PHP, Text Based Mafia RPG

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan S

Jan S

18/02/2016 14:51:16
Quote Anchor link
Ik ben momenteel aan het een project bezig voor school, maar ook voor vrijetijd.
Ik heb al een hoop klaar alleen moet ik nu iets ingewikkelender doen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?
require("_Crimes.php");
?>

<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
<table width="90%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" class="table">
  <tr>
    <td class="header">Crimes</td>
    <td class="header">Availability</td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="cell"><input type="radio" name="radiobutton" id="radio" value="1" />
    Steal from a child </td>
    <td class="cell"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="cell"><input type="radio" name="radiobutton" id="radio2" value="2" />
      Rob Denis' house.</td>
    <td class="cell">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="cell"><input type="radio" name="radiobutton" id="radio3" value="3" />
    Kidnap a member from the DIC STAFF for ransom</td>
    <td class="cell">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="cell"><input type="radio" name="radiobutton" id="radio4" value="4" />
    Rob a bank</td>
    <td class="cell">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="cell"><input type="radio" name="radiobutton" id="radio5" value="5" />
      Kidnap the Steve jobs for ransom</td>
    <td class="cell">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" align="right" class="cell"><input type="submit" name="Commit" id="Commit" value="Commit" /></td>
  </tr>
</table>
</form>


Zo ziet mijn crime script er uit, alleen moet ik nu een kogel fabriek maken die elk uur 100 lood maakt, die door de beheerder naar 1000 kogels kunne worden omgezet voor een bepaald bedrag,

Hoe moet ik dit aanpakken ik heb geen flauw idee hoe ik een beheerder er aan koppel en lood, kosten van t lood omzetten en de kogels gescript krijg.

Kan iemand mij helpen?
- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 18/02/2016 15:57:50 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:35:39
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/02/2016 16:00:29
Quote Anchor link
Is deze HTML-tabel (waarom nog tabellen tegenwoordig?) het enig wat je nu al hebt?
Welke ervaringen heb je nu al met PHP? En heb je al een stappenplan gemaakt wat voor acties er precies moet gebeuren?

Je vraag is nu vrij ruim genomen.
 
Erik Rijk

Erik Rijk

18/02/2016 16:00:38
Quote Anchor link
Ik zou even in de boeken sectie op deze site kijken naar wat interessant leesvoor om jezelf php aan te leren.
 
Jan S

Jan S

18/02/2016 18:46:33
Quote Anchor link
Nee, dit is nog een klein gedeelte, alles staat gelinkt aan een database enz.
Maar ben nu wat kleine dingetjes aan het toevoegen. Alleen heb ik geen idee hoe ik die kogel fabriek moet scripten,
Dit was een klein voorbeeld hoe ik tewerk ga.
Alles zit aan een index vast. maar heb geen idee hoe ik de basis van die KF script

Toevoeging op 18/02/2016 18:50:08:

Tis zeg maar: gebuiker is eigenaar kogelfabriek
Kogelfabriek krijgt ieder uur 100 lood in de "kogelfabriek bank" pas waneer het lood omgezet is naar 1000 kogels begint de teller tot nieuw lood opnieuw : [teller] 59M 59S
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/02/2016 18:53:34
Quote Anchor link
Databasetechnisch zou ik dus een tabel maken met: bedrijven, waar je onder andere kogelfabrieken in plaatst.
met een aparte koppeltabel koppel je de gebruikersID's met de bedrijvenID's waar ze eigenaar van zijn. Op die manier kan elke persoon oneindig veel bedrijven toe eigenen.

Verder zou je met het tellen kunnen kijken naar de huidige aantal minuten, en daar een berekening op uitvoeren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.