PHP suckt!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Raoul -

- Raoul -

03/09/2010 22:36:44
Quote Anchor link
Even een quote..

Tim Bray: "All the PHP code I’ve seen in that experience has been messy, unmaintainable crap. Spaghetti SQL wrapped in spaghetti PHP wrapped in spaghetti HTML, replicated in slightly-varying form in dozens of places"

Wat denk je hier van?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:51:54
 
Niek s

niek s

03/09/2010 22:40:43
Quote Anchor link
Internet Verslaafde op 03/09/2010 22:36:44:
Even een quote..

Tim Bray: "All the PHP code I’ve seen in that experience has been messy, unmaintainable crap. Spaghetti SQL wrapped in spaghetti PHP wrapped in spaghetti HTML, replicated in slightly-varying form in dozens of places"

Wat denk je hier van?


Deels ben ik het hier wel mee eens.
PHP dwingt geen goede manier van programmeren (scripten) af.

Als je bijvoorbeeld naar Java kijkt, die dwingt bv al af op OOP te programmeren. Dat kan je natuurlijk nog steeds zo hard verneuken als je maar wilt, maar bij PHP is het alleen maar gemakkelijker.

Als ik hier soms op phphulp scripts voorbij zie komen, vraag ik me ook af hoe je het uberhaupt verzonnen krijgt!

Dus deels: ja. Omdat PHP zo los is regeltjes, erg snel tevreden is, en heel flexibel is: is het in PHP makkelijker om een grotere tering zooi te maken. Dit maakt het echter ook snel om te leren. (ookal zie je dat er mensen zijn die het niet goed aanleren, en zo verkeerd leren programmeren)
 
Niels K

Niels K

04/09/2010 11:32:20
Quote Anchor link
Het ligt helemaal aan je zelf..
 
B a s
Beheerder

B a s

04/09/2010 15:11:02
Quote Anchor link
Hele mooie quote maar om welke ervaring gaat het?
 

04/09/2010 17:15:47
Quote Anchor link
Niek s op 03/09/2010 22:40:43:
Internet Verslaafde op 03/09/2010 22:36:44:
Even een quote..

Tim Bray: "All the PHP code I’ve seen in that experience has been messy, unmaintainable crap. Spaghetti SQL wrapped in spaghetti PHP wrapped in spaghetti HTML, replicated in slightly-varying form in dozens of places"

Wat denk je hier van?


Deels ben ik het hier wel mee eens.
PHP dwingt geen goede manier van programmeren (scripten) af.
(...)

Geen goede manier? Ha, het dwingt niks af...
Omdat php niks afdwingt en foute dingen zelfs goed rekent moet de scripter zelf zorgen dat alles goed verloopt en dat je dus goede code houd.
Als je zoals al door Niek aangegeven een taal als java of bijvoorbeeld C# gebruikt moet je direct allerlei regels opvolgen, van waar bepaalde code moet staan en op wat voor manier.
Dit heb je dus niet met php. Al kan je denk ik wel een eigen standaard ontwikkelen, waar je dus zelf of je team aan moet houden. Maar dan blijf je de kans houden dat snel effe wat in elkaar geflanst wordt en dat dus in de code blijft.

Bas Kreleger op 04/09/2010 15:11:02:
Hele mooie quote maar om welke ervaring gaat het?

Tim Bray, die heeft dus wel wat ervaring, zeg maar net zoals Paul Graham.
Gewijzigd op 04/09/2010 17:16:52 door
 
Niek s

niek s

04/09/2010 17:29:32
Quote Anchor link
@karl: +1
 
B a s
Beheerder

B a s

04/09/2010 17:32:03
Quote Anchor link
Ik snap dat hij ervaring heeft maar:

Quote:
All the PHP code I’ve seen in that experience


In die ervaring zegt hij. Welke ervaring? Wie zegt dat dit gaat over PHP in het algemeen gaat en niet over een case waarover hij praat.
 

04/09/2010 17:36:23
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 04/09/2010 17:32:03:
Ik snap dat hij ervaring heeft maar:

Quote:
All the PHP code I’ve seen in that experience


In die ervaring zegt hij. Welke ervaring? Wie zegt dat dit gaat over PHP in het algemeen gaat en niet over een case waarover hij praat.


Alle code die hij ooit gezien heeft die php is.
Zie originele artikel, iets waar jij op had moeten wijzen....

Edit:
Sowieso zou dat nog steeds niet uitmaken wat voor code het zou zijn wat hij gezien heeft. Het is een bekende programmeur, die veel heeft gedaan. Als hij dan het zo belangrijk vind om erover te bloggen dat php Italiaans eten code is, dan kan je wel aannemen dat het niet over een of ander lullig script gaat wat hij op een of andere vage site zoals deze heeft opgeduikeld...
Gewijzigd op 04/09/2010 17:41:24 door
 
Steff   an

Steff an

04/09/2010 18:26:44
Quote Anchor link
Helemaal actueel is het originele artikel niet...
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

04/09/2010 19:13:21
Quote Anchor link
Hij heeft het meer over het gros van de programmeurs dan over PHP zelf.
Hij vind het vervelend dat PHP de mogelijkheid er toe geeft, en dat het allemaal zo makkelijk word geaccepteerd.
Je kan met PHP ook knappe code schrijven, maar dan is het misschien handig om eerst een taal als C(#, ++) of Java o.i.d. te leren.
Ik denk dat het grootste probleem bij PHP nog steeds is, dat hij geen onderscheid maakt tussen datatypes van een variabel.
Als dat ondersteund zou worden, zou je er al veel meer structuur in aan kunnen brengen.
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

04/09/2010 19:20:58
Quote Anchor link
Nico Kaag op 04/09/2010 19:13:21:
Hij heeft het meer over het gros van de programmeurs dan over PHP zelf.
Hij vind het vervelend dat PHP de mogelijkheid er toe geeft, en dat het allemaal zo makkelijk word geaccepteerd.
Je kan met PHP ook knappe code schrijven, maar dan is het misschien handig om eerst een taal als C(#, ++) of Java o.i.d. te leren.
Ik denk dat het grootste probleem bij PHP nog steeds is, dat hij geen onderscheid maakt tussen datatypes van een variabel.
Als dat ondersteund zou worden, zou je er al veel meer structuur in aan kunnen brengen.

Je kan het als voordeel zien, je hebt een flexibele manier om een eind product te maken, als je weet wat fout en goed is kun je met minder regeltjes toch flexibelere apps maken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.