php session werkt niet correct op 2e pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Roy B

Roy B

17/08/2020 20:12:40
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 17/08/2020 19:51:48:
Ik zou het rekenen naar de PHP-kant halen en alles gewoon kant-en-klaar aanleveren.

Realiseer je ook goed het volgende: normaal gesproken ziet een programma er als volgt uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
A
B
C
D

B wordt pas uitgevoerd nadat A klaar is, C na B en D na C in een normaal, lineair geprogrammeerd programma.

Zo ook bij een AJAX-call, maar niet helemaal. Deze wordt gestart, maar vervolgens loopt het programma verder, dus daarna wordt de tweede AJAX-call gestart, maar mogelijk is de eerste dan dus nog niet klaar. Het is dus absoluut niet gegarandeerd dat AJAX-call #1 is afgerond voordat AJAX-call #2 begint.

Als de ene call informatie nodig heeft uit de andere ben je beter af met het doen van een tweede call in het success-deel van de eerste call indien call #2 informatie nodig heeft uit call #1. Of dus nog veel makkelijker, combineer dit alles en doe gewoon één call naar één PHP-script die alles voor je uitrekent, dat lijkt mij stukken eenvoudiger dan wat je nu aan het doen bent.

Waarschijnlijk ook bedoeld als voorbeeld maar "answer" doet nu gewoon 2x de waarde van "resultaat" en dit kan dus ook aan de serverkant plaatsvinden, ik zou de clientzijde (AJAX, JavaScript etc.) voor weergave gebruiken, en de serverzijde het rekenwerk laten doen in PHP.

Dus ja, de bovenstaande constructie (twee AJAX-calls in serie) is in zekere zin ongewoon en het is dus ook heel erg belangrijk dat je de mogelijke implicaties van zo'n (wat mij betreft ongewenste) constructie begrijpt.

EDIT en dat dit dus ongewenste gevolgen kan hebben als de ene call af en toe sneller klaar is dan de andere.


Dank je voor alle uitleg, maar voor dit moment kom ik er niet uit. Ga nu op zoek naar iemand die het voor me wil maken tegen betaling (als je interesse hebt dan laat het maar weten) en dan kan ik me rustig in de materie verdiepen voor in de toekomst.
Gewijzigd op 17/08/2020 20:22:38 door Roy B
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:12:04
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2020 22:26:20
Quote Anchor link
Je zou een topic in ons Vacatureforum kunnen plaatsen. Lees wel even de criteria in het sticky-topic daarboven zodat alles helder is.
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.