PHP shell_exec data weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin van der Burgt

Kevin van der Burgt

19/06/2010 21:34:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik had een vraag. Ik maak al een tijdje gebruik van de shell_exec(); maar soms moet ik batches draaien die wel een halfuur kunnen duren. ik heb aan de bovenkant van het script al dit staan set_time_limit(0); Maar alles werkt zonder problemen. De gehele batch word afgerond.

Alleen zou ik nu ook willen dat je de verwerkings data(output) van shell_exec(); realtime te zien krijgt. Iets met flush(); ?? Ik krijg alle output pas te zien na afronding helaas. terwijl ik het realtime wil volgen!
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 21:40:49
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

19/06/2010 21:50:16
Quote Anchor link
In mijn ogen is het al fout om maar ook iets te doen met set_time_limit

Dit soort scripts dien je gewoon vanuit de shell te starten - buiten de webserver om -, en waarom zal je de output willen volgen - een half uur voor de KzK ergens naar kijken heeft volgens mij weinig zin -.

En alle functies die draaien om ob_ flush zijn ook vaak ook lapmiddelen.
 
Piet Verhagen

Piet Verhagen

19/06/2010 23:28:53
Quote Anchor link
Kevin van der Burgt op 19/06/2010 21:34:12:
terwijl ik het realtime wil volgen!

Dat kan niet op deze manier. Een betere manier is om het script te starten met "exec". Het script word dan gestart, maar PHP kijkt er zelf verder niet meer naar(als ik het goed heb). Het script laat je de output naar een bestand of database schrijven. In de HTML pagina haal je deze gegevens dan op dmv javascript, bijv. elke 5 sec. nieuwe gegevens ophalen.
Gewijzigd op 19/06/2010 23:32:06 door Piet Verhagen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.