PHP variabele vullen via radio buttons

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

26/01/2012 19:33:37
Quote Anchor link
Hoi,

Ik wil in een HTML pagina d.m.v. radio buttons een waarde toekennen aan een variabele $phpvar, die ik verderop in de pagina in een PHP commando kan gebruiken. Ik ben bezig geweest met HTML en Javascript, maar de variabele wordt nog niet juist gevuld. De melding op de pagina m.b.v. "str" gaat wel goed:

Quote:
<script type="text/javascript">
function set_variable(str){
document.getElementById('myDiv').innerHTML = ' You have selected : '+str
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $phpvar = str; echo "$phpvar = " . $phpvar; ?>
;
}
</script>



Quote:
<form method="post" action="">
<label><input type="radio" name="query_1" value="1" id="query_1" onclick="set_variable(this.value);" />1</label>
<label><input type="radio" name="query_1" value="2" id="query_1" onclick="set_variable(this.value);" checked="checked" />2</label>
<br>
<input type="submit" />
</form>
<div id="myDiv"></div>


Hoe krijg ik de variabele $phpvar gevuld met de waarde van "str", zodat ik die verderop in mijn php code kan gebruiken?

Groeten, Gerrit
Gewijzigd op 26/01/2012 19:36:19 door Gerrit broekhuis
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:35:25
 
Erwin H

Erwin H

26/01/2012 19:43:53
Quote Anchor link
Je weet dat javascript client side draait en php server side he? Uit wat je probeert blijkt dat namelijk niet.
Dat betekent dus dat een variabele die je in javascript aanmaakt (in de browser) je niet in php (op de server) kan gebruiken.

Heb je al geprobeerd om gewoon de $_POST array uit te lezen. Je form action is namelijk post, dus daar zou de waarde van je radiobutton terecht moeten komen.
Gewijzigd op 26/01/2012 19:44:18 door Erwin H
 
Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

26/01/2012 20:30:06
Quote Anchor link
Erwin,

Waar ik tegen aan loop is dat ik maar één pagina heb, waarop ik afhankelijk van de keuze van de radiobuttons een query moet uivoeren die in diezelfde pagina getoond moet worden in een listbox.

Een simpel voorbeeld: radio button 1 moet een query draaien voor Nederland, radio button 2 voor Belgie. Er vindt dus géén post plaats naar een php pagina waarin iets verwerkt of gepresenteerd wordt.

Met 2 pagina's lukt het wel om dit voor elkaar te krijgen, maar het moet in één pagina.

Groeten, Gerrit
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.