php, seo url optimalisatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jjriet petersen

jjriet petersen

29/11/2012 17:16:28
Quote Anchor link
Goedemiddsg,

Ik heb een online vacaturebank gericht op buitenlandse vacatures. Alle vacatures staan in een MYSQL database opgeslagen en worden via php opgehaald naar de vacaturepagina www.searchjobsabroad.com/Buitenland-werken.php.

Op die resultaatpagina staan allemaal afzonderlijke links. Als je erop klikt kom je op de daadwerkelijke vacature uit.

Het vreemde is dus dat als ik een titelomschrijving van een vacature pak en die Google intik: die meestal NIET wordt gevonden ! Sommige wel, maar veelal niet. Nu heb ik begrepen dat ik van de index.pagina beter kan linken naar categoriën. Dat dat beter zou zijn voor SEO. En vanuit die categoriën kom je dan weer op de afzonderlijke vacaturepagina's. Zo'n afzonderlijke vacaturepagina is www.searchjobsabroad.com/Baan-buitenland.php?id=<;HIER KOMT HET ID VAN HET RESULTAAT>

Alle categoriën staan op http://www.searchjobsabroad.com/CategorieNL.php is nog niet definitief en dus wordt er nog niet gelinkt vanuit de index.pagina.

Ik wilde eerst zeker zijn dat het zo correct kan zijn voor SEO. Zijn er mensen die hier verstand van hebben. ZOUDEN nu wèl alle vacatures opgenomen worden in de Google resultaten ?

Als voorbeeld kun je het beste bij het land Frankrijk kijken of als je zoekt op type werk bij Stage of als je zoekt op Soort werk op Customerservice/klantenservice.

Ik ben dus vooral benieuwd of het principe zo corrcet is ?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 23:58:28
 
Albert de Wit

Albert de Wit

29/11/2012 17:51:53
Quote Anchor link
bedoel je dat je in de google resultaten een link wilt zien naar je sorteerpagina?
Gewijzigd op 29/11/2012 17:54:43 door Albert de Wit
 
Jjriet petersen

jjriet petersen

29/11/2012 21:26:17
Quote Anchor link
nee ik wil dat als iemand bepaalde keywords uit een vacature ingeeft dat men een vacature gaat vinden. Dus ik wil dat de vacature in Google naar boven komt. En juist niet de sorteerpagina. Ik had begrepen dat het zou helpen als je vanuit index via categoriek moet doorkijken naar het ID vacature voor een optimaal Seo resultaat.
 
Jjriet petersen

jjriet petersen

30/11/2012 23:57:08
Quote Anchor link
Is bovenstaande duidelijk ?

Ik bedoel: kies een willekeurige vacature. De titels die er bij staan zijn vaak redelijk uniek. Kopieer die titel en plak in Google. Heel vaak vind hij dan niet de betreffende vacature. Volgens mij gaat er dan wat mis namelijk ! Vandaar dat ik dus wil dat de resultaat ID pagina (dus de pagina waarin de vacature staat beschreven) goed in GOOGLE naar boven komt.

De reden voor die categorie pagina is dat dat goed zijn om categoriën te maken. Enfin het schijnt ?? Andere vacaturesites doen het ook zo maar die doen het weer niet in php (kijk ff op nationale-vacaturebank.nl). Misschien begrijp je dan http://www.searchjobsabroad.com/CategorieNL.php ook wat beter.
 
Jjriet petersen

jjriet petersen

09/12/2012 15:49:07
 
Tim S

Tim S

09/12/2012 16:12:49
Quote Anchor link
Volgens mij gaat dit automatisch. Je moet gewoon zorgen dat je website goed wordt gevonden door google en dat je veel hits hebt.

Als google je vacature niet vindt komt dit waarschijnlijk doordat je website of de betreffende pagina niet goed wordt gevonden. Je kan ook een kijken naar een sitemap, daarin kan je aangeven hoe vaak je website moet worden geïndexeerd. Maar ik heb niet heel veel ervaring hierin dus ik kan het mis hebben.

Wat je wel kan doen is een test pagina maken met een vacature. Hierin kan je wat teksten en tags toevoegen en dan kijken hoe hij wordt gevonden. Maar google is een vak apart en ik denk dat er veel concurrentie is op vacatures.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.