PHP script SMTP email

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Hayden

Dennis Hayden

02/07/2020 14:15:21
Quote Anchor link
Hallo allemaal !


Ik krijg SMTP mail niet aan de praat in mijn php script, ik gebruik de SMTP van Gmail alles staat aan in mijn gmail account, maar ik krijg door deze foutmelding.

Message could not be sent.SMTP connect() failed

php mail script instellingen .

Afbeelding

Wie kan Mij helpen ?

Alvast bedankt !
Gewijzigd op 02/07/2020 14:16:44 door Dennis Hayden
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 11:48:26
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/07/2020 14:25:41
Quote Anchor link
- waar vandaan probeer je dit te doen? lokale testomgeving? online website?
- gebruik je een library, bijvoorbeeld PHPMailer? deze heeft uitgebreide debugging- en tracemogelijkheden geloof ik
- is dit onderdeel van een website die zelf ook uit libraries/pakketten/frameworks bestaat? of is dit eigen gerolde code? WordPress? Laravel? iets anders?

EDIT: voor de gein al eens de foutmelding in Ome Goegel gegooid? vaak heb je dan snel resultaat.
Gewijzigd op 02/07/2020 14:26:24 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/07/2020 15:25:02
Quote Anchor link
Haal die // eens voor de hostname weg.
 
Dennis Hayden

Dennis Hayden

02/07/2020 16:19:50
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties.


ik had via Google gezocht en gekeken maar het wil maar nog steeds niet lukken.

// dit weghalen helpt ook niet.

Mijn website https://haydenpanettiere.nl draait op mijn eigen computer thuis.

Ik gebruik het pakket Phpvibe op mijn website.

Phpvibe heeft het bestand vibe_config.php daar moetje alles in vullen.

OS is Ubuntu 20.04 LTS op mijn computer.

Bedankt !!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/07/2020 16:41:10
Quote Anchor link
Is er geen debug-modus die je aan kan zetten?
En Phpvibe is een VideoCMS. Kan je achterhalen of die een bestaande mail-library gebruikt?
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

02/07/2020 17:29:17
Quote Anchor link
Ik gebruik dan wel PHPmailer maar dat werkt bij Google met deze gegevens.
Wellicht is het dus de poort of SSL ipv TLS
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$mail->IsSMTP();
$mail->SMTPDebug = 0;
$mail->SMTPAuth = true;
$mail->SMTPSecure = 'ssl';
$mail->Host = "smtp.gmail.com";
$mail->Port = 465;
$mail->IsHTML(true);
$mail->Username = "";
$mail->Password = "";
Gewijzigd op 02/07/2020 17:29:50 door Ramon van Dongen
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/07/2020 21:24:00
Quote Anchor link
Dennis Hayden op 02/07/2020 16:19:50:
Mijn website draait op mijn eigen computer thuis.

Al eens overwogen om ergens webhosting te nemen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/07/2020 22:04:00
Quote Anchor link
Wat Thomas zegt. Vooral met een videosite kan je met een beetje bezoekers al je verbinding laten dichtslibben.
 
Aad B

Aad B

04/07/2020 20:55:02
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 02/07/2020 21:24:00:
Al eens overwogen om ergens webhosting te nemen?
Om te ontwikkelen, wat Dennis nog aan het doen is maakt het niks uit zolang er geen 50 users aan het browsen zijn. PHPMailer kan ook werken op een home systeem. Ik heb drie sites draaien op 1 raspberry inclusief email, plaatjes en eentje die zowel een MySQL db als een SQLite DB (van Domoticz) tegelijkertijd moet uitvragen.....
Domoticz werkt dan weer met Lightpd op een andere poort en alleen intern.
Gewijzigd op 04/07/2020 21:02:20 door Aad B
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/07/2020 21:09:09
Quote Anchor link
Nou ja, dat moet ieder voor zich weten, maar dan heb je nog steeds te maken met:
- uptime (als je connectie eruit ligt, ligt je site plat?)
- backups (als de bliksem inslaat is je site foetsie?)
- upgrades (ivm security)
- stabiliteit (weet niet wat je nog meer op deze computer doet?)

+ hopelijk een heleboel expertise van de hoster die er voor zorgt dat dit soort problemen (met mail) niet of nauwelijks optreden.

Als je geen tijd/zin hebt om met (wat in feite) systeembeheer (is) bezig te zijn, of hier gewoon je interesse niet ligt, dan kan een hostingpakket je ook gewoon heel veel werk besparen.

Om te ontwikkelen kun je prima je eigen PC of wat dan ook gebruiken, maar dat is niet wat hier gebeurt.
 
Aad B

Aad B

04/07/2020 21:43:55
Quote Anchor link
Thomas, de hoster staat echt niet te trappelen om alle ontwikkelaars en met name beginnende ontwikkelaars te helpen met PHP en mailer problemen. Je weet zelf ook dat de vragen over mail() PHPmailer en dergelijke hier wekelijks voorbij komen. Over uptime gesproken, mijn raspberry met drie websites en Domoticz is al 428 dagen up. Backups worden dagelijks gemaakt (zelfs 1 MySQL en 1 SQLite elk uur) naar de gekoppelde transip 1TB. Debian Upgrades lopen dagelijks via Linux cron en de resultaten zie ik elke dag in de mail via logwatch. Linux en DB's is peanuts voor mij en PHP slechts hobby. Om een lang verhaal kort te maken want we kapen de topic met de webshosting discussie: Je kan uitstekend zonder problemen beginnen met een website op je home ip en wanneer dat uitgroeit tot een fiks belaste website ga je naar een webhoster, toch? Owja en webhoster....je moet maar net een echte treffen want er zijn resellers van de reseller van de reseller en dat is soms een tranendal en gebrek aan expertise.

En voor Dennis: Doe wat Ramon aanraadt, ga gebruik maken van de PHPmailer library.
Gewijzigd op 04/07/2020 21:54:28 door Aad B
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/07/2020 23:21:59
Quote Anchor link
Mja, maar de hoster heeft wss wel mailfunctionaliteit die out-of-the-box werkt, het enige wat je dan hoeft te doen is de juiste instellingen in je configuratie ploppen en je bent klaar.

Mogelijk is er veel meer "mis" met de configuratie van deze webserver als mail niet werkt.

Heeft deze in het verleden wel gewerkt trouwens?
Zoja, wat is er veranderd?

Wat je zou kunnen proberen: maak een apart testscript, desnoods met PHPMailer, en kijk of dit wel werkt.

ISP's staan trouwens ook niet te trappelen als iedereen zijn/haar site via hun internetabonnement aan het hosten zijn, je moet niet doen alsof dat allemaal zonder kleerscheuren verloopt.

En de hoster staat dan misschien ook niet te wachten op dit soort beginnersvragen, maar goed, hier betaal je voor (afhankelijk van je pakket, uiteraard), dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben.

En vaak is het met één ticket of wat extra toelichting opgelost. Dus het is ook weer niet alsof de host wordt belaagd door een stortvloed aan triviale vragen die eindeloos veel tijd kosten om opgelost te worden.

Ik ben het met je eens dat enige technische knowhow handig is. Maar blijf ook eerlijk tegenover jezelf. Als je ergens echt geen kaas van hebt gegeten: verdiep je in de materie, of besteed het uit, maar kies dan wel een fatsoenlijke oplossing. Je site (rechtstreeks) hosten vanaf je eigen pjoeter, zonder enige hulpstukken, valt daar wat mij betreft niet onder.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.