[PHP] TPL Systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jesper S

Jesper S

10/10/2016 20:35:51
Quote Anchor link
Hallo PHP Hulp.

Ik ben bezig om een eigen cms te maken. Maar ik loop nu vast... Ik wil graag dat ik vanuit het admin gedeelte een template kan kiezen, en die template staat dan weer in het mapje Templates. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? Ik snap er helemaal niks van.

Met vriendelijke groet
Jesper Schröder.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 10:46:33
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2016 21:47:44
Quote Anchor link
Wat is nu je exacte vraag, en waar loop je nou op vast?
Op het kiezen van een templateset (directory) die je wilt gebruiken voor je CMS, en dus ergens wilt instellen in je configuratie welke hij gebruikt?

In dat geval heb ik dit voor mijn CMS in een config.inc.php bestand ingesteld, waar ik alle globale CMS-settings in opsla.

Bedoelde je dit?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/10/2016 01:35:02
Quote Anchor link
Klinkt als:

Ik ben bezig een vliegtuig te bouwen. Maar ik loop nu vast... Ik wil graag dat er een motor in het vliegtuig komt, zodat het vliegtuig kan vliegen. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? Ik snap er helemaal niks van.

Kom eens met wat meer (relevante) informatie, want hier kan niemand iets mee.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/10/2016 08:34:39
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$templates
= array();
$glob = glob('/pad/naar/templates/*.tpl');
foreach ($glob as $template) {
    $templates[] = $template;
}

?>
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

11/10/2016 08:56:30
Quote Anchor link
Je zal moeten kijken voor een 'template parser'.
Bijv. smarty
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2016 08:59:24
Quote Anchor link
Hoezo? Met PHP kan je prima een eigen template-parser bouwen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/10/2016 14:32:25
Quote Anchor link
Ik denk dat TS heeft heeft over het kiezen van layout(snippet)s (dus kant en klare lappen HTML/CSS/code) wat Wards antwoord nog het beste (of in ieder geval het meest waarschijnlijke juiste antwoord) maakt.

Het inzetten van een template engine voor gebruik in layout lijkt mij echt vers twee, en is waarschijnlijk in eerste instantie helemaal niet nodig. Zo'n extra abstractielaag ga je pas gebruiken als hier een zekere noodzaak voor is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2016 14:41:42
Quote Anchor link
Voor een CMS zou het juist zeer handig zijn. Je wilt dan graag de layout gescheiden houden van je business-layer. Dus ik denk dat de topicstarter zeker wel baat heeft bij een templateparser.

Ikzelf zou dan alle acties direct aan PHP overlaten, en niet voor nog meer overhead zorgen met Smarty en zijn ingebakken functies, zoals loopen etc..
Gewijzigd op 11/10/2016 14:41:54 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/10/2016 15:07:01
Quote Anchor link
- Ariën - op 11/10/2016 14:41:42:
Dus ik denk dat de topicstarter zeker wel baat heeft bij een templateparser.

Maar daar gaat zijn vraag niet over. Hangt ook af van wat de gebruiker wil kunnen of welke functionaliteit je nastreeft.

- Ariën - op 11/10/2016 14:41:42:
Ikzelf zou dan alle acties direct aan PHP overlaten, en niet voor nog meer overhead zorgen met Smarty en zijn ingebakken functies, zoals loopen etc.

Precies, waarom zou je een pseudotaal inzetten als PHP exact hetzelfde kan zonder deze extra laag? Het is meestal niet zo dat eindgebruikers dit soort flexibiliteit willen hebben, deze regelen zelf zelden tot nooit zaken op template-niveau. Je wilt gebruikers laten configureren, niet programmeren.

Het enige wat de TS waarschijnlijk nog nodig heeft is een mechanisme om te onthouden welke templates voor welke pagina's zijn ingesteld. Dit heeft weer tot gevolg dat je een soort van site-structuur moet hebben en/of moet kunnen bijhouden waar je informatie aan kunt ophangen. In heel dat verhaal komt geen templateparser aan te pas...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2016 15:11:58
Quote Anchor link
PHP is dan zelf de templateparser, maar voor het gemak noem ik het geheel maar gewoon zo. We kunnen het anders ook het buzzword 'Vanilla templateparser' geven ;-)

Verder lees ik dat de TS een CMS bouwt. En dan is een templatesysteem zeker geen slecht idee.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/10/2016 15:31:30
Quote Anchor link
>> Ik denk dat TS ...
>> Hangt ook af van wat de gebruiker wil kunnen ...
>> Het enige wat de TS waarschijnlijk ...

Ozzie PHP op 11/10/2016 01:35:02:
Kom eens met wat meer (relevante) informatie, want hier kan niemand iets mee.

Jongens, ondanks jullie goedbedoelde pogingen ... dit heeft toch helemaal geen zin waar jullie nu mee bezig zijn?

Er bestaat een uitspraak die als volgt gaat: Rubbish in, rubbish out.

Ofwel, als de input niet deugt, kan er nooit fatsoenlijke output uit voortkomen.

We weten totaal niet wat de TS wil, wat precies zijn bedoeling is en waar hij op vastloopt. Laat staan dat we zijn kennisniveau weten. En toch loopt iedereen hier vrolijk met opzetjes en suggesties te strooien. Zonde van jullie tijd. Laat de TS eerst ZELF eens met een fatsoenlijke uitleg en vraagstelling komen. Lijkt me een stuk zinvoller.
 
Jesper S

Jesper S

11/10/2016 16:05:53
Quote Anchor link
Hallo.

Sorry dat ik een beetje onduidelijk ben. Om het een beetje simpel uit te leggen. In WHMCS kan je een template gooien in het mapje templates. En dan kan je in de instellingen hem selecteren. Nou ik wil precies dat. Ik wil ook wel een kleine betaling doen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2016 16:15:58
Quote Anchor link
Je kiest de template, en dan?
 
Jesper S

Jesper S

11/10/2016 16:36:13
Quote Anchor link
Dan moet bijvoorbeeld contact.php, contact.tpl openen, uit het mapje van de geselecteerde template. Dus bijvoobreeld contact.php --> templates --> Normal template --> contact.tpl
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2016 16:57:15
Quote Anchor link
Je wilt een editor bouwen, om de templates aan te passen?

De template-bestanden staan altijd gedefinieerd in de .php bestanden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.