PHP + VBasic

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

04/06/2007 19:39:00
Quote Anchor link
Hey mensen,

ik weet niet zeker of mijn bericht hier thuishoort maar toch maar even mijn vraag: ik ben bezig met het maken van een VB program en deze savet allerlij informatie in een .sys bestandje in de map C:\Program\

Is er een mogelijkheid om met PHP dit bestandje uit te lezen en dan bijvoorbeeld via men php script te zeggen: Er is versie 1.x op je pc geïnstalleerd, hiervoor zijn updates beschikbaar en blablabla ? En evt. dit bestandje aanpassen via men php script?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:43:03
 
Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

04/06/2007 19:43:00
Quote Anchor link
er staat zo in bijvoorbeeld:

Name="Stijn Dumoulin"

en de bedoeling is dan dat ik via men php script kan zeggen Welkom Stijn Dumoulin :P
 
GaMer B

GaMer B

04/06/2007 19:47:00
Quote Anchor link
Je kunt beter deze opzet neerzetten:

Je VB programma:
* Haal de versie nummer uit die .sys file
* Open een link naar: http://www.jesite.nl/pagina.php?v=1400
(Vetgedrukt is dus een voorbeeld)

Je webpagina:
* Met de $_GET['v'] functie haal je de value achter ?v= op en met een simpele if-statement en variabel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$uptodate = 1401;
if($_GET['v'] < $uptodate){
echo "Versie van het programma is niet up-to-date. Haal hier de nieuwste versie.";
}else{
echo "Versie van het programma is up-to-date.";
}


EDIT: Typo fix
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

04/06/2007 19:49:00
Quote Anchor link
ah oke je bedoelt dus gewoon een soort webbrowser inbouwen in men vb programma en deze laten surfen naar die pagina
 
GaMer B

GaMer B

04/06/2007 19:59:00
Quote Anchor link
Stijn Dumoulin schreef op 04.06.2007 19:49:
ah oke je bedoelt dus gewoon een soort webbrowser inbouwen in men vb programma en deze laten surfen naar die pagina

Nee, zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

 '// open url
Private Sub cmdOpen_Click()
    ShellExecute 0, vbNullString, "http://www.jesite.nl/pagina.php?v=....", vbNullString, vbNullString, vbNormalFocus
End Sub


Hier kun je meer info vinden over het openen van een URL in VB.

EDIT: Meer info
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

04/06/2007 20:03:00
Quote Anchor link
dit zit er al in hoor maar het is de bedoeling dat ie ook als je gewoon met bv firefox naar men site surft je informatie krijgt over je programma, om een soort manuele update te maken
 
GaMer B

GaMer B

04/06/2007 20:06:00
Quote Anchor link
Hmm, moet je eens zoeken naar: custom+protocol of zoiets... Dat doe Steam bijvoorbeeld ook:

steam://hieriets.blabla

Of IRC:
irc://hieriets.blabla.
 
Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

04/06/2007 20:07:00
Quote Anchor link
om al je plugins te doen is wel veel werk eh en een lange url :P http://www.mijnsite.com/update.php?v=program1&plugin1=1&plugin2=0&... :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.