PHP script laden met document.getElementById(bla).innerHTML

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hans

Hans

19/12/2006 17:06:00
Quote Anchor link
Ik heb een pagina gemaakt met 2 divs, waarin de een een hierarchisch overzicht biedt van producten in een catalogus (uitgelezen uit database) en de ander een php script include dat een product afbeeldt. Als je op een link klikt in de eerste div wordt de pagina vooralsnog opnieuw geladen, waarna de tweede div het product afbeeldt (middels een get-variabele (product ID)).

Ik zou graag willen dat het php script in de tweede div geladen wordt zonder dat de gehele pagina gerefreshed wordt, want op de huidige manier wordt bij een pagina reload het hierarchische menu weer geheel ingeklapt, wat niet erg handig is als je meerdere producten uit de categorie wilt bekijken.

Mijn idee was om dit te doen met document.getElementById("divid").innerHTML = ...

Echter, ik krijg het niet voor elkaar om hiermee een php file te laden. Een gewone string afbeelden is geen probleem, maar als ik in die string de php code zet om het bestand te includen werkt dit niet.

Ik heb al op google gezocht, en hier tussen de tutorials gekeken, maar ik kan nergens een voorbeeld vinden van hoe een php script geladen zou kunnen worden. Ik weet ook niet of het uberhaupt mogelijk is wat ik probeer.

Hopelijk kan een van jullie me hiermee helpen, of me anders naar een alternatief wijzen :)

Bij voorbaat dank,
Hans
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 10:40:01
 
Bo az

Bo az

19/12/2006 17:13:00
Quote Anchor link
Je kan daar geen php code gebruiken omdat je script dan al bij de client is. Als je dus echt PHP nodig hebt tussendoor zal je bij Ajax terecht komen.
 
Hans

Hans

19/12/2006 17:25:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de link! Het script in die tutorial gaf me precies wat ik zocht, en het werkte in 1 keer!

Nog 1 vraagje: zitten er nog grote nadelen aan deze aanpak? (zoals slechte browser support, activeX moet aanstaan of iets dergelijks?)

Want het is wel van groot belang dat het overal werkt, als dit niet werkt is de website niet te gebruiken.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/12/2006 17:34:00
Quote Anchor link
AJAX staat voor Asynchronous JavaScript And XML. Dus als JavaScript uitstaat dan zal het niet werken. (gelukkig zijn er maar weinig mensen die JavaScript uit hebben staan)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.