PHP Source

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steen

steen

13/09/2009 19:59:00
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de PHP-source zoals op php.net?

Mijn vraag is namelijk wat ik precies met de code moet doen wanneer ik deze van http://nl2.php.net/downloads.php heb gehaald en heb aangepast (dus een eigen versie van bijvoorbeeld php 5.3.0 heb gemaakt).
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:55:41
 

13/09/2009 20:01:00
Quote Anchor link
Wat wil je dan aanpassen, als je uberhaupt niet eens weet HOE je het moet aanpassen? Beetje onlogisch...
 
Daan Onbekend

Daan Onbekend

13/09/2009 20:24:00
Quote Anchor link
Volgens mij wil steen de broncode van php zelf aanpassen?

Want als je 500 posts hebt, en je weet niet eens hoe je een php script aanpast....
 

13/09/2009 20:27:00
Quote Anchor link
@Daan: Eh, ja? Dat had ik echt wel door hoor.. Maar waarom wil hij de broncode (source dus..) van PHP aanpassen? Als hij niet eens weet HOE hij het moet aanpassen, wat heeft het dan voor nut?
 

13/09/2009 20:36:00
Quote Anchor link
Ligt er natuurlijk ook aan of je Windows of Linux versie heb. Maar in ieder geval moet je het compilen.
 
Steen

steen

14/09/2009 17:02:00
Quote Anchor link
Dat vroeg ik me dus af, hoe compile je zo'n source. Ik heb wel gewerkt met visual studio 2008, maar dat is voor windows.

Het gaat dus niet om code die wordt uitgevoerd door PHP (of geschreven in PHP, hoe je het wilt), maar code waarin PHP zelf geschreven is.

Het aantal posts dat ik in dit geval heb heeft niets te maken met hoe ervaren ik ben, aangezien je meer posts krijgt wanneer je veel hulp zoekt of op een ander gebied iets vraagt. Niet relevant dus.

Ik weet wel hoe ik het moet aanpassen, maar niet hoe ik die aanpassingen kan doorvoeren.
 

14/09/2009 17:03:00
 

14/09/2009 17:17:00
Quote Anchor link
steen schreef op 14.09.2009 17:02:
Dat vroeg ik me dus af, hoe compile je zo'n source. Ik heb wel gewerkt met visual studio 2008, maar dat is voor windows.

Op linux lijkt mij dat het gewoon dit is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
./configure
make
make install

want dat doe je altijd als je een programma installeert waarvan je de source code heb gedownload (wat bijvoorbeeld in een tar.gz zit).

steen schreef op 14.09.2009 17:02:
Het aantal posts dat ik in dit geval heb heeft niets te maken met hoe ervaren ik ben, aangezien je meer posts krijgt wanneer je veel hulp zoekt of op een ander gebied iets vraagt. Niet relevant dus.

Inderdaad, het aantal post zegt niks over de persoon. Want jij trekt nu ook een verkeerde conclusie. Volgens jou zou ik ook veel vragen gesteld moeten hebben, wat dus niet het geval is...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.