee is dat mensen de basis gratis mogen gebruiken met als enige eis de backlink op de site laten staan. Deze kan eraf worden gehaald door een licentie te kopen op mijn site. Verder kunnen er plugins/themes gekocht worden.

klopt het dat je onder gpl kunt releasen? en zo ja hoe werkt dit?

groet karel
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 05:30:40
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

18/04/2011 15:56:07
Quote Anchor link
Op je eerste 2 vragen: Je kunt zelf een licentie ergens aan hangen. Hier zijn geen instanties verantwoordelijk voor.

Welke voor jou het beste is, geen idee.
 
Christoph e

christoph e

18/04/2011 16:09:31
Quote Anchor link
je kan dit doen op http://creativecommons.org/choose/?lang=nl

kies wel goed !

ps. maak zeker een bestand genaamd regels.html of regels.txt ( html kan je netter maken ) met daar de regels in en zeer duidelijk.
 
Chris -

Chris -

18/04/2011 16:11:31
Quote Anchor link
Je kan het beter voorwaarden noemen..
 
Karel hertens

karel hertens

18/04/2011 16:34:17
Quote Anchor link
Gpl is toch gewoon een zet voorwaarden? alleen dan gestandaardiseerd?
 
Write Down

Write Down

18/04/2011 16:34:46
Quote Anchor link
Overigens wel rekening mee houden dat er mensen zijn die gewoon je link gaan verwijderen. En bewijs maar eens dat het jouw script is... Dus als je wilt dat ze je link niet kunnen verwijderen, kan je het best encoden. (bv met ionCube online encoder, kost je misschien 50 cent?)
 
Chris -

Chris -

18/04/2011 16:47:38
Quote Anchor link
Je zou inderdaad een van de belangrijkste classes kunnen encoderen, zonder die class kan het systeem niet werken. Daarin kun je kijken of de vermelding word getoond op de website. Zo niet, komen er van die mooie rode letters met: "Deze website houd zich niet aan de licentie overeenkomst.", ofzo.
 
Karel hertens

karel hertens

18/04/2011 19:22:24
Quote Anchor link
Het stelen dat is een risico maar het gaat er vooral om de verkoop van mods/plugins.

Iemand kan het best doen maar ik kan juist heel makkelijk via google vinden wie mijn script gebruikt. Namelijk op javascript dat uniek is.

Het gaat mij er meer om dat andere het niet verkopen maar gewoon iedereen het kan gebruiken als ie wil.

Voor ioncube moeten er extra plugins worden geinstalleerd op php toch?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.