PHP script om lege mappen te verwijderen van FTP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lennart

Lennart

19/11/2007 11:54:00
Quote Anchor link
Hallo Php ers,

ik probeer een script te schrijven waarmee ik een map uitlees op een ftp server. De map /intranet wil ik uitlezen doormiddel van een glob functie.
Dit lukt allemaal wel alleen nou wil ik in dat script doormiddel van een glob functie de directory /intranet uitleest en dan lege mappen en submappen verwijderd en mappen die bestanden of andere folders bevatten niet te verwijderen. Ik heb wel wat scripts gevonden die hele directorys verwijderen maar dat is absoluut niet de bedoeling. Ik hoop dat jullie me een setje in de goeie richting kunnen geven.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 10:39:44
 
Peter Dorn

Peter Dorn

19/11/2007 12:52:00
Quote Anchor link
Hallo Lennart,

Ik heb een scriptje geschreven:

Source:
http://private.xxx.nl/projects/scripts/directorycleaner/index.phps

Voorbeeld:
http://private.xxx.nl/projects/scripts/directorycleaner/
Gewijzigd op 02/03/2012 14:13:36 door B a s
 
Lennart

Lennart

19/11/2007 13:13:00
Quote Anchor link
Hey Peter,

bedankt voor de snelle reply en het script. Ik ben hem even aan het testen.
Het valt me op dat je de glob functie niet gebruikt en daardoor kan ik niet de hele directory uitlezen. Wel de eerste map /intranet. Ik heb in die map een lege map gemaakt test. Deze word niet verwijderd als ik het script start. Hij word wel gelijk zichtbaar. Enig idee wat ik fout doe?
 
Peter Dorn

Peter Dorn

19/11/2007 13:16:00
Quote Anchor link
Ik heb nog niet daadwerkelijk geschreven dat de map moet worden verwijderd.

Ik heb een functie gemaakt: OnEmpty( $Dir )

Deze functie wordt aangeroepen als een map leeg is. Wat jij dus in deze functie moet zetten is dus:

rmdir( $Dir );

Dan zal het er zo uitzien:

function OnEmpty( $Dir )
{
echo '<strong>Leeg: ' . $Dir . '</strong><br />';
rmdir( $Dir );
}
 
Lennart

Lennart

19/11/2007 13:27:00
Quote Anchor link
Maar hoe zorg ik ervoor dat hij verder dan 1 map komt en de hele directory uitleest?
 
Peter Dorn

Peter Dorn

19/11/2007 13:31:00
Quote Anchor link
daarvoor heb ik een variable gemaakt:

$nested_max = 1;

Als je die op 10 zet zal hij 10 mappen diep gaan
 
Lennart

Lennart

19/11/2007 13:33:00
Quote Anchor link
Sorry blond ;). Ik ga er even mee spelen. Ik ben je in ieder geval erg dankbaar voor de moeite ;)
 
Lennart

Lennart

19/11/2007 13:40:00
Quote Anchor link
Ik heb het script werkent alleen krijg ik deze meldingen;

Open: /www/htdocs/jbtech/jbtransport/intranet/intranet/test

Leeg: /www/htdocs/jbtech/jbtransport/intranet/intranet/test

Warning: rmdir(/www/htdocs/jbtech/jbtransport/intranet/intranet/test): Permission denied in /www/htdocs/jbtech/jbtransport/intranet/test33.php on line 10

kan het zijn dat ik ook nog een login moet verwerken? Om de ftp mogen te bewerken moet ik normaal wel inloggen. Het betreft wel een public html map.
 
Lennart

Lennart

19/11/2007 15:52:00
Quote Anchor link
.

Edit:

Het is niet toegestaan te bumpen. Er is een edit knop (Afbeelding) die je kan gebruiken om je eigen bericht te veranderen.
Pas na 24 uur mag je als eerste na een eigen bericht (je krijgt dus 2 berichten van jezelf na elkaar in het topic) posten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lennart
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.