PHP testen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koala Beer

Koala Beer

13/02/2019 23:48:02
Quote Anchor link
Dag iedereen, wij zijn een kleine vereniging en hebben voor het eerst een webpagina ineen geknutseld.
Daarvoor heb ik een PHP contactformulier gedownload op https://www.freecontactform.com/free.php

Graag wil ik dit formulier testen met XAMPP, maar het lukt me niet. Ik start het programma op zodat Apache actief is, en surf dan naar localhost/C:/freecontactform.com (waar alle bestanden staan) maar krijg deze error: U hebt niet de toestemming om toegang te krijgen tot de gevraagde map. Die is ofwel beveiligd tegen lezen of onleesbaar door de server, ofwel deze: U hebt niet de toestemming om toegang te krijgen tot de gevraagde map. Die is ofwel beveiligd tegen lezen of onleesbaar door de server.

Het email-adres waarnaar het bericht verzonden wordt heb ik hier ingevuld:

$email_to = "xxxxxx.xxxx.com"; // your email address
$email_subject = "Contacteer ons"; // email subject line
$thankyou = "Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.htm"; // thank you page

// if you update the question on the form -
// you need to update the questions answer below
$antispam_answer = "00000";

De pagina met het antwoord dat verzonden wordt (thankyou.htm) na het verzenden heb ik aangepast.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit formulier kan testen op mijn pc met XAMPP alvorens de website online te zetten?

Op de hierboven vermelde website staat voor een habbekrats ook een betalende versie, misschien moeten we voor deze versie gaan?

Ik hoor het graag, alvast heel erg bedankt, met vriendelijke groet,
Koala.
Gewijzigd op 14/02/2019 00:16:18 door Koala Beer
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 14:41:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2019 00:18:02
Quote Anchor link
localhost/C:/freecontactform.com

Is dit serieus een pad in /htdocs/C:/freecontactform.com waar je de bestanden hebt staan?

Laat anders eens zien wat je volledige pad in volgens de Windows Verkenner?
Gewijzigd op 14/02/2019 00:19:33 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/02/2019 00:37:32
Quote Anchor link
Als ik de gratis sample download zitten hier instructies in, hier zit tevens een uitleg bij (installation.txt).

Allereerst zul je moeten slagen in het aanroepen van de juiste pagina, deze bevindt zich waarschijnlijk na correcte installatie onder http://localhost/contactform.htm of een dergelijk adres. Er zal nooit een station in de adresbalk voorkomen omdat anders de afhandeling van het pagina-verzoek niet via de webserver verloopt.

De afhandeling van het contactformulier geschiedt echter via e-mail.

Standaard heeft XAMPP hier waarschijnlijk niet iets voor ingesteld, je zult dus op een of andere manier moeten configureren via welke dienst er e-mailberichten verstuurd kunnen worden. Dit moet namelijk via een "postkantoor" (mailserver) gebeuren, niet elke computer kan zelf voor postkantoor gaan spelen en mail de (virtuele) wereld inslingeren.

Ook hier valt wel het een en ander over te vinden maar dit zal wat extra moeite kosten om bijvoorbeeld via jouw internetprovider of bijvoorbeeld GMail mail te versturen, want dit kan jouw lokale webserver (XAMPP) simpelweg niet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2019 00:40:06
Quote Anchor link
Als ik het script zie zullen bezoekers met iets@nogiets.website ook niet kunnen mailen, omdat er naar vier tekens gekeken wordt. Ik heb de developers maar eens hierop geattendeerd :-P

En over het mailen.... Je zult het beste direct met de SMTP-server (postkantoor) moeten babbelen. Want de mail-functie in PHP is een domme functie die geen authenticatie ondersteunt bij verzenden van de mails. Iets wat tegenwoordig bijna overal gebruikelijk is. Op een webhosting server is de kans groot dat het daar gewoon meteen zal werken.
Betalen voor het script zou ik sowieso niet doen. De gratis versie is kwalitatief al erg matig gebouwd in mijn ogen met basale fouten.
Gewijzigd op 14/02/2019 00:57:57 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/02/2019 01:02:58
Quote Anchor link
De mail()-functie mailt zelf ook niets, deze geeft alles simpelweg door aan een proces die wel weet hoe en waar daadwerkelijk gemaild kan worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2019 01:11:36
Quote Anchor link
Da's mij wel bekend hoor ;-)

Hoewel dit proces naar mijn idee ook in PHP zelf zit (of zat) omdat ik vroeger met SMTP = smtp.server.com in php.ini wel kon mailen. Als dit via een externe mailserver op je pc ging zou je localhost moeten gebruiken.
Ikzelf gebruik nu phpMailer met de SMTP-functies. Werkt prima met authenticatie erbij.
Gewijzigd op 14/02/2019 01:45:04 door - Ariën -
 
Koala Beer

Koala Beer

14/02/2019 23:55:05
Quote Anchor link
Hallo, dank voor alle reacties.

Ariën e.a., verkeerd geplakt, het volledige pad moest zijn: file:///C:/xampp/htdocs/freecontactform/contactform.htm

Het form opent wel, maar verstuurt niets (logisch?).

Zoals het in de installation.txt staat, is het mss beter de hele website te uploaden en het form alzo te installeren.

Zoals eerder gezegd, zijn wij een kleine socio-culturele vereniging (70 leden) en willen wij vooral plaatselijke niet-leden informeren over onze activiteiten. De verwachting is dat dit form minimaal gebruikt zal worden.

Om spam te voorkomen gebruiken we een code verstopt op een andere pagina, en een 33mail-adres dat we ingeval spam onmiddellijk kunnen veranderen/aanpassen.

Graag jullie mening, ondertussen vriendelijke groet,

Koala.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2019 00:09:12
Quote Anchor link
file:///C:/xampp/htdocs/freecontactform/contactform.htm
Dat is geen URL.

Je moet het zo openen:
http://localhost/freecontactform/contactform.htm
Dan voer je jouw verzoek tot bezoek aan de (XAMPP) webserver.

Vergis je niet in spam, als ze weten hoe het werkt, dan kan je je borst natmaken.
Simpele oplossing is een vraag die ingewijden weten te beantwoorden (welke kleur is ons logo), of een tekstuele rekensom (hoeveel is zeven plus vijf)
Gewijzigd op 15/02/2019 00:13:56 door - Ariën -
 
Koala Beer

Koala Beer

15/02/2019 17:40:16
Quote Anchor link
Hallo Ariën, in een eerder post schreef jij:"Ik heb de developers maar eens hierop geattendeerd :-P". Blijkbaar hebben ze het ter harte genomen, want het script is aangepast/vernieuwd.

Ik vermoed dat het formulier nu werkt, vermits ik na het verzenden de thankyou.htm pagina krijg. Het bericht wordt wel niet effectief verzonden (xampp is dan ook geen echte server), tenminste ik heb niets ontvangen. Dan denk ik maar dat eens de website online is het wel degelijk werkt.

Wat het voorkomen van spam betreft, iemand die ons een bericht wil toezenden, moet eerst een bepaald telefoonnummer van één van onze bestuursleden opzoeken (op de pagina waar onze bestuursleden staan), en de cijfers achterste voren invoeren.

Heel erg bedankt voor je geduld en je goede raad, door met dit contactform te werken heb ik interesse gekregen om meer over php te leren, er is hier op dit forum een schat aan informatie en hulp te vinden wat erg geapprecieerd wordt.

Mocht u nog opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag, bij deze hartelijke groeten,
Koala.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2019 20:31:12
Quote Anchor link
Koala Beer op 15/02/2019 17:40:16:
Hallo Ariën, in een eerder post schreef jij:"Ik heb de developers maar eens hierop geattendeerd :-P". Blijkbaar hebben ze het ter harte genomen, want het script is aangepast/vernieuwd.

Ik vermoed dat het formulier nu werkt, vermits ik na het verzenden de thankyou.htm pagina krijg.

Ook met een mailadres in de vorm van [email protected]? Die zou niet werken, zag ik. Het is niet zo dat de developers automatisch je PHP-scripts op jouw computer updaten. Je bent zelf verantwoordelijk om alle up-to-date te houden.
Edit: Sterker zelf... het is (nog) niet aangepast.

Quote:
Het bericht wordt wel niet effectief verzonden (xampp is dan ook geen echte server), tenminste ik heb niets ontvangen. Dan denk ik maar dat eens de website online is het wel degelijk werkt.

XAMPP is in mijn ogen niet echt geschikt om te mailen. Ikzelf gebruik een apart script (phpMailer) die je moet aansluiten aan je bestaande script. Die kan rechtstreeks met SMTP-servers babbelen en is ook zeer flexibel.
Quote:
Wat het voorkomen van spam betreft, iemand die ons een bericht wil toezenden, moet eerst een bepaald telefoonnummer van één van onze bestuursleden opzoeken (op de pagina waar onze bestuursleden staan), en de cijfers achterste voren invoeren.

Creatief bedacht, maar toch best ingewikkeld voor sommigen. Een telefoonnummer enkel is voldoende. Maar let er wel op hoe je het verwacht. Want het kan op diverse wijzen geschreven worden, zoals: +31 (0)12 345-6789, 012-3456789, 0031-12-3456789 etc...
Houd het liever makkelijk of probeer iets van reCaptcha in te (laten) bouwen. Die vist de slechteriken er zo uit, en schotelt ze een lastige fotovraag voor.
Gewijzigd op 15/02/2019 20:34:25 door - Ariën -
 
Koala Beer

Koala Beer

15/02/2019 20:59:58
Quote Anchor link
Ariën, zie onderstaande:


Version: FreeContactForm V2.2 - Installer
// Copyright (c) 2013 Stuart Cochrane



Version: FreeContactForm V2.3 - Installer
// Copyright (c) 2019 freecontactform.com


Mvg.
Koala.

//
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2019 21:30:58
Quote Anchor link
En wat wil je daarmee zeggen? Het is al een tijdje 2019 namelijk.. ;-)
Gewijzigd op 15/02/2019 21:33:22 door - Ariën -
 
Koala Beer

Koala Beer

15/02/2019 21:55:54
Quote Anchor link
Ariën, Versie V2.2 2013 had ik eind vorige week gedownload. Versie V2.3 2019 heb ik gisteren gedownload omdat ik de originele versie zodanig gemanipuleerd had dat ik ze opnieuw downloadde. Vandaar dat ik dacht dat V2.2 geüpdate was.
Ik dacht dus dat dat kwam doordat jij de ontwikkelaar een bericht had gestuurd, vermits er 6 jaar tussen de beide versies zijn.

Met vriendelijke groet,
Koala.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2019 23:36:45
Quote Anchor link
De laatste update stamt van 10 februari jl. En daarvoor kende ik het script nog niet.
Dus is het niet anagepast in de tussentijd zodat het alle mailadressen snapt.

Het is een kleinigheidje, maar toch zie ik een opmars in specifieke langere extenties (TLD's) komen, dat ze het toch eens moeten fixxen. Of je kan die controle lekker op ranzige wijze aanpassen naar 12 tekens :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.